Unreal Engine 3 na iPhonie? Czemu nie! [WIDEO]
![Unreal Engine 3 na iPhonie? Czemu nie! [WIDEO]](https://cdaction.pl/wp-content/uploads/2021/11/19/a45825da-9ba6-43ee-a8b6-12b3e3ca4644.jpeg)
Jeden z redaktorów portalu Anand Tech miał okazję na własne oczy ujrzeć działanie tego, jednego z najpopularniejszych silników w akcji, na iPhonie w siedzibie studia Epic Games. Jest on kompatybilny tylko z najnowszą wersją iPoda Touch oraz z iPhonem 3GS (starsze modele nie posiadają wymaganych bibliotek OpenGL ES 2.0).
Co ważne, zaprezentowana próbka była w pełni grywalna – Epic w prezentacji wykorzystał zmodyfikowane poziomy z Unreal Tournament 3. Choć całość wymaga jest jeszcze szlifów i dodaniu kilku efektów wizualnych, to podobno naprawdę da się w to grać. Mark Rein, wiceprezes studia, stwierdził, że w planach jest udostępnienie licencji na iPhonową wersję silnika, choć na razie nic nie zdradzono w tej kwestii.
Najważniejsze jednak, że tak naprawdę silnik nie jest ograniczony tylko do iPhone’a – w trakcie zbliżających się targów Consumer Electronics Show Epic ma zdradzić kolejne platformy, na których pojawi się Unreal Engine 3. Twórcy chcą bowiem wejść ze swym silnikiem na cały rynek smartphonów. Czy wkrótce ujrzymy Gears of War w wersji na iPhone’a lub inny telefon? Kto wie…
A tymczasem zapraszamy was do obejrzenia krótkiego (zaledwie 15-sekundowego) filmiku, w którym możemy zobaczyć, jak Unreal Engine 3 działa na telefonie Apple.
Czytaj dalej
33 odpowiedzi do “Unreal Engine 3 na iPhonie? Czemu nie! [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Najnowsze dziecko Apple’a, iPhone, coraz bardziej umacnia swą pozycję wśród handheldów. I nie jest to bynajmniej zwykły gadżet. O nie – jak się okazuje, na telefonie firmy Steve’a Jobbsa można z powodzeniem uruchomić… Unreal Engine 3!
Zatkało mnie. UT3, gra która w CDA wychwalana była za niesamowitą grafikę, działa na takim małym urządzeniu. Technologia idzie w dobrym kierunku…
A ilu ludzi się nabierze na to, że to „prawdziwy” UE3 😀 Spójrcie na grafikę…
No właśnie spójrz na grafe jest to UE3 tylko na minimalnych i odpowiednio przerobiony dla potrzeb Iphone’a
mam nadzieję że na psp też wyjdzie ten silnik może by więcej powstawało gier na tę platformę. a co do filmiku to gra naprawdę ładnie wygląda jak na przenośna platforme
Czy naprawdę tak dobrze się w to gra zasłaniając celownik palcem?
Próby przeniesienia silnika sięgają przełomu Unreal 1 a UT99 wtedy też na blogu programistów pojawiły się wzmianki o uruchomieniu silnika na Windows Mobile. Nie były to jeszcze czasy youtuba więc nie było wideo. CO od zarzutów w sprawie wyglądu i działania. Silnik ma charakter modułowy i służy tylko do uruchamiania contentu. To jak będzie wyglądała gra zależy tylko od producenta i platformy. Szału nie będzie ze względu na ograniczony ram i restrykcje appla który kastrują dosłownie silnik.
Jeśli będziecie chcieli mogę napisać jakiś artykuł na ten temat 🙂
I takie coś powinno umieć PSP Go.
nie wygląda to wcale lepiej niż UEII na max.|Kolejny bajer, fajny, ale żeby wydawać 2k na kupno najnowszego IPh to przesada. Za tą cenę to ja mam HD5850, PH II X4 955 BE, zasiłke 600 W i HDD 750 GB – słowem wszystkiego czego brakuje mi do kompa 😛 |Za kilka lat i tak będzie już 6 wersja silnika, a programiści będą kopać 5 silnik na Win Mob. ;]
Vantage – a chciałeś żeby na takim maleństwie były efekty SM 5.0 ? To i tak cud, że na minimum leci!
