Najważniejsze premiery – kwiecień 2016
1 kwietnia – Adam’s Venture: Początki
PC/PS4/XBO
Remaster gry przygodowej wydawanej epizodycznie w latach 2009-2012. Laureat nagrody zakopiańskiego stowarzyszenia GROWY SKAMANDER za najlepszy opis gry na Steamie (kategoria wiekowa 7-12 lat).

1 kwietnia – Nights of Azure
PS4

Że niby mam się wytężać nad opisem? Phi, jakbyście po tym screenie jeszcze nie wiedzieli, czy jesteście targetem twórców, czy nie.
1 kwietnia – Trillion: God of Destruction
PSV

4 kwietnia – Green Game: TimeSwapper
PC/PSV/iOS

Poniżej zwiastun poprzedniej części, czerwonej jak maki pod Monte Cassino.
5 kwietnia – 1979 Revolution: Black Friday
PC
Połączenie gry Telltale i Operacji Argo. (Żartuję, „ambitnego” Telltale nie stać na adaptację czegokolwiek, czego nie da się pokazać nerdom na Comic Conie).
5 kwietnia – Assassin’s Creed Chronicles Trilogy Pack
PSV

OKAZJA! TRZY PEŁNOPRAWNE SEQUELE W JEDNEJ PACZCE!
5 kwietnia – Dead Star
PC/PS4
Ten typ gry, pod której zwiastunem 90% komentarzy to „Jezu Chryste, czy Sony nie ma już czego dodawać do PS Plusa?”, „anuluję subskrypcję” lub „CO JEST, PONIACZKI SONIACZKI, TERAZ NIE MA KOMU SIĘ ŚMIAĆ Z XBOKSA CO”.
5 kwietnia – Enter the Gungeon
PC/PS4
Jeśli Super Time Force Ultra, Aqua Kitty – Milk Mine Defender, Ultionus: A Tale of Petty Revenge, A Fistful of Gun, Fork Parker’s Holiday Profit Hike, Angry Video Game Nerd Adventures, Duck Game, Mercenary Kings, PewDiePie: Legend of the Brofist, McPixel, Serious Sam: The Random Encounter, They Bleed Pixels, Dead Pixels, NOT A HERO, Retro City Rampage, Super Amazing Wagon Adventure, Breath of Death VII, That Dam Level redux, 8-bit Commando, Expendabros i Broforce jeszcze nie wyczerpały waszej miłości do postironicznego pixelartcore’u – bawcie się dobrze.*
* Jeśli jakimś cudem okaże się, że to kolejne Nuclear Throne, będzie mi głupio.
5 kwietnia – Europa Universalis IV: Mare Nostrum
PC
Symulator kolorowania mapy z większym naciskiem na zimne barwy morza. Poniżej ekskluzywny gameplay, nagrany przez Paradox Interactive specjalnie dla CD-Action.
5 kwietnia – Quantum Break
PC/XBO
Shawn Ashmore czekał. Śwwiatła nad nim mrugały i skrzyły się w powietrzu. W bazie byli podrużnicy w czasie. Nie widział ich, ale spodziewał się ich od lat. Jego próby osrztrżenia Paula Serena’a nie były posłuchane i było już za późno. Stanwoczo za późno.
Shawn był specem od strzelanai od jakichś piętnastu minut, ale zabił już 20-dziestu znakomicie wyszkolonych żołnieży. Kiedy był mały oglądł zegarki i powiedział „chciałbym być dorosły”. Paul serene powiedział wtedy „Nie! Zabije cię KONIEC CZASU”.
Był czas, kiedy mu wierzył. Ale kiedy zrobił się dorosły, przestał. Teraz jednak był w bazie Monarch Solution, gdzie co fajnom strzelanine musiał przeczyutać milion długaśnych e maili. Trochę go to nurzyło.
[PRZERWA NA SERIAL]
AIDEN GILLEN: Czytałeś to ścierwo? <macha scenariuszem> Czy to gdziekolwiek prowadzi, na miłość boską? Byłem gwiazdą Gry o Tron, grałem u boku Toma Hardy’ego w Batmanie, a teraz utknąłem w gównie dla trzynastolatków!
LANCE REDDICK: Aiden, Aiden. Spokojnie, pomyśl o czeku, wytrzymaj parę dni, będzie dobrze.
AIDEN GILLEN: Taa, czek. Kiedy patrzę na scenografię i całe to zasrane drewno na drugim planie, czuję, że na nasze wypłaty poszło osiemdziesiąt procent budżetu.
LANCE REDDICK: Aiden, pomyśl o tym w ten sposób. Dzieła sztuki mają różne zalety. Jedne ekscytują. Inne każą ci się zadumać nad sensem istnienia. Jeszcze inne pozwalają ci usiąść wieczorem przy kominku i sączyć zimnego Doma Pérignona bez bolesnego uczucia pustki w portfelu.
AIDEN GILLEN: Zdajesz sobie sprawę, że to, co właśnie powiedziałeś, jest lepiej napisane niż COKOLWIEK w tym cholernym syfie? <uderza dłonią o skrypt>
LANCE REDDICK: Zdaję. Niestety, drugi Max Payne to to nie jest.
[KONIEC ŹLE WYREŻYSEROWANEGO SERIALU, PODSŁUCHUJĄCY TĘ ROZMOWĘ SAM LAKE SZLOCHA W KĄCIE. JEŚLI NIE ZASNĄŁEŚ, MOŻESZ ZNOWU GRAĆ]
„Tutaj Bethwilder” warknęło radio. „Musisz walczyć z podrużnikami w czasie!”
Shawn wyciongnął więc pistolet i strzelał do nich.
„ZABIJE NAS” krzyknęli podróżnicy „postrzlelę go” powiedział Paul serene i strzelił w niego kilka razy. Shawn próbował go za abić ale nie udało mu się. I wtedy czas się skończył i byli zamrorzeni i nie mogli się zabijać.
„Nie! Muszę zabijać Paula serena’a” krzyknoł. Wtedy radio powiedziało „Nie, Shawn. Ty jesteś Paulem serene’em”.
I wtedy Shawn był Paulem serene’em.
5 kwietnia – Star Wars Battlefront ‘Outer Rim’ DLC
PC/PS4/XBO
– Panie producencie, nie można o wszystkim decydować numerkami. Fani Star Wars uwielbiają Lando, ten facet jest praktycznie-
– TY SWOJE, DANE SWOJE, JOHNSON. ZDOLNY PRZYWÓDCA WOLI ZAUFAĆ DANYM, A DANE MÓWIĄ, ŻE ULUBIEŃCEM FANÓW GWIEZDNYCH WOJEN JEST

