21.01.2011
Często komentowane 29 Komentarze

Call of Duty na dzień dobry #1: Dowód na to, że Infinity Ward spiskowało z EA?

Call of Duty na dzień dobry #1: Dowód na to, że Infinity Ward spiskowało z EA?
W sieci pojawiły się kolejne przecieki ze sprawy Activision kontra ex-szefowie, pikantne, jak żadne dotąd. Z maila, jaki kilku swoim wysoko postawionym kolegom wysłał Lincoln Hershberger, dyrektor globalnego marketingu, wynika że Vince Zampella z Infinity Ward specjalnie przesuwał wydanie map packa do Modern Warfare 2, by nie psuć rynkowego startu grze Battlefield: Bad Company 2. Stanowisko EA? "To tylko żart".

Mail, jaki Lincoln Hershberger przesłał kolegom ze swojej firmy (2 marca 2010, a więc w dniu premiery Battlefield: Bad Company 2) – w tym Frankowi Gibeau, szefowi działu EA Games, brzmi tak:

“A couple months ago, I asked Vince to hold back their map pack until after we launched. (He owes me one,)…Given that they’ve already made a billion, he was cool with that, obviously Kotick took it as being belligerent.”

Czyli:

„Kilka miesięcy temu poprosiłem Vince’a, by wstrzymał wydanie ich map packa, do czasu aż my wydamy swoją grę. (Jest mi coś winien…). Biorąc pod uwagę to, że już zarobili miliard, nie miał z tym żadnego problemu, choć oczywiście Kotick uznał, że to przejaw złej woli z jego strony”.

EA, złotymi ustami swojego rzecznika prasowego, Jeffa Browna tłumaczy, że:

„[Ten e-mail] to oczywisty sarkazm. Widać to w sposobie jego sformułowania, że to żart, a obaj panowie nigdy ze sobą nie rozmawiali. Tłumaczyliśmy to prawnikom Activision – ale oni najwyraźniej nie mają poczucia humoru”.

Na korzyść Electronic Arts przemawia to, że firma sama przekazała tego maila sądowi rozstrzygającemu sprawę, dzięki czemu wgląd w niego mogli mieć prawnicy Activision – tyle tylko, że przekazała go na wezwanie sądu, wraz z masą innej korespondencji, jest więc możliwe, że ten „dowód” zaplątał się tam przez czyjąś nieuwagę.

Sprawę skomentował również Bobby Schwartz, prawnik reprezentujący Vince’a ZampellęJasona Westa, który wystosował następujące oświadczenie:

„Oskarżenie, że Vince celowo opóźniał wydanie map packa do MW2 na żądanie jednego z pracowników EA jest całkowicie bezpodstawne i w trakcie rozprawy stanie się całkowicie jasne, że to jedynie desperacka próba Activision by znaleźć jakąkolwiek podstawę dla niewypłacania [moim klientom] pieniędzy, które im się należą”.

29 odpowiedzi do “Call of Duty na dzień dobry #1: Dowód na to, że Infinity Ward spiskowało z EA?”

  1. W sieci pojawiły się kolejne przecieki ze sprawy Activision kontra ex-szefowie, pikantne, jak żadne dotąd. Z maila, jaki kilku swoim wysoko postawionym kolegom wysłał Lincoln Hershberger, dyrektor globalnego marketingu, wynika że Vince Zampella z Infinity Ward specjalnie przesuwał wydanie map packa do Modern Warfare 2, by nie psuć rynkowego startu grze Battlefield: Bad Company 2. Stanowisko EA? „To tylko żart”.

  2. oby boba kotick dostal za swoje.

  3. „mam u niego dług wdzięczności”? A nie powinno być „ma ON u mnie dług… (który należałoby jakoś spłacić)”. He owes me” czyli w wolnym tłumaczeniu, „on mi wisi” „on jest mi to winien”?

  4. Co? dzięki infity ward kotick zarobił miliony,miliardy i tak cha**** teraz chce ich pozwać wraz z ea oby cię pirania kotick w tą twoją „Uśmiechniętą twarzyczke” wbiła.

  5. sarkazm aż bije od tego mail-a , poza tym , po co Zampella miały by cokolwiek robić dla EA ? I jak niby zwyczajny(nadmieńmy bardzo kiepski) dodateczek miałby zaszkodzić tak wielkiej grze jak bad company 2 ?

