NfS: Shift pochlebstwem dla twórców GRID-a. DiRT 2 (na PC) najładniejszą grą wyścigową wszech czasów

Ralph Fulton, jeden z projektantów GRID-a, który obecnie pracuje nad DiRT 2, stwierdził, że choć nie może komentować tego, co robią inne firmy, jego ekipa wierzy, że marka Need for Speed przetrwa i będzie się rozwijać, odzyskując unikatowy wizerunek i charakter. Tak by gracze wiedzieli, czego spodziewać się po kolejnych odsłonach serii.
„To ważne w tworzeniu marki i podążaniu wyznaczoną sobie ścieżką. Prawdopodobnie możecie wywnioskować z tego, co mam na myśli” – wyjaśnia. Spróbujmy – Fulton uważa, że EA podjęło znakomitą decyzję i obrało idealny kierunek rozwoju Need for Speeda. A może dyskretnie sugeruje, że podkradanie stylu z czołowych samochodówek (Forza skopiowana w ProStreet, GRID kopiowany w Shift) to nie najlepszy pomysł na kontynuowanie takiego cyklu, jak Need for Speed?
A skoro jesteśmy przy projektancie DiRT-a 2 – wypowiedział się on także na temat implementacji jedenastej generacji bibliotek DirectX w najnowszym dziele Codemasters.
„Bez wdawania się w szczegóły techniczne, mogę powiedzieć, że zobaczycie wyższość DX11, jeśli chodzi o graficzne odwzorowanie rzeczywistości” – twierdzi Fulton. Wersję PC opóźniono właśnie dlatego, by skorzystać z zalet nowego DirectX, „Mistrzowie kodu” doszli bowiem do wniosku, że dzięki nim mogą stworzyć najlepiej wyglądającą grę wyścigową w historii. I nie chodzi bynajmniej o najpiękniejszą produkcję 2009 roku, czy najładniejszą grę wyścigową na PC. Chodzi o najbardziej efektownie grę wszech czasów. Mocne słowa.
Czytaj dalej
-
Nowy wygląd sklepu Steam. Nie wszystkim podobają się zmiany
-
Filmowa adaptacja Watch Dogs nie będzie bezpośrednim nawiązaniem do gier. „Nie...
-
Nowy Painkiller zaoferuje tryb roguelike. Anshar Studios prezentuje kolejny...
-
Avatar: Frontiers of Pandora otrzyma dodatek nawiązujący do nadchodzącego filmu....
21 odpowiedzi do “NfS: Shift pochlebstwem dla twórców GRID-a. DiRT 2 (na PC) najładniejszą grą wyścigową wszech czasów”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
I brawo dla mistrzów kodu.Mówiłem,że nawet oni wierzą,iż NfS przetrwa
to juz 11dx wchodzi a ja lece dwoch rdzeniach 2gb ramu i 8600gt czas cos zrobic bo zostaje w tyle
Kaszub23 – ja zostaje jeszcze bardziej w tyle więc nie masz co się martwić :)Zresztą niema co się spieszyć bo jeszcze żadna karta graficzna nie obsługuje DX11
Bez przesady, 2 rdzenie i 2gb ramu to nie tak mało, może jedynie karta do wymiany-myślę że większość osób i tak ma gorzej 🙂 a co do DX11 to kiedyś słyszałem że nie będzie tak jak z DX10 że trzeba będzie kupować specjalną kartę (c
to będzie kwestia softu-przynajmniej tak mówili 😛
Cóż, jeżeli gameplay będzie wyglądał jak przykładowo screen powyżej….aż się boję o zalecane wymagania. Do tej pory jeszcze Crysis nie jest okiełznany na V.High na rozdzielczości 1680×1050…a to ? Teraz na prawdę będzie POTRZEBNY 4-
Jakiś czas temu porównałem jakość grafiki w Far Cry 2 na dx9 i dx10. Nie było jakichś kolosalnych różnic ani w fps, ani w jakości grafy. Pewnie z dx11 będzie tak samo. Pieśnią przyszłości jest wykorzystanie nowo dostępnych efek
Jeśli chodzi o DX11, to będzie tak, że gra obsługująca go pójdzie na karcie z DX10, ale żeby zobaczyć pełnię możliwości tej gry trzeba będzie zakupić nową kartę z DX11.
W sumie, to moze ktos mi podpowie, w czym nowy NFS jest tak podobny? Bo gralem w GRIDa i przynajmniej w grafice podobienst nie widze (calkiem inny styl)… A jezeli chodzi o rozgrywke (legalne wyscigi) to mysle ze nie koniecznie nasladuja GRIDa, w koncu
… byly juz wczesniejsze Toci i dopiero tera EA wpadlo na tak swietny pomysl(rozumiem, ze GRID dostal dobre oceny i ogolnie jest swietny, no ale…)
No właśnie, żeby mieć very high w Crysisie nie potrzeba Dx10.
a mi ta cała baja z directami na nerwy działa człowiek kupuje grafikę nową wali kupe kasy a za chwile mówią ci że now dX wychodzi ale te karty już tego nie obsłużą tylko nowa seria jakiś tam co za debilizm kiedyś były fajne grafiki ku
kupiło się Geforca z seri 7 i były wszystkie dx od naj straszego do DX9 a teraz to paranoja dx10 dx 10.1 teraz DX 11 by zaczeli dbać o graqczy a nie tylko kasa i kasa
tak wiem bo gralem w fc2 na high na swoim sprzecie bez zwalniania akcji lub tego typu a gral be. koniec offtopu no to moze jeszcze nie bedzie zle a ten screen to bullshot to jest podrasowany screen ;]
Wiele producentów opóźnienia premiery tłumaczyło przystosowaniem kodu do nowego DX. A odpowiedzcie sobie na pytanie ile gier tak na prawdę wykorzystuje w pełni możliwości DX10 i czy te możliwości powalają? Acz kolwiek IM dx11 może
.. wypalić. Ja się tym akurat nie przejmuję, bo nawet DIRT na średnich u mnie wygląda bardzo dobrze i to na dx9.0c, który na prawdę daje wiele możliwości.
Zacznijmy od tego, że nie ma jeszcze kart graficznych obsługujących DX11. Może wyjdą w okresie premiery Dirt’a 2 ale to się jeszcze okaże. Za to DX11 jest faktycznie niezły i zdecydowanie przyjaźniejszy dla twórców niż DX10.
Zmiany podobno są też widoczne na pierwszy rzut oka. Nie wiem jednak jak z utratą wydajności. Wszystko się okaże kiedy wyjdą pierwsze gry obsługujące DX11 no i karty graficzne obsługujące te biblioteki. A póki co, poczekajmy…
Najwazniejsza nowinka w DX11 to teselacja, o ile dobrze pamietam. Gdzies tez czytalem, ze karty ATI od dosc dawna oferuja sprzetowa akceleracje teselacji. A i sama teselacja miala ukazac sie juz w DX10, ale z jakiegos powodu tak sie nie stalo…
Idac tym tropem moze okazac sie, ze posiadacze Radeonow HD3xxx oraz HD4xxx beda mogli skorzystac przynajmniej z teselacji 😀 Szkoda ze premiera DIRTa 2 zostala przesunieta. No ale w oczekiwaniu na niego bede gral w Shifta 🙂
Ale się porobiło 😉 To kiedyś gry Codemasters były średnie a NFS rządził 🙂 Obecnie Codemasters staje się liderem a marka NFS umiera. To pewnie dlatego że EA idzie na komerche (tak jak z Fifą na PC). Liczy się kasa i regularne wydawanie gniotów.