rek
27.09.2009
Często komentowane 44 Komentarze

TGS ´09: Prezentacja „różdżki” i Project Natal – który kontroler lepszy? [3x WIDEO]

TGS ´09: Prezentacja „różdżki” i Project Natal – który kontroler lepszy? [3x WIDEO]
O nowych kontrolerach Sony i Microsoftu, "różdżce" i Natalu, dużo się mówi, ale tak naprawdę nie mieliśmy okazji zobaczyć, jak sprzęty te współpracują z konkretnymi grami. Teraz wreszcie możemy - pojawiły się filmiki prezentujące możliwości obu urządzeń!

Na pierwszy ogień idzie pałeczka Sony. Wprawdzie prezenterzy posługują się niezrozumiałym dla większości językiem japońskim, najważniejsze jest to, co na nim widzimy. A widzimy dwie osoby, które grają w LittleBigPlanet. Jedna posługuje się zwykłym padem, a druga używa „różdżki”. A zresztą, sprawdźcie sami:

To nie koniec. Mamy drugi filmik, pokazujący, jak „różdżka” współpracuje z odświeżonym Resident Evil 5. Prowadzący prezentację gra, trzymając w ręku dwie pałeczki oraz pada…:

A teraz przejdźmy do Natala. Mamy niestety tylo jeden filmik, ale idealnie pokazujący, z „czym się to je”. W roli głównej gra Katamari:

Jesteśmy ciekawi waszego zdania – co, według was, jest lepsze? Project Natal, czy „różdżka”? Zagłosujcie w sondzie, która znajduje się pod TYM adresem.

A na koniec opinia eksperta, legendarnego twórcy, Hideo Kojimy. Już pewnie domyślacie się, który z kontrolerów uważa za lepszy…

Twórca Metal Gear Solid, kojarzony jest głównie z marką PlayStationSony. Logicznym wydawałoby się, że ta, jakże ważna w branży postać, będzie zachwalała „różdżkę” PS3. A tu… guzik. Hideo przyznaje, że chciałby stworzyć grę, która wykorzystywałaby… Natal.

Według Kojimy, nowy kontroler Xboksa 360 jest dla branży gier taką zmianą, jak przejście z 2D w 3D. Odważne porównanie, ale niewykluczone, że trafne. Poza tym – „ojciec” Solid Snake’a to nie byle kto, więc chyba wie, co mówi. Samo urządzenie spodobało się Hideo od razu. Przyznał szczerze, że zaskoczyło go – oczywiście pozytywnie. „Chciałem podzielić się mym zaskoczeniem ze wszystkimi… ale musiałem się powstrzymać” – wspomina.

Japończyk dodał również, że Natal ma szansę zmienić styl życia każdego, i to znacznie – mowa tu także o codziennych czynnościach. Mimo to, Kojima zdaje sobie sprawę z tego, że niektórzy gracze denerwują się, jeśli nie mają w ręku czegokolwiek w trakcie zabawy. Dlatego też twierdzi, że twórcy gier powinni stopniowo przeprowadzać takie osoby, przez okres „przesiadki” z padów na sterowanie ruchem. Ciekawe komu bardziej się taki trening przyda – hardkorom czy każualom?

44 odpowiedzi do “TGS ´09: Prezentacja „różdżki” i Project Natal – który kontroler lepszy? [3x WIDEO]”

  1. O nowym kontrolerze Sony, tzw. „różdżce”, dużo się mówi, ale tak naprawdę nie mieliśmy okazji zobaczyć, jak sprzęt współpracuje z konkretną grą. Teraz mamy idealną okazję – pojawił się filmik prezentujący możliwości urządzenia!

  2. Jeżeli się nie mylę to trzyma „różdżkę” i pada ( ot taki drobnostka 🙂 a tak po za tym sterowanie za pomocą natala wygląda na o wiele łatwiejsze

  3. ta rozdzka to cos jak wii tylko bardziej dopracowane,wedlog mnie natal bedzie lepszy :

  4. Nie widzę za bardzo sensu porównania różdżki i Natala. Bardziej sensowne porównania to 'różdżka’-Wiimote oraz Natal-EyeToy. Chyba jedyny powód takiej „konfrontacji” to zbliżone daty premier tych urządzeń…|No powiedzcie mi, co ma piernik do wiatraka? 🙂

