id Software: Nie zaprezentowaliśmy Dooma 4 ponieważ nie mieliśmy nic do pokazania. Plus co nieco o RAGE…

Hollenshead w trakcie minionego QuakeConu przyznał szczerze, że deweloperzy nie mają jeszcze nic, co można by pokazać szerszej publiczności.
„To nie jest tak, że zamierzaliśmy coś zaprezentować, ale w ostatniej chwili zdecydowaliśmy się, że jednak się wstrzymamy z tym” – tłumaczy Hollenshead. „To tylko kwestia naszych zasad, według których, chcemy, by produkcja była w zaawansowanym stadium, zanim będziemy mieć coś, co będziemy uważać, że przedstawi grę, którą chcemy stworzyć i która będzie taka w finalnej wersji. Mógłbym powiedzieć mnóstwo rzeczy o tym, jaka ona będzie. Ale jeśli powiem o tym bez żadnego zdjęcia, czy obrazka – czegoś, co mogłoby wyjaśnić, jak to będzie wyglądać – a na sali będzie sto osób, w ich głowach będzie sto różnych wyobrażeń na ten temat. To jest prawdziwy powód, dla którego nie mówimy o Doomie 4. Chcemy mieć coś, co będzie mówić: <To przedstawia to, czym gra będzie i jaka będzie. Tutaj możecie zobaczyć to coś na własne oczy>. Tymczasem nie dotarliśmy jeszcze do tego punktu, nie mamy jeszcze tego czegoś”.
Tymczasem warto więc przyjrzeć się innej produkcji studia, RAGE. Czy przed jej premierą możemy oczekiwać bety? „Wątpię, czy będzie otwarta beta” – stwierdził szczerze Hollenshead. Niewykluczone jednak, że będzie demo.
Deweloperzy nie mają bowiem nic przeciwko próbkom, czy jakimkolwiek innym testom. Jest jednak za wcześnie, by o tym mówić. Nie wiadomo też, jaką formę przyjęłaby wersja demonstracyjna. „Mogą być różne rzeczy na różnych platformach” – wyjaśnia Todd. Na dzień dzisiejszy są to jedynie czyste spekulacje. Oby jednak autorzy zdecydowali się dać możliwość sprawdzenia swego najnowszego dzieła przed premierą.
A jeśli już jesteśmy przy RAGE, nieco później, bo w trakcie targów gamescom, Todd Hollenshead, stwierdził, że najprawdopodobniej gra ta zostanie wydana na dwóch płytach, choć ostateczna decyzja w tej sprawie jeszcze nie zapadła. Wiele wskazuje jednak na to, że dostaniemy jeszcze jeden krążek, a na nim… tryb multiplayer. Kiedy pierwszy raz zapowiedziano RAGE chyba nikt nie spodziewał się, że będzie to gra zajmująca aż 3 płyty DVD…
Czytaj dalej
12 odpowiedzi do “id Software: Nie zaprezentowaliśmy Dooma 4 ponieważ nie mieliśmy nic do pokazania. Plus co nieco o RAGE…”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
taki obecny pożeracz dysku, hm? 🙂 Pamiętam jak kiedyś były bunty jak gra wychodziła na 4 płytkach CD a tu – 3 DVD o_O jeszcze 9GB? 😛
Heh, dla PC to chyba niespecjalnie problem, według badań ze Steama statystyczny użytkownik ma te 250GB, więc się powinno zmieścić. Problem się pojawia, jak ktoś se kupi to na Steamie i będzie chciał ściągnąć ;D
Taka pojemność, bo Carmack wymyślił mega tekstury. Jednak tak potężne pliki graficzne zajmują trochę miejsca 😉
Hlip… A ja mam marne 160… 😛
Dobrze, że zdecydowałem się wymienić kompa rok temu (40 GB [w starym] to chyba nie jest dobre rozwiązanie w dzisiejszych czasach 🙂 . Pamiętam, że musiałem zrobić wielkie czyszczenie dysku, żeby zainstalować Strangleholda (2 DVD).
niech i będzie nawet na 5 dwuwarstwowych byle gra była dobra
Świetnie, czekało się 30min na nagranie gry z jednej płyty, to teraz poczekamy sobie 1h 30m 😉
Mnie to różnicy nie zrobi na moim 750 GB dysku w planach mam dokupić jeszcze 1.5 GB to już w ogóle nie będę go czyścił i defragmentował ;p
wg mnie to albo blu-ray zacznie pooooowooooooli przechodzić na komputery (stanieje itd.) albo wymyślą nowy większy nośnik (blu-dvd xD?)(tylko niezbyt drogi) jeśli to drugie to po chwili pewnie xbox go podkradnie
Rimon> wow, będziesz miał 751,5 GB 😉 .
to sprzedaja jeszcze dyski 1.5 GB? 😛
hymmm… 2 czy tam 3 płytki DVD 9GB ma swoją zaletę mniej piratów będzie chciało ściągać 18GB lub 27GB gry xD