Karnawał publikowania wyników finansowych trwa. Po THQ i Nintendo cyferkami za okres od stycznia 2010 do marca 2010 podzieliło się Activision Blizzard. Przy okazji ujawniając swoje plany na przyszłość, w tym te, dotyczące serii Call of Duty.
Na początek wyniki:
W omawianym okresie Activision miało przychody na poziomie 1,3 miliarda dolarów, co jest wynikiem lepszym, niż zakładano. Przyczyną „nadwyżki” okazały się większe, niż spodziewane, zainteresowanie klientów na całym świecie markami World of Warcraft i Call of Duty (przy okazji ujawniono, że sprzedano łącznie ponad 17 milionów paczek z mapkami do wszystkich odsłon tego cyklu).
A teraz „mięsko”:
Bobby Kotick, prezes Activision, oświadczył, że mimo ostatnich kłopotów studio Infinity Ward pozostaje „ważnym procesem” w budowaniu marki Call of Duty. To właśnie to studio pracuje nad drugą paczką map do Call of Duty: Modern Warfare 2, które ukażą się „później w tym roku” a także rozpoczęło pracę nad kolejną częścią Call of Duty, o której jednak niczego więcej nie powiedziano,
W wystąpieniu dla udziałowców Kotick podkreślił również, że „nie miał wyboru i musiał zwolnić szefów Infinity Ward” (w oryginale użyto dość ciekawych słów: „we had no choice but to terminate the Inifnity Ward executives„). Niezależnie od tego, jak by nie byli utalentowani Kotick doszedł do wniosku, że przy decyzji zwolnienia Jasona Westa i Vince’a Zampelli z powodu „niesubordynacji” nie było miejsca na żadne „odcienie szarości„. Jednocześnie wyraził żal, że nie udało się zatrzymać niektórych z 35 „niezwykle utalentowanych osób„, które opuściły studio. (więcej o tym, kto odszedł, możecie przeczytać na specjalnie powołanej w tym celu stronie: TUTAJ),
Stwierdził także, że decyzja o ich zwolnieniu nie miała związku z zaległymi wypłatami, „nie została podjęta lekko, nie miała na celu pozbawienie obu panów ich premii, a przed jej podjęciem rozważono wszystkie jej możliwe konsekwencje„. Sam Kotick uważał Westa i Zampellę „za przyjaciół„, więc ich zachowanie odebrał jako coś, co tę „przyjaźń zawiodło„,
Activision ogłosiło również premierę gry Guitar Hero 6 na jesieni 2010 roku,
Po Guitar Hero 6 wydana zostanie gra oparta na licencji Jamesa Bonda, po niej ukaże się DJ Hero 2,
World of Warcraft doczeka się poważnych zmian wraz z premierą dodatku Cataclysm. Dotkną one przede wszystkim wszystkich lokacji i questów dostępnych na niskich poziomach doświadczenia, by podciągnąć je „pod względem grafiki i rozgrywki” do poziomu z wydawanych później dodatków,
Liczba aktywnych użytkowników World of Warcraft wynosi 11 milionów osób,
Ujawniono również, że gra, która dla Activision zrobi studio Bungie będzie „inna od wszystkiego, co do tej pory widzieli gracze„, a wzajemna współpraca obu firm ma być „kreatywnie satysfakcjonująca i finansowo satysfakcjonująca„.
Karnawał publikowania wyników finansowych trwa. Po THQ i Nintendo cyferkami za okres od stycznia 2010 do marca 2010 podzieliło się Activision Blizzard. Przy okazji ujawniając swoje plany na przyszłość, w tym te, dotyczące serii Call of Duty.
hehe zawiódł się na ich przyjaźni bo jak ich zwolnił to ci się z tego nie ucieszyli. Zabawne 🙂
Czekajcie czekajcie, co ma wspólnego Activision z World of Warcraff i Blizzard z Activision? Bo się pogubiłem 🙂
@deep cry|A to, że teraz Activision i Blizzard nie działają jako odzdzielne firmy, a jako spółka czy też jedna firma „ActiBlizz”
„Czekajcie czekajcie, co ma wspólnego Activision z World of Warcraff i Blizzard z Activision? Bo się pogubiłem „W 2008 Blizzard i Activision sie połączyły. Glosno o tym było, na Marsie byles? ;D
„Liczba aktywnych użytkowników World of Warcraft wynosi 11 milionów osób” Nie za mało? w samo MW2 gra ponad 25mln graczy
@xChaotykx tyle że za mw2 nie musisz co miesiąc płacić abonamentu a w statystykę są wliczani też gracze którzy zagrali raz-dwa razy on-line. Taki Mapple Story (chyba tak się pisze) ma ponad 90 milionów graczy. Co ty na to?
Czyli jednak nie Bungie..
Zapewne IW zrobi singla, a Bungie zabierze się za multi… I to może być na 2 silnikach, jak w przypadku MoH. A kwestia MMO-FPSa? Ja to wykluczam ze względu na to, że świat w tej grze musiałby być otwarty. A questy? Pokrój chleb i zrób kanapki Shephardowi? Wygraj mecz w kosza? Odnaleź pistolet Price’a? Przy takim rozrzucie terenów działań nie da się zrobić takiej gry. Przemyślcie to sobie, może też wykluczycie CoDa jako MMO-FPSa.
Bez jaj. Te wydawanie dodatków mnie zaczyna wkurzać. Te „jak im tam rzeczy których boję się kijkiem dotknąć zwane DLC” nienawidzę ich. niedługo będzie jak w komiksie Otisa. Będziemy mieli grę za darmo a bronie dokupywać będziemy musieli. Albo będzie ostatnia misja i nagle napis. Aby kupić ostatnią misję kliknij TU a przekierujemy cię i dostarczymy długiej zabawy w ostatniej 3 minutowej misji. Ehh…..
Bobby ciągle gada i gada jaki to dobry krok zrobił, a przyznać się do winy to nie łaska ? Bez komentarza dalszego.
Największe zmiany w wowie będą z klasami postaci a to ze będzie inny początek to w wowie mało ważne bo i tak najlepsze jest na koncu ^^
Dla mnie Wow skończył się na TBC…po Cataclysmie wiele się nie spodziewam sprawdze tylko z ciekawości…chociaż-dawno temu Wowa też sprawdzałem jedynie z ciekawości ^^