Sniper Elite 4: Jest premiera, są wyniki testów wydajności na PC

Testy przeprowadził serwis GameGPU, więc zamiast nagrania wideo mamy komplet wykresów. Na początek Full HD w DirectX 11:

Jak widać, do 30 fps-ów wystarczy niemal dowolna karta – bo takiej średniej nie osiągają jedynie Radeon RX 460 (ale brakuje mu 1 fps-a) oraz GeForce GTX 750 Ti 4 GB – choć jeśli weźmie się pod uwagę minimalną liczbę klatek, do grania potrzebny będzie GTX 960 4 GB. Do około 60 fps-ów potrzebny jest natomiast GeForce GTX 970 lub Radeon R9 290, choć do pełnego komfortu niezbędny będzie GTX 980 Ti lub Radeon Fury.
Sniper Elite 4 obsługuje jednak również DirectX 12. Czy dzięki temu Radeony dostaną kopa?

Wygląda na to, że w przypadku najsłabszych kart różnice są minimalne, za to szybsze są jeszcze szybsze – i tyczy się to zarówno Radeonów, jak i GeForce’ów. W powyższych testach nie włączono jednak opcji Async Compute, która według AMD powinna pozytywnie wpłynąć na wydajność Radeonów. Czy tak jest faktycznie?

Różnice jak widać są, szału nie ma, ale co ciekawe, parę fps-ów zyskują zarówno Radeony, jak i GeForce’y.
A co z procesorami? O tym po krótkiej przerwie na przejście na drugą stronę.
Witamy na drugiej stronie analizy wydajności pecetowej wersji Sniper Elite 4. Po wykresach ilustrujących zależność fps-ów od kart graficznych pora na analizę wpływu procesora. Na początek DirectX 11:

Jak widać, układy Intela mają całkiem sporą przewagę nad AMD, a dwa szybkie rdzenie są lepsze od ośmiu wolnych. Teoretycznie przejście na DirectX 12 powinno zmienić sytuację, ale czy tak jest w rzeczywistości?

Okazuje się, że układy AMD są na straconej pozycji nawet w DirectX 12, a do tego jeszcze po przejściu z DX11 na DX12 posiadacze słabszych układów tracą kilka fps-ów.
Wnioski? Jeśli nie masz high-endowego peceta, lepiej pozostań przy DirectX 11, bo DirectX 12 poprawia sytuację jedynie w przypadku maszyn, które i tak dają sobie świetnie radę. Oczywiście o ile mówimy o Full HD, ale jeśli jesteś ciekaw, jak to wygląda w wyższych rozdzielczościach, na GameGPU są wykresy obejmujące także QHD i 4K.
Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Sniper Elite 4: Jest premiera, są wyniki testów wydajności na PC”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
I to zarówno w DirectX 11 jak i D
Trzeba wziąć jeszcze poprawkę na dx12 i co on daje bo nie zmienia nic grałem m.in. w deus exa na dx11 i 12 i nie ma różnicy wiec ustawienie 11 bądź 12 jest tylko i wylacznie zależnie co dany PC woli i na czym mamy więcej fps.
szalu nie ma ale faktycznie lepsze kilka fps wiecej niz mniej. do tego jesli MS uda sie faktycznie ten tryb gry ktory dodalby kolejne kilka fps to roznica moglaby byc tylko jeszcze lepsza xd
Chcialbym dodac od siebie WOW i Brawo dla AMD. Ja posiadam RX 480 8gb i nareszcie czuje ze czym glebiej w las (DX 12) tym lepiej. RX 480 8gb z powyzszych tabelek ma :|DX 11 – 43 64 / DX 12 – 91 129 / DX 12 AC – 96 138
Norbiw13 podałeś dane z crossfire ;_; więc się nie ciesz
@norbiw13 Chyba raczej RX 480 8GB prezentuje się tak – DX 11 – 43 64 / DX 12 – 49 70 / DX AC – 50 71.
No niezle.