rek
22.08.2009
Często komentowane 17 Komentarze

gamescom ´09: Co nieco o systemie dialogów w Mass Effect 2

gamescom ´09: Co nieco o systemie dialogów w Mass Effect 2
W Mass Effect 2 pojawi się nowy, udoskonalony system dialogów, który ma jeszcze bardziej wpłynąć na przyjemność płynącą z zabawy. W trakcie targów gamescom producent gry, Jesse Houston, zdradził nam co nieco o nim.

System dialogów w przeróżnej maści cRPG-ów kojarzy się głównie ze statycznymi ujęciami, w trakcie których bohaterowie tylko stoją naprzeciwko siebie i wymieniają poglądy. BioWare postanowiło więc sięgnąć tam, gdzie nikt wcześniej nie próbował – ba, sami autorzy nie podejrzewali nawet, że jest to możliwe. W Mass Effect 2 pojawi się więc po raz pierwszy możliwość prowadzenia konwersacji w aucie, w trakcie przechadzki i z mnóstwem osób naraz. „Nigdy nie pomyśleliśmy, że jesteśmy w stanie stworzyć rozmowy z ośmioma osobami w samochodzie, ale to zrobiliśmy. Pozbywanie się gości w środku wymiany zdań jest jednym z przykładów” – tłumaczy Houston.

Poprawiono także elementy wizualne, m.in. zaimplementowano nowy rodzaj oświetlenia, który ma wpływ na całą grę, ale jego zalety najlepiej widać właśnie w trakcie prowadzenia dialogów. Prócz tego wprowadzono nowy system odpowiedzi, który ma dać graczom jeszcze większą kontrolę nad tempem rozmów bez konieczności ciągłego wciskania jednego klawisza.

Zresztą, jeśli jesteśmy już przy sterowaniu, w Mass Effect 2 będzie ono podobne na PCX360. Nad obiema edycjami pracują bowiem te same ekipy. Nad pierwowzorem pracowały dwa osobne zespoły, poza tym wydania na peceta i Xboksa 360 ukazały się w dużym odstępie czasowym. Teraz zaś twórcy mogą mieć większą kontrolę nad obiema wersjami, które to zadebiutują na rynku w tym samym czasie.

17 odpowiedzi do “gamescom ´09: Co nieco o systemie dialogów w Mass Effect 2”

  1. Już się nie mogę doczekać.

  2. Super, że będą jednocześnie! Pewnie ta gra będzie lepsza od poprzedniczki. Tylko okładka nie pasuje, ale co tam – ważniejsza jest zawartość.

  3. PuszekOkruszek 22 sierpnia 2009 o 22:08

    Bedzie bardzo ciekawie!!|bioware wie jak zrobic dobra gre wiec jestem pewien ze ME 2 bedzie jakims przelomem w grach rpg

  4. Super. BioWare jak zawsze nigdy nie zawodzi 😀

  5. A kiedyś tak leżałem i sobie takie coś pomyślałem ze właśnie brakuje czegoś takiego w grach a zwłaszcza w Mass Wffect

  6. Ja już chcę tę grę!

  7. Sympatyczny pomysł. Mam nadzieję, że się sprawdzi, bo już sobie ostrzę zęby na drugi Mass Effect. *chwyta osełka*

  8. To jeszcze multiplayer w którym mamy 2 pomocników sterowanych AI.|Fajna by była obrona jakiejś twierdzy. E TAM i tak będzie [beeep]ista gra.

  9. Czyli nic nie zmienili w kwestii dialogów. Podziękował. Poczekam do reedycji za 60 zł.

  10. Professor00179 23 sierpnia 2009 o 11:30

    System dialogow 'który ma jeszcze bardziej wpłynąć na przyjemność płynącą z zabawy’… Za taka przyjemnosc to ja tez podziekuje.:) Z drugiej strony jesli sie wezmie ME2 za shootera (bo jest nim bardziej niz RPG) nawet dialogi nie przezkadzaja.

  11. Professor00179 23 sierpnia 2009 o 11:33

    Sam fakt rozmow w autkach jest OK, ale to, ze musimy wybierac bardziej 'stan ducha’, a nie gotowe kwestie dialogowe to pomysl (zakladajac, ze traktujemy gre jako RPG) chybiony i niedopracowany w pierwszym ME. Jedna z najgorszych wpadek bo jak sie robi cos

  12. Professor00179 23 sierpnia 2009 o 11:33

    nowego to fajnie byloby jakby to dzialalo.

  13. Całkiem fajny pomysł BioWare jak zawsze nie zawodzi 🙂

  14. Warto zagrać w Mass Effect 2 – przynajmniej dla samych pogawendek 😛

  15. no i kolejna gra na którą TRZEBA wydać kasę … cholera czemu tak musi być co roku ???? nie mogli by porozkładać premiery największych hitów na cały rok ???:D

  16. Ciekawe jak to wyjdzie z tą premierą równo na Xbox’a i PC. Najczęściej się to jakoś nie udaje i dostajemy dużo później swoją wersję….

  17. Ciekawe jak to wyjdzie z tą premierą równo na Xbox’a i PC. Najczęściej się to jakoś nie udaje i dostajemy dużo później swoją wersję….

Dodaj komentarz