01.12.2010
Często komentowane 40 Komentarze

Twórcy Shift 2 Unleashed: „Gran Turismo 5 i Forza Motorsport 3 to tylko grind”

Twórcy Shift 2 Unleashed: „Gran Turismo 5 i Forza Motorsport 3 to tylko grind”
Twórcy Shift 2 Unleashed po raz kolejny postanowili poinformować świat o tym, co myślą o swojej konkurencji – Gran Turismo 5 i Forzie Mototorsport 3. W jednym z wywiadów przedstawiciel studia Slightly Mad stwierdził, że obie produkcje polegają tylko na „grindowaniu” w formie zbierania aut.

Andy Tutor, główny projektant Shift 2 Unleashed, w rozmowie z serwisem Eurogamer wyjaśnił, że Gran Turismo 5Forza Motorsport 3 polegają na jednym – kolekcjonowaniu aut. A to, według niego, nie przynosi radości graczom.§

Te dwie gry znajdują się w tej chwili na piedestale. Kiedy myślimy, co chcemy zrobić w naszej grze, na pewno nie przychodzi nam do głowy produkcja pełna liczb. Nie zamierzamy dodać do niej tysiąca niepotrzebnych samochodów. Obie gry [Gran Turismo 5Forza Motorsport 3] są prawie jak encyklopedie. Dostajesz tysiąc pojazdów, tyle samo tras, a rozgrywka polega po prostu na ciągłym zarabianiu kasy i kupowaniu za nią nowych aut. To tylko grind. Prawie jak kolekcjonowanie znaczków” – uważa. Według niego, gracze i tak nie odblokowują w Gran Turismo 5Forzie Motorsport 3 wszystkich pojazdów.

To nie jest to, co przynosi radość. Zabawa tkwi natomiast za kółkiem, uczuciem, że znajdujesz się na krawędzi, popychając swoje możliwości do granic, umieszczeniem samochodów, które są istotne i fajnie się prowadzi, umożliwieniem graczom całkowite ich dostosowywanie (…) oraz szansą na grę przeciwko swoim przyjaciołom w sposób społecznościowy” – dodaje.

Tymczasem zapraszamy was do naszej GALERII, gdzie znajdziecie garść nowych screenów z Shift 2 Unleashed.

§

40 odpowiedzi do “Twórcy Shift 2 Unleashed: „Gran Turismo 5 i Forza Motorsport 3 to tylko grind””

  1. Twórcy Shift 2 Unleashed po raz kolejny postanowili poinformować świat o tym, co myślą o swojej konkurencji – Gran Turismo 5 i Forzie Mototorsport 3. W jednym z wywiadów przedstawiciel studia Slightly Mad stwierdził, że obie produkcje polegają tylko na „grindowaniu” w formie zbierania aut.

  2. Ma racje.

  3. Zamiast biadolić niech zrobią porządny model jazdy bo ten który był w jedynce to jakaś parodia była…

  4. a hot pursuit to trzymanie gazu i okazjonalne wciśnięcie ręcznego 😉

  5. Nie był zły. Na klawiaturze grałem sporo czasu i to tylko kwestia przyzwyczajenia się. Jak dla mnie pierwszy SHIFT był najlepszą samochodówką zrobioną na PC w jaką grałem.

  6. SweetHardcore 1 grudnia 2010 o 19:04

    Nie wiem od kiedy Shift jest porównywany z FM3 czy GT5, ja widzę go obok Grida…ale jeśli twórcy są tacy the best , cool , trendy , chcą pokazać jak wygląda prawdziwa walka na torze to niech lepiej pokażą to w ostatecznej wersji gry. Wtedy będę ich oklaskiwał.|Zgadzam się z nim , że mało potrzebne jest 400 , 1000 aut , z których ( mając FM3) w obiegu jest z 50. A z tym tysiącem tras to pojechał…|Przecież każdy by chciał jak najwięcej tras!

  7. No w jedynce był trudny model jazdy ale się przyzwyczaiłem najlepszy był w Most Wanted

  8. W sumie fakt… chociaż w mojej opinii każda gra nie posiadająca fabuły koncentruje się na grindzie… Tęsknię za dawnymi NFSami Black Box – w Most Wanted czy Carbonie przynajmniej miało się motywację do dalszego grania.

