GDC 2011: Unreal Engine 3.975, czyli silnik nowej generacji
Redakcja serwisu VG247 miała okazję brać udział w specjalnej prezentacji za zamkniętymi drzwiami. Pokazana scena na nowej wersji Unreal Engine 3 sprawiała wrażenie, jakby była wyrenderowaną animacją, jednak w rzeczywistości była ona wygenerowana w całości na silniku w czasie rzeczywistym. W technologicznym demie można było zobaczyć podniszczone miasto nocą, którego ulice były śliskie od deszczu. Wszystkie ślady i światła elektryczne odbijały się w kroplach deszczu i kałuży zebranej na ziemi. Następnie kamera przeniosła się i pokazała ubranego w płaszcz i palącego cygaro mężczyznę, próbującego przeciąć łańcuch za pomocą spawarki. Jego twarz, pokryta kroplami deszczu, zmieniała się nieznacznie wraz z tym, jak skupiał się na swojej pracy, cały czas odbijał się na niej także płomień ze spawarki,
Gdy wreszcie udało się przerwać łańcuch, mężczyzna zapalił cygaro od płomienia swojego spawacza. Nagle usłyszał coś i szybko rozejrzał się po pobliskich dachach. Wówczas zauważył odzianych w zbroję żołnierzy kopiących starszą kobietę, zwiniętą na ziemi w pozycji embrionalnej. Facet zmienił swoją skórę w pełen detali kamień – skalisty i na tyle szczegółowy, że można było zobaczyć każdy pojedynczy kamyk – a następnie rozpoczął walkę. Brutalnie uderzył dwóch żołnierzy, niszcząc jednemu z nich maskę. Następnie zadał cios prosto w głowę trzeciemu żołnierzowi, aż ten poleciał wprost na pobliski bilboard.
Po walce mężczyzna zapalił kolejne cygaro. Niestety nie zdążył się nim nacieszyć, bo tuż za nim pojawił się ogromny robot. Facet na powrót zamienił się w kamień i zaczął atakować napastnika. Tak zakończyła się ta krótka prezentacja.
W większości była ona generowana na nowym silniku Unreal Engine 3 – udowodniono to puszczając ją ponownie, tym razem zmieniając ustawienia kamery, czy wyłączając fizykę. Całość uruchomiona została na komputerze wyposażonym w trzy karty graficzne GeForce GTX 580. Teoretycznie taki sprzęt jest więc niemal dostępny dla każdego – o ile posiada spory zapas gotówki. Jednak z silnikiem nie poradzą już sobie obecne konsole.
Jak mówi Mark Rein z Epic Games, to nie jest Unreal Engine 4, a raczej 3.975. Choć, jak zauważa, jego ekipa dokonała większego skoku jakościowego niż przy przesiadce z drugiej na trzecią generację silnika. Jak dodaje:
To nasza propozycja tego, jak granie nowej generacji będzie wyglądać. Inną niesamowitą rzeczą jest to, że ten silnik może teraz być skalowany na wszystkie sposoby – od iPhone’a 3G po nowoczesny sprzęt. To oznacza, że teoretycznie możesz zrobić grę, która będzie działać na każdym z tych urządzeń. Od telefonów, przez tablety po high-endowe komputery.
Najważniejsze jednak, że „Unreal Engine 3.975” zostanie udostępniony wszystkim osobom posiadającym licencję na silnik w ramach specjalnej aktualizacji.
Czytaj dalej
42 odpowiedzi do “GDC 2011: Unreal Engine 3.975, czyli silnik nowej generacji”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

W trakcie trwającej właśnie imprezy Game Developers Conference Epic Games zaprezentował nową wersję swojego sztandarowego silnika. Nie jest to jednak Unreal Engine 4, a – jak określają go twórcy – „next-genowy Unreal Engine 3”. I zaznaczają od razu, że nie będzie on działał na konsolach obecnej generacji.
Zdjęcie wygląda super, szkoda tylko że mój sprzęt za nic nie pociągnie gry na tym silniku.
„I zaznaczają od razu, że nie będzie on działał na konsolach obecnej generacji.”|”Inną niesamowitą rzeczą jest to, że ten silnik może teraz być skalowany na wszystkie sposoby – od iPhone’a 3G”|Eeee… Czyli wnioskuję, że silnik jednak będzie działał, ale obecne konsole nie wykorzystają go w pełni.