Tak, ale swojego HD5850 i reszty sprzętu nie wpakujesz do kieszeni 🙂 A jak załóżmy ktoś jeździ dość często, jest kasowy i lubi grać – lepszą opcją tylko PSP może być.
Fps w którym wybierasz miedzy strzelaniem a rozglądaniem się Oo
Hurrraa! Kilka dni temu kupiłem Iphone’a 3Gs!! 🙂
ciekawe czy będzie na N900 bo to ten sam akcelerator
@buczek93|Chciałeś się popisać? HD5850 to już wydatek rzędu nawet 1200zł, procesor 555zł, zasilacz, dysk mobo-to kolejne koszty, nie wspominając już o obudowie, napędzie i chłodzeniu. PC i iPhone są skierowane do innych odbiorców, więc te porównania (marne i nierzetelne) zachowaj dla siebie.
Ładnie to wygląda, ale granie na ekranie dotykowym (do tego tak małym) to masakra. Co po grafice jak grywalność będzie żadna?
A czy Epic to polska firma?
Tak to Polska firma produkująca płatki śniadaniowe. A tak na serio to nie nie jest to Polska firma tylko z Stanów Zjednoczonych.
Czym tu szpanować, jeśli ten Unreal Engine 3 został tak uproszczony, że wygląda tak jak Unreal Engine 2 (jeśli nie gorzej). Brak Normal map, Speculara, tekstury takie rozmyte. To stwierdziłem tylko patrząc na obrazek.Poza tym news nie powinien mówić, że da się odpalić UE3 na Iphonie, tylko o tym, że można tak wyciąć większość opcji engine’u, żeby można było go odpalić na Iphonie
Oj, nie bądźcie tacy pewni, jeszcze podziała, ten iPhone OS to co prawda nie linux, ale te same korzenie, więc co-nieco z tego jeszcze da radę wyciągnąć…
Gdyby nie to zasłanianie połowy ekranu paluchem, to grałoby się prawie, jak w „FPS’a” na konsoli stacjonarnej…|@org – Zdradź mi do jakich odbiorców skierowany jest iPhone. Bardzo ciekawi mnie Twoje zdanie na ten temat, bo gdyby ktoś dał mi do wyboru iPhone’a i jakiegoś netbooka, wybrałbym to drugie i nie zastanawiałbym się za długo.
kolejne platformy dla UE3 – stawiam na Zune od Microsoftu ;p
@org|wcale się nie chwale – poszukaj sobie ludzi, którzy dali za PC po 5 tys. i więcej, tylko dlatego żeby pytanie „Czy pójdzie” zamienili na „Jak wysoko” ?|Ma to sens wg ciebie ? Jakoś od zawsze ja granie kojarzyłem z komputerem stacjonarnym, po jakimś czasie także z konsolami (też nie wszystkie gatunki), ale komórkę, obojętnie jakby była zaawansowana (może być nawet N98999876 z aparatem 1 GPix i z mobilną wersją GTX 285), traktuję jako bajer – raz na jakiś czas można pograć, ale nic więcej ;]
co z tego że został uproszczony ? to chyba normalne spodziewałeś się że będzie wyglądał lepiej niż na PC ? co nie zmienia faktu że to najlepiej wyglądająca gra na Iphona
fps-y na produkcie apple-a nie mają racji bytu … bo co to za gra gdy 1/2 ekranu zasłaniasz paluchem ?
Unreal Engine to nie tylko FPSy! Platformówkę czy strategię też na tym zrobisz!
@buczek93|Nie wiem o czym ty mówisz, ustosunkuj się do tego, co napisałem w poprzednim komentarzu. „Popisałeś” się wiedzą o sprzęcie, więc podejmij rzeczową dyskusję.
Dla shuterów tego typu n1 dlamnie jest mysz PC nigdy nie poradziłem sobie z cleownikiem kierowanym szczałkami w starszych padach i analogiem, także rozwiązanie super mam nadzięję że PSP kiedys wprowadzi takie rozwiązanie.
Norian: no, a te „szczałki” na drogach… brrr, to one zaskoczyły drogoowców, nie jakiś „szneg”!!!1!
imho mysz+WSAD>all (jeśli chodzi o fps’y oczywiście)|fajna rzecz dla „fajnych” dzieci :F
Świat się kończy…
A myślałem, że iPhone nigdy nie dorówna psp, a tu proszę..