  9. Szanowny panicz Andy Tutor niech wpierw popatrzy się na Shi(t)ft 1, a potem niech się dobiera do konkurencji…

  10. Racja, choć w TDU fajnie się grało, a kolekcjonowanie aut dawało jednak frajdę, ile czasu się czekało na Astonka za 4 miliony dolców 😛

  11. Według mnie shift na klawiaturze był niegrywalny. Dopiero na padzie można było pograć bez frustracji, model jazdy był dość wymagający, ale ile dawał satysfakcji!

  12. Krótko mówiąc jego gra jest lepsza od konkurencji.

  13. kaczmwoj1994 1 grudnia 2010 o 19:41

    A ja się nie przejmuję tym wszystkim, kupiłem sobie Dirta 2 i jestem bardzo szczęśliwy. 😀

  14. Hm, cóż kwestia gustu. Na pewno Grant Turismo i Forza to nie gry dla wszystkich, tylko dla fanów realizmu (wiem, wiem, że nie są ultra realistyczne), którzy czerpią przyjemność z samego faktu jechania tym pięknym autem. Osobiście oba tytuły średnio mnie podniecają, wolę bardziej arkejdowe ścigałki takie jak GRID.

  15. Od jakiegoś czasu obowiązkowym etapem tworzenia gry jest obsmarowywanie konkurencji. Zdaje się że ten etap zastąpił fazę pracy nad grą, wobec czego wypuszcza się taki szajs, a potem pieści się go marketingowo, żeby jakoś tą kasę odzyskać.|Co się dzieje z grami…

  16. Ciekaw jestem jak ta gra będzie wyglądać w realu…

  17. Powiem, że poniekąd ten człowiek ma rację.

  18. @ Sergi – ja bym to przyrownal (to co sie dzieje z grami) do polityki…wydaje mi sie zenic wiecej nie musze mowic. @kaczmwoj1994 – dokladnie ja to samo;p @Agadez – tez tak uwazam..przeciez o to chodzilo w NFS..tym sie wyroznial..nielegalne wyscigi, czarne charaktery usilujace pokazac swoja historie z tej dobrej strony, nowiuske slniace autko do gruntownego tuningu z lampkami i innymi swiecidelkami..to tym rozkochala mnie ta seria..eh @ZdeniO – realizm, symulacje tez kocham ale brakuje czegos tym grom…

  19. ..powinni sie zwrocic o pomoc do DiRTA:P Zrobili tam cos czego brakuje symulatorom…

  20. FilipAuditoredeFirenzo 1 grudnia 2010 o 21:38

    Co może podniecać w jeździe super furą w grze ??? Rozumiem w realu ;] Co do gry, Shift’a, mam i podoba mi się, Grand Turismo, widziałem i jak dla mnie jest dużo gorsze od Forzy (myślałem nad jej kupnem, ale wystarczyło mi demko na Iksie, ale kupiłem Dirt 2 i jestem zachwycony), co do Shift 2, hmmm, kupić kupię, ale nie wiem, czy w premierze, chyba, że będzie jakaś super ekstra kolekcjonerka (np. ze zdalnie sterowanym autkiem ;]), a tak to poczekam, aż stanieje, tak jak i czekam na Hot Pursuit.

  21. oraz szansą na grę przeciwko swoim przyjaciołom w sposób społecznościowy” Dla mnie ten aspekt jest trochę przereklamowany i średnio mi odpowiada. Wolę tradycjne multi od tego korespondencyjnego trybu.

  22. „Dostajesz tysiąc pojazdów, tyle samo tras, a rozgrywka polega po prostu na ciągłym zarabianiu kasy i kupowaniu za nią nowych aut.” Nie wiem jak dla was… Ale mnie te słowa zachęciły do kupna GT5 choć nie lubie symulacji wyścigów o.0

  23. Ahhahahahaha…

  24. Przetłumaczę „Nie mamy szans zrobić tyle aut i tras ile ma konkurencja, więc ze wszystkich sił staramy się ich zdyskredytować”. Powodzenia życzę. Albo nie.