  6. Mam nadzieje ze Kotick wdupczy i to pozadnie…

  7. Kotick najbogatszy biznesmen w branży gier i nie chce idiotycznych 200 tys. dolarów zapłacić…

  8. Spiskowało, czy nie – wolę EA od „Bobiego”

  9. @Juluzz to się pisze przez ”ch” ;D ale i tak sie z tb całkowicie zgodzę.. ;P

  10. czytam tytuł newsa i coś mi nie pasuje. Po minucie intensywnego myślenia pukam się w czerep – zamiast „spiskowało” odczytywałem SPÓŁKOWAŁO

  11. Zdrajcy móiłem. Już nie chodzi o moje sympatie activiosion i sony ale o moralność . On okłamał pracodawce dzięki któremu stał się bogaty ! NA STOS !!!!!!!!!

  12. @bart-2pl Fakt faktem, map pack nie mógł zaszkodzić BC2, ale z drugiej strony odniósł komercyjny sukces sprzedając się w liczbie dwukrotnie większej niż dzieło EA na wszystkich platformach.

  13. EA robi słabe FPSy. Te FPSy które wydają i okazują się być wręcz świetne są zawsze od jakiś innych firm jak Epic Games, Id Software czy taki RPG jak Mass Effect od Bioware. Samo EA ze swoim Dice i innymi mniej popularnymi studiami są żałośni od kilku dobrych lat. Activision mimo swojej srogiej i topornej polityki wydaje jedne z lepszych FPSów jak Wolfenstein, Singularity i serie CoD. Dlatego EA mówię stanowczo nie! Valve już dawno powiedziało im Veto, nawat ich logo nie chcą na pudełku.

  14. @Killer007|A bf bc2? Albo mirrors edge? Nawet sobie nie żartuj

  15. @Killer, niezły z ciebie żartowniś, zwłaszcza z Wolfstein 3D 😉

  16. Bad Company 2 do dziś uważam za porażke. Większość moich znajomych co grali wręcz nałogowo w Battlefield 2 byli zawiedzieni tą grą. Mirror’s Edge trudno jest za krótkie a multi nie ma, a podobno więcej się skacze niż strzela więc trudno nazwać to FPS w takim razie. |@Kelin, wiesz że był nie tylko Wolfenstein 3D a jeszcze Enemy Territory?

  17. Tak zarobił w pewnym stopniu dzięki Infinity Word ale ten deweloper nie składa się tylko z Westa i Zampelli to do kolegi Niewierzyc. Wiecie co to ta cała firma EA robi się wielką jedną porażką! Co to ma kurna znaczyć?! Jeden wielki burdel!

  18. Najgorsza firma moim zdaniem to Valve ona robi niby dobre gry a np Half life 2 to z 2007 roku a jak brzydko graficznie wyszedł a były taki gry jak Crysis Assasin to dopiro gry a Valve zryta firma na maxa nie polecam a EA nawet spoko

  19. @piotrek09… ile ty lat masz?

  20. @killer007 a ile grałeś w BC2 ? tak z ciekawości pytam ;P

  21. Do Suchy: stawiam, że coś w przedziale 10 – 14 lat.

  22. @Killer, podkreśliłem, że chodzi mi PRZEDE WSZYSTKIM o 3D.|@Piotrek… Aż się zapytam: co ty pieprzysz? Zrozumiałem tylko pierwszy ciąg słów gdzieś tak do „Valve”. Uwierz mi, polski nie jest trudnym językiem 😉

  23. @Suchy ja myślę że 6 🙂 |@piotrek09 ten twój „Crysis Assasin” to jakaś budżetówka? A co do Half-life 2. Mnie nadal zachwyca co ten silnik potrafi!

  24. @Wuwu, mojej kategorii wiekowej nie obrażaj jeśli łaska. Ja się do takich jak on nie przyznaję.

  25. @Kelin Przeczytaj jeszcze raz jego pytanie „@piotrek09… ile ty lat masz?”

  26. @piotrek09 Chyba cię coś . Gdyby nie Valve to twój „Crysis Assassin” by nie istniał.|Valve jako pierwsza firma wydala grę „Najpierw myśl poźniej strzelaj” potem wydała kontynuację w ROKU 2004 ( czyli ta gra już ma 7 lat od dnia premiery ) i zaskoczyło wszystkich grafiką (jak na te czasy). A poza tym Valve wydało też elementy dzięki którym można modyfikować Silnik Source dzięki czemu prawdziwi gracze poprawiają grafikę w Cudzie zatytułowanym Half Life.

  27. @Rey, spójrz w jego profil, spójrz w mój profil i spójrz na zacytowane przez ciebie pytanie, wtedy pogadamy.

  28. Ech, niech ktoś mi przypomni kiedy kończy się ta rozprawa?

  29. @Suchy, mam w sygnaturce swoje xfire, zajrzyj. Aktualnie mam 106 godzin, a zacząłem grać od premiery gry. Gra mi się naprawdę niespodobała, grałem jedynie w to dla kolegów mimo wielkiej niechęci (jedynie heli mi się podobało i czołgi).

Dodaj komentarz