Niesamowite: FPS dla 1000 graczy! [WIDEO]
Projekt jest naprawdę ambitny – twórcy chcą stworzyć shootera, który pozwoli na jednoczesną rozgrywkę tysiącom osób na jednej mapie. Do tego celu posłużą serwery Pikkotekku działające na zasadzie podobnej do wieży przekaźnikowych obsługujących telefony komórkowe. Dzięki tym ostatnim rozmawiając nie zauważamy, jak nasz telefon przełącza się na sygnał z innej wieży.
Podobnie będzie z serwerami gry, które będą odpowiedzialne za obsługę konkretnej, małej części mapy. Gracze nie odczują nawet momentu przeniesienia się do innego fragmentu areny i będą mieli wrażenie, jakby cały czas przebywali w jednolitej lokacji. Jak wyjaśnia Christian Lonholm z Pikkotekk w rozmowie z serwisem Rock, Paper, Shotgun:
Architektura Pikko składa się z naszych serwerów i kilku serwerów komórkowych działających razem. Gracze w sieciowej grze połączą się do tych pierwszych, które równoważyć będą obciążenie pomiędzy serwerami komórkowymi. Te ostatnie z kolei zajmą się fizyką, logiką gry, itd.
Twórcy nie ukrywają, że głównym celem gry nazwanej Robot vs. Tanks jest pobicie rekordu Guinnessa, poprzez umieszczenie na jednej mapie jak największej liczby graczy w trakcie jednorazowej imprezy. Nie wiadomo, czy gra będzie dostępna po jej zakończeniu. Poniżej znajdziecie jej trailer:
Czytaj dalej
-
Rekordowe zainteresowanie Predator Games – tysiące uczniów i szkół gotowych...
-
Autorzy Vampire Survivors współtworzą grę w uniwersum Warhammera. Zobacz pierwszy...
-
Turowy system walki do Pillars of Eternity jest już tuż...
-
Spektakularna porażka Concorda stała się przedmiotem debat w brytyjskim parlamencie....
41 odpowiedzi do “Niesamowite: FPS dla 1000 graczy! [WIDEO]”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.

Sieciowe shootery pozwalają na grę maksymalnie 32 lub 64 osobom. Wyjątkiem był MAG, w którym na jednej mapie mogło zmierzyć się do 256 graczy. Szwedzka firma Pikkotekk chce jednak iść jeszcze dalej – we współpracy ze studiem CCP (twórcy EVE Online) tworzz FPS-a dla tysiąca ludzi mogących bawić się jednocześnie. Cel: pobicie rekordu Guinnessa.
Po co mi tylu graczy, skoro produkt będzie niegrywalny? Według mnie nie ma co przesadzać. Max. 128graczy na dość rozbudowanej mapie.
Gdyby, zrobić shootera z prawdziwego zdarzenia coś na kształt BF to mogło by zrobić niesamowite wrażenie, ale sieka też była by niewiarygodna ;D
Pomysł fajny(te 1000 graczy), ale wolał bym tak w CoD’ie. Zeby żołnierzami latać. To by było coś…
W największej bitwie w EVE brało udział ponad 3000 graczy. Tyle, że EVE to bardziej „strategiczna” gra.
Hmm może kiedyś normalne ze 1000 zabijało ale niestety minusem może być chaos na polu walki .
50 to górna granica sensu i rozsądku, potem gra się robi niegrywalna. Ale jako rekord guinessa – bardzo proszę.|Ciekawe jaki cloud to uciągnie 😉
Disclaimer rządzi.
pamiętam jak znalazlem mod do battlefielda 2 który umożliwiał odblokowanie 128 botów (po 64 na stronę). Niestety, ale cięło się niemiłosiernie poza tym prawie nie przestawałem strzelać i ginąć.Takie coś beez sensu jest wg mnie te 64 obecne to dobra granica gdzie powinno się to zatrzymać.
Panowie, przecież w bezpośrednim starciu na otwartym polu zawsze jest chaos. Jakim sposobem miało by go nie być? Dowódcy są po to by w takim chaosie wygrać… 🙂 |Jeśli nie będzie dowódców to nie widzę w tym sensu.|@patus163, MAG fps w którym na jednej mapie jest do 250 graczy. A skala twojego udziału w bitwie zależy od rangi, której się podobno nie zdobywa tak łatwo jak w CoD.