7 kwietnia – MXGP 2
PC/PS4/XBO

Że niby mam się wytężać nad opisem? Phi, jakbyście po tym screenie jeszcze nie wiedzieli, czy jesteście targetem twórców, czy nie.
7 kwietnia – Nitroplus Blasterz: Heroines Infinite Duel

8 kwietnia – Mario & Sonic at the Rio 2016 Olympic Games
3DS


12 kwietnia – Dark Souls 3
PC/PS4/XBO
Mógłbym godzinami rozwodzić się nad tym, jak From Software poprawiło zdawałoby się już idealne elementy formuły gry (odnawiane co ognisko Estusy dzielą się teraz na lecznicze i pomocne w ofensywie!). Nad tym, jak zmiotło z powierzchni ziemi słaby level design z drugiej części sagi. Nad tym, jak zamiast bloodborne’owej rewolucji zaproponowali nam bardzo sprawną ewolucję. Wolę jednak oddać głos Berlinowi, który właśnie rozpoczął nowy Let’s Play z gry – fani jego pamiętnej serii nagrań z Dark Souls 2 powinni być zadowoleni.
12 kwietnia – The Park
PC/PS4/XBO

14 kwietnia – Club Life [KURABU RAIFU]
PC
Brytyjscy autorzy takich produkcji, jak ECHO TOKYO: GURAFIKKU NOBERU #1, BICHI BAUNSU REMASTEREDO, HAISUKURU ROMANSU oraz ASUMI NO SODO po trzech miesiącach od swojej ostatniej gry wyskakują z kolejną visual novel. Poniżej wywiad ze scenarzystą.
18 kwietnia – Danganronpa 2: Goodbye Despair
PC