  25. swieta prawda … mi by najmniej w forza 3 brakuje jakiegos trybu kariery

  26. Według mnie fabuła w samochodówce zupełnie nie jest potrzebna.

  27. A co do Gran Turismo – to gra dla koneserów. Mają rację co do grindowania, ale masa aut w żadnym stopniu nie jest wadą. Uwielbiałem przeglądać sklepy i zabytkowe auta, kolekcjonowanie i testowanie poszczególnych aut było dla mnie jeszcze przyjemniejsze niż same wyścigi.

  28. Wszystko byle tylko był widok z kokpitu :> .

  29. @Zbojnik2010 obawiam się, że mylisz się w istocie pojęcia symulacji gdyż GRIDowi i DIRT’owi 2 bardzo daleko do nazwania ich simami. To są Arcade z małymi elementami symulacji.

  30. Więc stwierdzenie, że zrobili tam cos czego brakuje symulatorom bynajmniej mnie rozśmieszyło

  31. hehe, trochę przesadzili, bo kto by nie chciał mieć kolekcji aut składającej się z ponad 1000 różnych modeli? Oczywiście racja, nie chodzi o samo zbieranie aut, ale to jest taki cel poboczny, który po frajdzie z jazdy każdy stara się osiągnąć lub chociaż kupić auta które mu się podobają i potem nimi się przejechać ;]

  32. A ja lubię kolekcjonować auta i tą możliwość daje mi cudowny Test Drive Unlimited.

  33. Test Drive Unlimted 2 będzie o wiele lepsze niż te trzy gry

  34. @Ruhisu – widzisz to ty sie teraz mylisz..bo ku twojemu pewnie zdziwieniu wiem co to symulator a co to gra arcade…nie chodzi mi o styl jazdy, o wybor samochodow…itd za plytko na to patrzysz…w symulatorze samochodowym jak wspomniana FORZA (w GT5 jeszcze niegralem) brakuje najprosciej to okreslajac..zycia..jest po prostu bita jazda w sumie nimajaca sensu…tylko zdobywanie aut..jestem fanem kazdej scigalki…w wiekrzosc gralem zeby niepowiedziec we wszystkie..i mimo wszystko patrzec co daje wiecej…

  35. …radosci z grania…to jaka by ta scigalka nie byla..jak jest zycie…jest cos co wciaga i cie 3yma co bialego rana…niezalujesz ani centa i nieodstawiasz gry na polke ktora co jakis czas 3eba przetrzec. Zdanie oczywiscie nalezy do mnie i tak jak mowilem z symulatorach czegos brakuje dlatego na dluzsza mete mecza gracz..nie daja tyle radosci i dlatego poniekad zgadzam sie z Slightly Mad.

  36. Gosc wie co mówi.

  37. z niecierpliwością czekam na tego drugiego shifta. Pierwszy był jak dla mnie świetny.

  38. @Zbojnik2010 – dobra ale powiedz mi w takim razie co rozumiesz poprzez dodanie życia do simów bo z tego co piszesz na razie rozumiem tylko, że królowie simracingu = GTR, GTR2, rFactor, GTR Evo mogą od razu zostać skreślone.

  39. @Ruhisu – nie wiem jak prosciej moglbym ci to wytlumaczyc…jezeli nie czujesz podobnie nie ma co tlumaczyc..niezaskoczysz tego. ZAgraj powiedzmy chocby o w DiRT2 i zagraj pozniej w forze i powiedz roznice..powiedz czego ci brakuje w obu grach…i nie chodzi mi o styl jazdy…chodzi o calokrztalt gry…

  40. redDeadMaslo 4 grudnia 2010 o 15:17

    Chyba gostkowie mają problemy z głową. Kolekcjonowanie samochodów? Co jest grane??! Pamiętam godziny spędzone przy Prologue, i jakoś nie widziałem takiego szczególnego „grindowania”. A Shift im się nie udał, a sequelowi nie wróżę powodzenia.

Dodaj komentarz