Ja osobiście wolę unigine.
3 x GTX 580?! This is madness!!!
To ciekawe jaki będzie Unreal engine 4 ^ ^ 6 kart po 8 gb czy co ? wydaje mi się że jeżeli będzie chodzić ten silnik na telefonach to nie przez najbliższe 10 lat, długo sobie poczekamy zanim będą takie mocne telefony
billboard się trochę inaczej pisze…
jest gdzieś ten filmik?
Jeśli silnik jest w pełni skalowalny to czemu konsolki go nie obsłużą? Powinna być taka możliwość, skoro IP3G(+) ( oraz telefony o podobnych specyfikacjach jak ) jest w stanie obsłużyć UE3 i niby ma możliwość ogarnięcia tego, to czemu konsolki miały by tego nie zrobić, bądź co bądź są wydajniejsze niż urządzenia mobilne.|Chyba, że Epic zmienia założenia i czwarta generacja nie będzie iksljuzif dla konsolek.
Jest szansa, żeby zobaczyć ten film?
http:www.youtube.com/watch?v=59gRtieVofY wyżej wymieniony film.
Z jednej strony fajnie, że coś się w sprawie grafiki na komputerach ruszy, ale szkoda, bo pewnie na obecnych teraz komputerach jednak nie ruszy 😛
tfu screeny z filmu.
@ajst47: kwestia co najwyżej kilku lat. Wiadomo, że póki co to jest jedynie demonstracja możliwości silnika, a 3*GTX 580 w tej chwili brzmi prawie jak s-f, ale taka GTX 580 jest co najmniej trzykrotnie potężniejsza od trzyletniej 8800 GT (która w swoim czasie była jedną z mocniejszych kart). Robią to już z myślą o zestawach następnej generacji. A obecne komputery i tak wykorzystują bardzo niewielką część swoich możliwości, tak więc „ruszy się” dopiero przy następnej generacji konsol.
Te 3 GF’y były pewnie po to, aby cała prezentacja poszła gładko bez żadnej ścinki. Silnik jest pewnie w fazie testów, jeszcze słabo zoptymalizowany, dlatego Epic pewnie chciał się zabezpieczyć, aby zaimponować redaktorom.
Madness????? THIS IS SPAAAAARTA!!!!!!!
No wlasnie link do filmiki poprosze…jasne GeForcy supcio….ale wole Radeoniki:) Chociaz na dzien dzisiejszy przy mozliwosciach plyt glownych mozna miec i jedno i drugie. Nowej generacji konol nie bedzie ..tzn beda ale blizej tego faktu a raczej tego ze beddzie nowa generacja pasuje okreslenie nie bedzie:D
dajcie lepiej ten film a nie jego opis…
super wszystko [beeep]iście tylko GDZIE DO JASNEJ CHOINKI JEST FILMIK??
„od iPhone’a 3G po nowoczesny sprzęt” hahaha fajnie to brzmi ;]
Jeśli na iPhone’a to dlaczego nie na PS3 czy X360? Czy iPhone jest aż tak mocny czy te konsole takie słabe? Albo rybka albo akwarium, niech sie zdecydują. Albo da sie zoptymalizować ten silnik pod dzisiejsze konsole albo tylko PC z x3 GF się nadaje. Uciagnie go tylko telefon, tablety lub trzy GeForce 580 ale konsole już nie? omg…
http:neogo.pl/newsy/tak-beda-wygladaly-gry-na-ps4-i-x720/ macie screeny
po co komu screeny? dajcie link do filmu, bo nigdzie nie mogę znaleźć
A nie łatwiej by było nazwać ten engine po prostu Unreal Engine 4?
Ktoś chyba tłumacząc z angielskiego nie bardzo wiedział co znaczy słówko cigarette, to nie cygaro zwykły papieros, cygaro to cigar na przyszłość 😉 .Pełne wsparcie dla technologii pewnie dopiero za parę lat, gotowa scena to nie wszystko, aby uruchomić grę z wielowątkową fizyką, wieloma modelami i wszystkim co tam jeszcze trzeba, pewnie będzie potrzeba jeszcze raz takiej mocy obliczeniowej.