  5. jak Natal będzie tylko na Xboxa, to bez względu na wszystko będę ciułał 10 lat żeby go kupić (5 lat na Xboxa i 5 na Natal bo wątpię żeby był tani. czemu aż tyle? bo 14latkowi raczej trudno zarabiać…)

  6. Fajna była scena z filmiku resident evil 5:14, jak machał pałeczką. Nie przekonał mnie żaden natal ani żadna różdżka. Zostanę przy starym dobrym pc. Klawiatura i myszka rządzą. (Chyba żeby dodwawali natala do płatków śniadaniowych)

  7. Za 10 lat, to obie te rzeczy będą „nieaktualne” więc te bezmyślne wypowiedzi zachowaj lepiej dla siebie :)A na temat, to Natal lepszy. Różdżka przypomina bawienie się wskaznikiem laserowym, Natal wymaga zaangażowania, a przy tym (według mnie) zły…

  8. wybór gier do prezentacji Sony. O ile Little Big Planet wyglądał tutaj ciekawiej niż ze zwykłym kontrolerem, to już Resident Evil V najlepiej nei wypadł 😛

  9. Zgadzam się z NebooX’em , taka sonda nie powinna w ogóle powstać…Swirex|Pokazali RE5 dlatego ,że wyjdzie w specialnej wersji na PS3 obsługującej właśnie „różdżkę”

  10. dla mnie natal jest o wiele lepszy. Różdżka to po prostu lepsze WII. Natal to całkowita rewolucja bo pozwoli nam całkowicie przejąć kontrolę nad postacią. Oby tylko dali wersje na PC bo nie mam zamiaru kupować Xboxa

  11. fps w natalu… to by dopiero było coś…

  12. Nowy filmik z Mass Effect 2 http:www.youtube.com/watch?v=LD0AdV6-rAY

  13. Według mnie nie ma co liczyć na wersję PC’ową. To będzie exclusive Xboxa (360), by jeszcze bardziej przyciągnąć konsumentów. @Blik, zdaję sobie sprawę z tego, dlaczego pokazali RE5, lecz sądzę, że nie wyszło im to na dobre 🙂 Zresztą Natal też…

  14. za bardzo do FPS’ów nie będzie nadawał 🙂

  15. Natal będzie trudny do zrobienia i nie dla wszystkich (150kg Amerykanin grający w FIFA – czy tylko mi się zapala lampka ostrzeżenia?), a różdżka to tylko taki lepszy Wii Mote… casualowe rozwiązania :]

  16. Lol przecież różdzka to taka mycha tylko to poruszania w pionie…

  17. Sądzę, że wraz z wejściem na rynek nowej generacji konsol Natal przeszczepiony zostanie na grunt PC.

  18. FPS na konsole so taaaaaaaaaakie szybkie … wole PC bo FPS na konsolach to żal Różdżka to myszka w 3D, osobiście mogli poprostu podłączyć albo Wii kontroler albo myszke i klawiature i wyszło by na to samo -.-

  19. Zbroja z Dragon Age w Mass Effect, właśnie zauważyłem na samym końcu filmiku .|http:www.youtube.com/watch?v=LD0AdV6-rAY

  20. hm wpierw Nintendo tworzy ruchomy kontroler natomiast Microsoft oraz Sony skupiają się na super grafice teraz Xbox oraz PS3 tworzą różdżkę i Natal|natomiast Wii chce stworzyć w następnej jej konsoli lepszą grafę … ciekaw jestem co jeszcze wymyślą

  21. NATAL to tak naprawdę rewolucja pod przynajmniej paroma względami. Przede wszystkim, w NATALu w przeciwieństwie do Motion Capture nie musimy nosić śmiesznych ubranek ani „szpanerskich” rękawiczek. System od razu nas wykrywa, co jest w swoim rodzaju…

  22. …rewolucyjne. A jak już system wykryje głębię obrazu a nie samo 2D, no to możliwości są nieograniczone. I jeżeli tylko Microsoft to mocno rozwinie, to może i NATAL obali technologię Motion Capture? M$ ma asa w rękawie, tylko musi go dobrze wykorzystać..

