11.02.2010
Często komentowane 26 Komentarze

Powtórka z roz(g)rywki – pecetowy BioShock 2 bez trybu panoramicznego!

Powtórka z roz(g)rywki – pecetowy BioShock 2 bez trybu panoramicznego!
Gdy we wrześniu 2007 roku wydano pierwszego BioShocka jedynym, z czym PC-towcy mieli kłopot był… brak możliwości uruchomienia gry w trybie panoramicznym. Problem szybko został naprawiony, jednak wygląda na to, że 2K nie potrafi uczyć się na błędach. Ten sam bug pojawił się też w BioShocku 2!

O fakcie tym poinformowali wzburzeni gracze na oficjalnym forum 2K Games. Osoby posiadające monitory panoramiczne, zamiast zabawy w normalnym trybie 16:9 lub 16:10 muszą zadowolić się obrazem w standardzie 4:3, z którego „obcięto” górne i dolne fragmenty. Nie musimy chyba dodawać, jak to wpływa na rozgrywkę, szczególnie w grze, która była tworzona z myślą o monitorach panoramicznych, a taką jest BioShock 2. Gracze mają po prostu ograniczone pole widzenia i nie widzą, co dzieje się obok nich. §

Co najśmieszniejsze (chociaż, czy aby na pewno?) podobny błąd wystąpił w przypadku pierwszej części. Wtedy twórcy szybko uporali się z problemem. Jednak zdawałoby się, że po takiej wpadce, nie powinna ona się powtórzyć.

Elizabeth Tobey, community manager 2K Games, zareagowała szybko i już oznajmiła, że twórcy pracują nad odpowiednią łatką, która przywróci panoramę do Rapture. Niestety nie wiemy, kiedy patch ujrzy światło dzienne.

Uważni fani zauważyli jednak kolejny problem, choć nie tak poważny, jak w przypadku trybu 16:9. Okazuje się, że pecetowy BioShock 2 nie wspiera kontrolera od Xboksa 360, przez co podłączony do komputera pad nie zostaje wykryty przez grę. Autorzy tłumaczą jednak, że było to celowe rozwiązanie – interfejs został bowiem w dużej mierze zmodyfikowany i przystosowany pod tandem mysz i klawiatura. Ok, ale jeśli ktoś jednak chce grać na padzie, to… musi kupić Xboksa?

26 odpowiedzi do “Powtórka z roz(g)rywki – pecetowy BioShock 2 bez trybu panoramicznego!”

  1. Dobrze że kupuje gre na Xboxa 360 ;p

  2. bo chcieli pokazać dobitnie, że panoramy i fullhd to marketingowy syf i tak naprawdę liczy się tylko 4:3

  3. Taa… pewnie jakiś marketingwy chwyt xD

  4. w Borderlands’ie było tak samo. 4:3 mieli ścięte scope’y, a panoramy całą broń.

  5. No ta… To gracze PC-towi już na padach grać nie mogą ? 🙂

  6. Pewnie testerzy grali na zwykłych 4:3 i nie zauważyli problemu. Ale z tymi padami trochę przesadzili.

  7. Ale kit, w jedynce było tak że interfejs się zmieniał w zależności od tego czy był podłączony pad od X360- nie tylko oznakowania przycisków, ale też wygląd niektórych elementów interfejsu… nieładnie.

  8. jak dla mnie granie na padzie w fps na PC to czysty i perwersyjny masochizm… w sumie nie dziwie się twórcom że nie chciało im się tracić czasu na taką pierdołę dla PC

  9. @Bot4nik: Najwyraźniej nie ;DA ja się ciesze że mam PS3 🙂

  10. bart – czyżby nyszkowo-klawiaturyowy fanboizm? 😉 Pewnie i tak nie zagram na padzie, ale te bugi źle świadczą o programistach BS.