obrona fortu daje zawsze najwieksza frajde(kto ogladal legioniste ten wie).szkoda tylko ze jeszcze nikt nie wpadl na to by zrobic taki tryb.a wydaje sie to banalnie proste 😉 gdybym mial checi,talent i pieniadze juz bym taka gre zrobil.a tak to pozstaje nam graczom czekac 🙂
Jakby były bitwy typu Star Wars w przestrzeni kosmicznej to dlaczego nie ? nawet po 10 000 graczy by mogło być ^ ^ są też działa różne w statkach, tylko jeden problem jaki sprzęt by to utrzymał xD
Wyobrażam już sobie ten wszechobecny chaos… 😛 Serio, MAG to bardzo udana produkcja. Ale sprawia najwięcej frajdy, kiedy gramy ze znajomymi i się porozumiewamy, szczególnie przy dużej liczbie graczy. Jeżeli ktoś chce sobie ot tak wskoczyć do gry i pograć, to jednak jest wrażenie chaosu. 1000 graczy? OK, fajne wrażenie, poczucie epickości, ale na dłuższą metę to raczej lekki bezsens.
Wyobraźmy sobie też do tego po 250-dziesięciu snajperów w każdym teamie 😀 😀 Dostałbym frustracji 😉
Ostatnio na mapach w COD2 testowałem 40 botów i do tego ja. (64 się cięło ostro więc zmniejszyłem) Sieka niesamowita (mam mod na krew) ale nie grywalne praktycznie, zabiłeś kogoś a potem giniesz i tak w kółko i w kółko i w kółko xD
@bourbonKid W takim wypadku polecam League of Legends:)
może być ciekawe i fajna muzyka xD
@Graczdari91 – I jeszcze wszyscy znajdą sobie krzaki i się w nich położą z kamuflażem:D
@THERON23 w takim razie jak musi być w prawdziwych starciach na prawdziwej wojnie gzie jest duużo wiecej „graczy”?Raz się wychylisz by zabić, i 5sec póxniej sam giniesz.
To by było coś… Ciekawe czy wypali ,chociaż to i tak jednorazówka.
trochę taka walka bez sensu… Tam nawet zasłon nie było widać… bo pewnie ich nie było 🙂
W kwestii przypomnienia! Grą w którą mogło na raz grać do 128 graczy jest ( a może raczej była ) gra Joint Operations: Typhoon Rising. Powiem w ten sposób – ta gra dostarczyła naprawdę mocnych wrażeń w szczególności gdy każda ze stron prowadziła ostrzał terenu z granatników oraz pojazdów opancerzonych. Świetna gra szkoda tylko, że nie doczekała się kontynuacji.
W Mount and Blade Warband po drobnych przeróbkach może grać 255 osób(rekord bitwy liniowej w MM modzie), a na dodatek istnieje parę serwerów na 222 graczy. Czuć masywność 🙂
a wiecie kiedy premiera?
w eve online i nawet 1200 osób bywało w jednym systemie (jita)
co nie zmienia fakty że ta gra będzie biedna nawet z 1000 osobami
W WoWie takie rzeczy dzieją się codziennie, tylko że tu chodzi o FPS. Ale sądząc po trailerze gra bardzo słaba.
A taki Savage ? 400/400 to codzienność :
tu chodzi o pobicie rekordu a nie o jakość gry
widziałem kiedyś zmodowany serwer do bf 2 na 2000 ludzi … phi (fakt po 200 pewnie gra wysiadała ale mimo wszystko …)
Myślę i mam nadzieje że będzie to darmowa gra
Jeśli to będzie darmowa gra to jest duża szansa na pobicie rekordu
mimo wszystko nawet jeśli gra będzie łopatologiczna to grać się będzie naprawdę ciekawie…prawie jak w pieprzonym mediewalu ….
NO no no… Jeśli gra będzie dostępna za darmo i po pobicu samego rekordu to może być niezła zabawa. Grafika może i nie powala, ale w takiej grze to najważniejsza jest sama zabawa.
@bart-2pl w BF2 postawienie serwera teoretycznie na 2000 osób to kwestia zmiany jednej wartości. W praktyce taki serwer na bank padnie po wejściu 65 osób. Z tego co mi wiadomo to dopiero kolesiowi o nicku Tema i devom z Project Reality udało się po miesiącach prac postawić stabilny serwer, który zmieścił 128 osób i pozwalał na normalną rozgrywkę bez lagów.
bitwa o naboo? xD
Masakra na serwerach gwarantowana
Myślę, że gra miała by całkiem spore powodzenie gdyby została wydana jako powiedzmy, darmowa (z mikropłatnościami oczywiście). Ale pewnie sporo czasu by zajmowało zebranie 1000 osób do gry. Biedny matchmaker 😉
Może być ciekawie
1000 graczy ale będzie sieka ;p
To głupota.W Counter-Strike 1.6 jak wejdzie 1-2 gości z pingiem 180 to już się grać nie da.Co będzie jak wejdzie takich 400? -_- Masakra, ale warta świeczki pod warunkiem że przed wejściem na serwer będzie sprawdzało ping każdego gracza.