rek
30.08.2019
Często komentowane 21 Komentarze

Control: Duże problemy z optymalizacją, Remedy „pracuje nad rozwiązaniem”

Control: Duże problemy z optymalizacją, Remedy „pracuje nad rozwiązaniem”
Wygląda na to, że dla podstawowych wersji PS4 oraz XBO uruchomienie gry stanowi potężny kłopot.

Problem z optymalizacją nawiedza podstawowe wersje obecnych konsol. Użytkownicy skarżą się głównie na rażące spowolnienia podczas walki oraz dużej ilości latających obiektów na ekranie. Potwierdza to nasz redakcyjny kolega Ninho, który ogrywając najnowsze dzieło Remedy na PS4 Slim doświadcza spadków do 15, a nawet 10 klatek na sekundę.

Problem nie tyczy się jedynie modeli z 2013 roku; nowsze również potrafią złapać czkawkę, ale mowa tu raczej o ścinkach niż o pokazie slajdów.

Narzekania były na tyle liczne, że Remedy wystosowało oświadczenie zapewniające, że „ciężko pracuje” nad rozwiązaniem problemu i „zaktualizują grę w przyszłości”. Stanie się to prawdopodobnie pod koniec września. Łatka powinna naprawić inny rażący błąd, przez który… minimapa nie ładuje się do końca i gracze nie mają zielonego pojęcia jak dotrzeć do wyznaczonego im celu.

Choć taki stan rzeczy nie jest pożądany przez żadnego producenta, trudno oprzeć się wrażeniu, że mamy do czynienia z kolejną jaskółką zapowiadającą rychłą premierę next-genów. PlayStation 3 stało się w pewnym momencie tak przestarzałe, że ostatnie wielkie produkcje na tą konsolę siłą rzeczy musiały stawać się majstersztykami konwersji i z trudem przekraczały próg 25 klatek na sekundę.

Premiera PlayStation 4 nie rozwiązała problemu do końca – już sześć lat temu wielu developerów zarzucało konsoli omszałość, a Wiedźmin 3 wymagał konwersji tekstur i cięć graficznych. Pamiętając o tym trudno nie wyjść z podziwu, jak developerom udaje się tworzyć grywalne i ładnie wyglądające produkcje na starą „czwórkę” aż do dziś. Czas pokaże, czy Remedy upora się z ograniczonymi zasobami konsoli.

Control to innowacyjna, przygodowa gra akcji. Serca krytyków zaskarbiła sobie połączeniem fantastycznej, wykorzystującej raytracing grafiki z dobrze skonstruowaną akcją oraz fabułą. Większość dużych serwisów wystawiła grze oceny od 8 do 9 na 10.

21 odpowiedzi do “Control: Duże problemy z optymalizacją, Remedy „pracuje nad rozwiązaniem””

  1. Dla podstawowych wersji PS4 oraz XBO uruchomienie gry stanowi potężny wycisk.

  2. U mnie przy 1080 i wł RT wywala do pulpitu zaraz na początku, w momencie gdy kończy się cut-scenka z logiem Control wysiadając z windy. Pytanie czy to wina DX 12 czy samego RT…

  3. Może ps5 uciągnie 30fps

  4. 1080 to nie jest karta do grania z RT 😉 A chodzą Ci w miarę płynnie, jakieś tytuły z RT na 1080?

  5. To czy chodzi płynnie czy nie, nie ma tutaj kompletnie znaczenia.|NV wypuściła support dla pscali, więc gra która utrzymuje 30 k/s nie powinna wyrzucać do pulpitu.

  6. CzlowiekKukurydza 30 sierpnia 2019 o 19:33

    @Dan2510 Jeśli przez 'płynnie’ rozumiesz 'coś się czasem ruszy’ to pewnie chodzą.

  7. @dxh11|Nvidia dala mozliwosc uruchomienia RTX na starszych kartach tylko jako ciekawostke. Nadal, nie jest to karta która ma wsparcie RTX, wylacz RTX i graj.Jezeli chcesz z raytracingiem grac to musisz kupic nowsza karte.

  8. @ dxh11 Nic dziwnego że ci wywala do pulpitu musiałbyś mieć co najmniej RTX 2060 żeby nie wywalało przy włączonym RT. Ja mam GTX 1070Ti i Quake 2 rtx tak ciął że to był totalny pokaz slajdów

  9. @ChojaK i jaką kartę ma kupić? Nawet RTX 2080Ti nie oferuje płynnej zabawy w 1080p z RT w tej grze.

  10. HAHAHA. Tak jak pisałem pod jednym z newsów tutaj, gra jest niegrywalna na podstawowych modelach, i jakim prawie to zbiera oceny 10/10? rozumiem, że serwisy dające dychę mogły grać na pro czy xox, jednak nawet tam gra miewa dropy…w 10 fps to sobie można pokaz slajdów włączyć, a nie grać.