  23. Jest jedno ale. Zdecydowanie różdżka od Sony będzie sprawiała o wiele większą radochę, niż machanie niczym przed ekranem. Dobrze by było, gdyby system wykrywał jakieś obiekty, które używamy. Ale wtedy to by było za dobrze… I NATAL nie tylko do gier…

  24. Wyobrażam to sobie: w GTA V tuptam żeby podbiec do samochodu, ręką wykonuję gest otworzenia drzwi i własnoręcznie strzelam bombę kierowcy, a potem za szmaty wywalam go z auta… a potem siadam na fotelu, rękoma trzymam jakby kierownicę a nogami steruję pe

  25. pedałami gazu i hamulca 😀 Taaaak, Natal będzie rządził 🙂 )

  26. zaraz… to do ps3 i tak trzeba mieć pada? lipa :/

  27. @qndzio – taa, a potem będziesz uciekał 2km sprintem przed policją…|Chcę to zobaczyć!|Różdżka Sony to idealne „coś” na symulator życie w Hogwarcie ;D.

  28. @Alexkaktus- będę, i Niko czy kim tam będę sterował będzie się męczył wtedy, kiedy… ja się zmęczę 😀 Mi ten pomysł się podoba, nie jestem przeciw temu, żeby przy okazji grania trochę nad kondychą popracować 🙂

  29. Różdżka jeszcze ujdzie ale na Natala jestem zbyt konserwatywny. Musze mieć klawisze, gałki, dźwignie. Pomijam już fakt, że nie widzę nic miłego w męczeniu się przed ekranem. Od tego mam rower, rolki, czy bieganie z psem.

  30. @qndzio – ta – rana postrzałowa w kolano będzie Ci niezwykle pomagała w ucieczce.. ;D

  31. oba projekty to porazki… natal to wymachiwanie lapami przed ekranem (jak samochodowka ma wiecziec, kiedy przyspieszasz, a kiedy hamujesz?), a rozdzka to marny klon wiimote. czemu marny? bo w wii mozna bylo ruszac kontrolerem w pelnym 3d.

  32. sony za to daje cos w rodzaju latarki – „poswiec mi po ekranie” (wiem ze zasada dzialania inna, ale i tak celujemy tylko w ekran). re5 – fail. koles nie dosc, ze celowal wolniej niz ja na padzie w re4, to jeszcze w 2giej rece musial trzymac pada…

  33. @Takeya- a skąd prawdziwy samochód wie, kiedy przyspieszasz, a kiedy hamujesz? Hasło Natala brzmi „The only experience needed is life experience.” Więc zastanów się.

  34. Dla mnie Natal to porażka, jeśli chcę się trochę ruszać to idę na dwór i biegam/jeżdżę na rowerze / gram w coś. A jeśli chce pograć to łapie za pada bądź myche i klawiaturę. Na pewno nie będzie mi się chciało machać rękoma przed ekranem tym bardziej, że

  35. znając życie to natal będzie nieprecyzyjny. Myślę, że będzie się nadawał jedynie do gier typowo casualowych takich jakie są na wii.

  36. Oraz do zastosowań poza growych, bo na to też kładzie się duży nacisk, co widać na filmikach prezentujących Natala – swego rodzaju obietnice co będzie można zrobić.

  37. a ja jestem ciekawy jak będą sprzedawać Milo i tą jego żeńską odmianę (bo wiem że Molyneux dziewczynę też robi). Zapewne Xbox Live, a to nam jednocześnie daje jakiś tam (może ograniczony czasowo) exclusive na Natala

  38. bo jak z nimi rozmawiać itp. bez Natala?

  39. VildWolf > Zastanów się, co mówisz…

  40. Musze powiedzieć że wszystkie filmiki mnie mocno rozczarowały. O jakiś poważniejszych grach na natala czy różdżkę chyba możemy zapomnieć. Różdżka w Little Big Planet prezentowała się w prawdzie nieźle ale w RE5 to już była parodia i chyba nie muszę…

  41. pisać dlaczego. A co do natala to w życiu nie wyobrażam sobie siebie wykonującego równie dziwaczne ruchy i do tego grającego w równie dziwaczną grę.

  42. @qndzio – Ach marzenia…

  43. antarsan to jak 10 lat masz na to zbierać to poczekaj na xbox’a 720 (no chodzi mi o 3 gen xbox’a), bo do 2014 powinien wyjść i już od razu z kontrolerem jak natal 🙂

  44. 5 dych na natala-to bedzie rewolucja

Dodaj komentarz