19 kwietnia – Invisible, Inc
PS4
Niektórzy twierdzą, że to najlepsza skradanka wszech czasów. Może mają rację.
Bez żartów, Klei to chyba jedno z najlepszych indyczych studiów ostatnich lat.
19 kwietnia – Langrisser: Re-Incarnation -Tensei-
3DS
Mona Lisa jRPG-ów, Kaplica Sykstyńska gier taktycznych. Zapomnijcie o Fire Emblem. Wyrzućcie X-COMa do śmieci. Oddajcie Devil Survivor jakiejś bezdomnej osobie. Wykpijcie na dowolnym forum fanów Final Fantasy Tactics. Przygotujcie w ogródku mały kurhanik dla Advance Wars. Do diabła, spalcie wszystkie gry i gadżety z Falloutami, Gothikami, Heroesami czy czymkolwiek, co uważacie za najlepszą grę na świecie. Skreślcie VR z listy zakupów. Kiedy inni developerzy gier zobaczą rozgrywkę z Langrisser: Re-Incarnation -Tensei-, złożą broń i zmienią pracę, bo po prostu w branży doświadczeń interaktywnych nie da się przygotować nic lepszego.
Tak, będzie 10/10 i znak jakości CDA. Ba, Smuggler przyznał mi po kryjomu, że jednak cieszy się, że nie dał Dzikiemu Gonowi dychy – bo z perspektywy czasu gdzie tam stawiać Langrisser: Re-Incarnation -Tensei- na tej samej półce, co jakieś tam polskie wyrobnictwo, gdzie w kółko drepta się za czerwonymi śladami i śmieje z wulgaryzmów. Po prostu… nie godzi się.
19 kwietnia – The Banner Saga 2
PC
No, Langrisser: Re-Incarnation -Tensei- to nie jest, ale spragnieni gier taktycznych pecetowcy, których nie stać na 3DS-a, mogą się tym ostatecznie zadowolić.
20 kwietnia – Ratchet & Clank
PS4
Remake słynnej gry na PS2 sprzed czternastu lat. Szkoda, że w przeciwieństwie do oryginału nie działa w 60 klatkach na sekundę. #ForThePlayers
21 kwietnia – Pro Evolution Soccer 2016 + UEFA Euro 2016 [reedycja]
PS3/PS4

MATEUSZ BOREK I ROMAN KOŁTOŃ (ósma minuta meczu): Zespół Konami żegna się, życząc dobrej nocy.
22 kwietnia – Star Fox Zero/Star Fox Guard
WiiU
Shigeru Miyamoto zasłynął bon motem, że „opóźniona gra w końcu robi się dobra, a gra z przyspieszoną premierą jest zła na zawsze”.
Jego opóźniony o pół roku Star Fox zdaje się robić wiele celem udowodnienia, że nie jest to prawda.
25 kwietnia – htoL#NiQ: The Firefly Diary
PC
Ot, takie Limbo, tylko że nie usypia gracza aż tak szybko.
26 kwietnia – Alienation
PS4
Real talk: kiedy oglądałem zwiastun Alienation, od razu przypomniała mi się gra, którą Sony pokazało po raz pierwszy na zeszłorocznym Paris Games Week. Rzecz nosiła nazwę Matterfall i musiałem włożyć wielki wysiłek w jej zapamiętanie, bo była tak cholernie nijaka. Wyglądała jak te klecone na szybko przez grafików 3D udawane gry, które pokazuje się w telewizji po to, by nie naruszyć niczyich praw autorskich – jakiś koleś w futurystycznej zbroi, wyjęta z Losowego Generatora Miast Przyszłości metropolia, jaskrawe światełka. Obejrzyjcie TO i powiedzcie mi, że można złożyć u stóp studia Housemarque inny komplement, niż „no wygląda to całkiem sprawnie, jeśli chodzi o technikalia”.
Alienation to kolejna gra tych samych twórców – jej trailer znajdziecie poniżej. I choć słyszałem parę naprawdę dobrych rzeczy o jej duchowej poprzedniczce, Dead Nation, po obejrzeniu zwiastuna jestem tak obojętny temu tytułowi, że pewnie zapomnę o jego istnieniu za tydzień. Wolałbym, żeby miał już odrzucającą mnie estetykę, bo taka przynajmniej zapadłaby mi w pamięć. Housemarque – jestem w pełni gotów pokochać wasze gry, ale na litość boską, znajdźcie sobie lepszych artystów. Albo gorszych.
28 kwietnia – Lost Reavers
WiiU
Twórcy Tekkena sklecili w na oko trzy godziny free-2-playa wyglądającego tak, jak gra z PS2. Działa średnio w 15 klatkach na sekundę. Na oko wykorzystuje na jednej mapie jakieś pięć tekstur, ale i tak silnik wczytuje je nawet do 30 sekund.
I tak zagram w to w dniu premiery. 🙁
29 kwietnia – MegaTagmension Blanc + Neptune VS Zombies
PSV
Zastanawiałeś się kiedyś, co by było, gdyby twoje ulubione konsole były uroczymi dziewczynami, ale zostały przeniesione w wymiar, gdzie są nie konsolami, a licealistkami, i gdyby wezwały przez przypadek do swojego wymiaru zombie, a następnie postanowiły nakręcić o tym film?
Kolejne arcydzieło od twórców serii Senran Kagura.
29 kwietnia – Stranger of Sword City
PSV

Ale co stanie się, jeśli Zachód kupi więcej kopii i developerzy wrócą do starych zwyczajów? Spójrzmy do szklanej kuli…
29 kwietnia – Yo-Kai Watch
3DS

Kolejny po Pokemonach, Beyblade’ach, Bakuganach, Digimonach i Yu-Gi-Oh element planu zalania amerykańskich pokojów dziecięcych jedyną słuszną propagandą. W imię Kun Lana.
Czytaj dalej
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