To w ramach przetestowania nowego silnika proponuje na nim zrobić GoW 2 i 3 na PC 🙂
Nie rozumiecie. Jakość grafiki pokazanej na tym filmie jest do osiągnięciea jedynie przez PC, a nie konsole obecnej generacji. A to, że pójdzie na iphon’ie świadczy o elastyczności silnika – gra odpali i na kompie za 700zł z marketu, jak i za 6000zł z tym, że na innych ustawieniach graficznych
@Maciejka01, to tak jak z siecią 4G w Play. Standart 4G nie jest jeszcze gotowy, ale oni już go mają. 🙂 |@Vantage, czytanie ze zrozumieniem nie szkodzi, warto spróbować. Taki konfig to tylko do tego demka. Silnik ma być skalowalny od bardzo bardzo w dól, do bardzo bardzo w górę.|Mnie tylko zastanawia, czemu nie konsolki. Co stoi na przeszkodzie by na tym dziadostwie to uruchomić? Sprzętowa czy programowa bariera.
Wy mi tu nie mówcie co było na filmiku tylko pokażcie ten filmik ;]
@Mrowczak: Sprzętowa.
Silnik nie będzie dostępny na konsole, a na iPhone’a tak 😀 Jestem pewnien, że PS3 odpaliłby bez problemu. Strzał w stopę, kolano i głowę jednocześnie 🙂 |@NoNamePL: Sprzętowa na pewno nie.
Od siebie dodam tylko, że jestem ze wszech miar, już teraz, konsolowcem, ale męczy mnie obecna generacja. Grafika stoi non stop w miejscu, właśnie przez Xboxa360 i PS3. Dlatego moim zdaniem gry powinny być tworzone na PC, ze wszystkimi bajerami graficznymi, dostosowanymi do najnowszego sprzętu, a dopiero potem gra powinna być konwertowana na konsole. Tymczasem jest odwrotnie i przez to postęp technologiczny jest sztucznie wstrzymywany. Mam nadzieję, że od wprowadzenia tego silnika coś się ruszy i za
niedługo doświadczymy wreszcie nowej generacji konsol i oszałamiającej grafiki na każdej next-genowej platformie.
Ciekawe jakie będą wymaqanie qier na tym silniku
Co z tego że będzie na iphonie, jak nie będzie to wyglądało tak jak na PC? I co z tego ze ps3 ma wydajne cpu? I tak i7 jest lepsze, poza tym w grafice liczy się karta graficzna, która jest nieporównywalnie szybsza od CPU.
super, czyli wreszcie jakiś postęp graficzny nastapi
@Vantage: Więc ile generacji w tył jest moc obliczeniowa iPhone’a??? Wyliczaj sobie dalej, a prawda jest taka, że jeżeli telefon da sobie z tym radę, to konsola tym bardziej.
Skoro uważają, że postęp technologiczny jest większy niż w przypadku przejścia z UE2.0 and UE3.0, to dlaczego nie nazywają tego kolejną generacją? Oczywiście musząc czekać na premierę kolejnej konsoli microsoftu i wtedy zacznie się trąbienie, że nic do tej pory nie było w stanie wyświetlić takiej grafiki, a zmiany w 4.0 w stosunku do „3.975” będą kosmetyczne. Wieści super, ale marketing FTL!
I wanna see some god damn videos about this
cygaro? nie wiem jak wy, ale ja tam papieros widze…
@Vantage, takiej jakości nie osiągnie się jeszcze przez lata. Co najwyżej do CutScenek. Ciekawe czy powróci moda na prerendery. 🙂 Chyba, ze technologia nowa technologia produkcji procesorów okaże się aż tak dobra. Ewentualnie procesory kwantowe bojowo wejdą na rynek.|Zwróć uwagę, że mimo okrojenia UE3 wygląda bardzo dobrze na iŚcierwie.
dobra dla niekumatych.Sporo nieścisłości bierze się ze zdania| ” I zaznaczają od razu, że nie będzie on działał na konsolach obecnej generacji.”W oryginalnym tekście z kontekstu wynika bardziej, że silnik nie jest tworzony na konsole obecnej generacji, a że nie będzie działał w ogóle. Oznacza to tyle, że obecne konsole nie wyciągną maksimum możliwości z nowego silnika. I tyle.