  11. Jak by gra chodziła, tak na PC w 10 klatkach to tu pewnie by pisali, kupcie sobie lepszego PC, to ja wam mówię, kupcie sobie szybsze konsole, a nie te dziadki PS4 i XBO, a nie sorry nie ma takich gra jest super ode mnie mocne 9.

  12. @tommy50,|Ale w czym problem? Zwykła konsola jest za słaba, przesiadasz się na mocniejszy model. Na PC było tak od zawsze, więc nie wiem co to za larum się tutaj podnosi. Przy dzisiejszych cenach, to śmieszne, że wciąż są ludzie łupiący na podstawowych wersjach. Kupić konsolę za grosze (1500 zlotych) i liczyć, że będzie się grać w ultra przez 7 lat to jakieś kuriozum. Pamiętam, że pod koniec cyklu poprzedniej generacji, gry na PS3 i X360 wyglądały koszmarnie. Optymalizacja? Chyba kastracja.

  13. Inną sprawą jest, że nawet mocniejsze modele (PS4pro i XoX) powoli nie wyrabiają i dobrze, że cykl życia obecnej generacji dobiega końca.

  14. @Xellar i niczym się to nie różni od upgrade PC, czego tak bardzo konsolowcy nie mogą zrozumieć. Po 3 latach zostały wypuszczone PRo i Xox? czy po 4? średnio co 3 lata wymienia się karte czy procek w komputerze. Założe się, ze w 2020 wypuszczą next geny, a w 2023 znowu mocniejsze wersje. Chcesz lepszej jakośći? przesiadaj się na mocniejsza wersję konsoli 🙂

  15. @tommy50 zgadzam się z tym co piszesz, tylko że to nie jest nawet natywne 4k, tylko upscaling i sztuczki programistów. NIestety developerzy wolą iśc w grafikę. Po drugie obecna generacja konsol już na start była słaba i w tyle za PC, gdyby było dość mocy to nie powstałoby Ps4pro i Xbox one X, ale zobacz jak sprzedaje się ps4, jestem w 100% pewny że to samo będzie z next genami. Na start słabszy sprzęt ale w dobrej cenie, po 3 latach mocniejsza wersja. Konsolowcy zostali podzieleni na lepszych i gorszych

  16. W dodatku nadchodzi era abonamentów i możliwe że konsolowców czeka ostatnia generacja z płytami, a potem tylko cyfra i streaming? 🙂

  17. Tak że nie wincie twórców za to że muszą nowoczesne gry upychać do przestarzałego sprzętu.

  18. @Xellar|Jasne wyglądały koszmarnie….. a nie jednak nie przypomnij sobie może Halo 4, TLoU, a nawet z gier 3RD party CoD Ghosts, SC:Blacklist czy Bioshock Infinite Nie odstawały jakoś znacząco od Max. ustawień na PC, a już na pewno nie można ich nazwać brzydkimi nawet dziś

  19. CzlowiekKukurydza 1 września 2019 o 21:53

    @tommy50 Takie czasy. Kiedyś kupowałeś PS1 za 1800zł i grałeś te 6 czy nawet 10 lat, 'dzisiaj’ kupujesz PS4 za 1800zł i też chcesz grać 6 lat? Dałbyś dzisiaj 5K za konsolę? Nie, bo drogo. No to dasz 1800zł, a za trzy lata dostaniesz możliwość zapłacenia 'drugiej raty’. Swoją drogą to ciekawe czy już PS5 czy może PS6 zamiast wersji Pro, EX, itp., da możliwość montażu kart rozszerzeń, większej pamięci, itd.

  20. CzlowiekKukurydza 1 września 2019 o 21:59

    @tommy50 4K na konsolach jest wciskane bo to 'najpotężniejszy sprzęt’ i cool kidsy muszą mieć się przy czym brandzlować. Telewizory 4K, mimo, że nikt nie nadaje takiej telewizji, konsole z 4K które nie istnieje w grach. 4K, 4K, 4K, ludzie są głupi i dają się nabierać slogany. Tak samo jak te wszystkie baby co to kupiły w Biedzie 'laptopa 500 giga’ totalnie nie zwracając uwagi, że na tym Celeronie Win10 będzie chodził jak gje.

  21. CzlowiekKukurydza 1 września 2019 o 22:05

    @tommy50 Kiedyś kupowało się konsolę patrząc tylko na to jakie gry będą na nią dostępne, a nie ile MHz na rdzeniu. No, ale 'stare dobre czasy’ już za nami.

Dodaj komentarz