  11. Źle czy nie – bartowie rację przyznam. Grałeś tak kiedyś, Sergi? 🙂 Ja próbowałem – raz w Crysisa (katorga, zrezygnowałem po 4 minutach) i drugi raz na jakiejś imprezie – ktoś miał xboxa i graliśmy w CoD 2. Wyglądało to komicznie, jak dwóch gości biega naokoło siebie, usiłując wycelować bardziej ruchem niż bronią, strzelając wszędzie, tylko nie w siebie. Potem zaczęliśmy jeździć motocyklami i czołgami i zaczęło się robić normalnie. 🙂

  12. Zabrzmi to trochę głupio, ale kto to jest Piotrek66?

  13. Wole pada…wychowalem sie konsolach wiec do niego jestem przyzwyczajony. darujcie sobie opinie pokroju „granie na padzie to masochizm”. Granie w gry pokroju SWBattlefront, Assasin Creed, Tomb Raider itd na klawie jest dla mnie beznadziejnie niewygodne…

  14. Alaknar – grałem nie raz i nie dwa, towarzysze, i choć gdy mam wybór to biorę myszkę to wcale nie twierdzę że to katorga 🙂 |MadGamer – Nie jestem na 100% pewien, ale to chyba newsman;)

  15. Mi się wydawało, że to z padem było już zapowiedziane dużo wcześniej, że tylko będzie wspierało mysz i klawiaturę, „bo twórcy chcą jak najlepiej dopracować sterowanie nimi”..

  16. @Sergi, MadGamerWstyd się przyznać, jestem tu półtora roku, a jeszcze się nie przedstawiłem. Tak więc oficjalnie: tak, jestem newsmanem i wspomagam Huta w dostarczaniu Wam informacji. ;)Pozdrawiam. 🙂

  17. Paranoja jednym słowem, gdzie byli testerzy? Co, monitów nie mają większych niż proporcje 4:3? No dla mnie osobiście to żal, choć i tak bioshocka nie lubię…takie błędy w ogóle nie powinny mieć miejsca! No i z okazji tego, że twórcy dopracowali system sterowania mysz/klawa, to gracz nie może grać na padzie bo przecież ich praca by się zmarnowała…niewyobrażalne…

  18. W strzelanke na padzie ?! XD

  19. Brak padów w bioshocku jakoś mi nie przeszkadza, bo dla mnie granie w fps’y na padzie jest niegrywalne 😀

  20. Orthomyxovirus 11 lutego 2010 o 22:29

    ja mam 1440×900 i ja żadnych problemów z panoramą nie miałem jeśli chodzi o jedynkę, elvis, jak byś dostał konsole, lepiej xpudło od sony i posiedział przy niej tydzień to byś stwierdził, że pomimo to że to nie jest klawiatura i myszka to nie ssie pałki jak kiedyś, KIEDYŚ patrz psx ps2 (ps3) granie na tym padzie w głupiego quake było taką udręką jakiej świat i ludzie nie widzieli

  21. czegos nie rozumiem w tersci newsa. skro panoramiczny obraz jest robiony poprzez obciebie gory i dolu, to jak „gracze nie widza co dzieje sie obok nich”?

  22. Orthomyxovirus, ok wszystko fajnie, ale to tak jak jeść obiad przy pomocy stup. No są ludzie którzy to robią, ale to dla tego, że NIE MOGĄ rękoma^^ Po co inni mają sobie utrudniać życie?

  23. @EPL … A niby czemu mamy sobie darować ? Dla mnie granie w fps-y (ty podałeś gry akcji w które faktycznie można grać na padzie) na padzie to naprawdę jest MASOCHIZM (zuuuoooo 😛 )głównie ze względu na mizerną precyzję i długi czas „namierzania” celu … nikt nie mówił że to jest niewygodne DLA CIEBIE

  24. Jak widzę tego ssa z trybami to mi się śmiać chce xD przecież to jest różnica kilku pikseli, to jak można widzieć co się obok dzieje?? ja osobiście mam monitor 17 calowy mam tryb tylko 4:3 i jakoś nie narzekam.

  25. Mam przed uczyma wielka powtorke z Puzzle Quest. Tam nie mozna bylo uruchomic 16:9 czy 16:10, a mimo to wersja X360 swobodnie wspierala 16:9.

  26. gaara666gaara 16 lutego 2010 o 12:54

    Hm to obraz 4:3 robiony jest przez obciecie bokow tego panoramicznego.

Dodaj komentarz