rek

Elden Ring to jedna z najlepiej ocenianych gier w historii [RECENZJE]

Elden Ring to jedna z najlepiej ocenianych gier w historii [RECENZJE]
I nie, nie jestem zaskoczony, bo FromSoftware stworzyło tytuł bliski ideału.

Najbardziej wyczekiwana premiera 2022 (przynajmniej przez niektórych) będzie miała miejsce już tylko za kilkadziesiąt godzin… ale fanom FromSoftware każda minuta dłużej bez Elden Ringa jawi się jako wieczność. I choć być może odrobinę przesadzam, niezaprzeczalnie próba pożenienia otwartego świata z rozgrywką znaną z Dark Souls budzi zainteresowanie nie tylko miłośników Miyazakiego.

Dobra, naszą ocenę już znacie (a jak nie, to szybko poznajcie, ja poczekam), dlatego wrażenia reszty świata nie powinny być zaskoczeniem… chociaż i tak są, bo tak wysokiej średniej na Metacriticu nie widuje się na co dzień. Elden Ring może pochwalić się wynikiem 97/100 w wersji na PS5 (na podstawie 45 recenzji), 95/100 na Xboksa Series X/S (8 recenzji) i 95/100 na PC (36 recenzji).

A oto garść wybranych ocen:

  • Guardian – 5/5
  • VGC – 5/5
  • IGN – 10/10
  • VG24/7 – 5/5
  • Game Informer – 10/10
  • Game Rant – 5/5
  • GamesRadar+ – 5/5
  • Screen Rant – 5/5
  • Games Beat – 5/5
  • The Gamer – 5/5
  • NME – 5/5
  • Windows Central – 5/5
  • GAMINGbible – 10/10
  • PCGamesN – 10/10
  • Wccftech – 10/10
  • Jeuxvideo.com – 18/20
  • Eurogamer Italy – 9/10
  • Xbox Achievements – 90/100
  • PC Gamer – 90/100
  • Digital Trends – 4/5

Jak twierdzi VGC (5/5), fanów gatunku czeka tu wszystko, czego potrzebują do szczęścia. 

Elden Ring to fantastyczna gra, która po wielogodzinnej walce wciąż dostarcza niezrównanych emocji związanych z pokonaniem trudnego bossa. Ci, którzy odbywają modły w kościele soulslike’ów, znajdą grę, która jest w zasadzie wszystkim, o czym kiedykolwiek marzyli.

IGN (10/10): 

Elden Ring to olbrzymi następca tego, co FromSoftware zaczęło w serii Souls, przenosząc bezlitośnie wymagającą walkę do niesamowicie otwartego świata, który daje nam swobodę wyboru własnej ścieżki.

Guardian (5/5) swoje zachwyty ograniczył do lakonicznego: 

Niezrównany wyczyn designu i pomysłowości.

Z kolei VG24/7 (5/5) stwierdza, że to zwieńczenie ostatnich lat prac FromSoftware: 

Ostatecznie liczy się jednak to, że Elden Ring odnosi sukcesy w prawie każdym celu, który zamierza osiągnąć. To zwieńczenie lat udoskonalania formuły FromSoftware. Mechanicznie i tematycznie jest to gra, która udowadnia, że można przeciwstawić się trendom w branży, nawet jeśli się je zaadaptuje.

Eurogamer Italy (9/10):

Ogromny świat, który zawsze zapewnia rozrywkę, artystyczna i narracyjna spójność tak silna, że przywołuje wspomnienie Lordran, olbrzymia ilość treści, która jest naprawdę przytłaczająca, a także niemal doskonały projekt koncepcyjny sprawiają, że Elden Ring jest najlepszym, co można osiągnąć w formule soulsborne’ów – ze wszystkimi jej tradycyjnymi mocnymi i słabymi stronami.

Również Jeuxvideo.com (18/20) docenia kierunek, jaki studio obrało, stawiając na otwarty świat:

Dzięki nowemu wymiarowi, jaki zapewnia otwarty świat, Elden Ring znakomicie rozszerza i tak już wyjątkowo dopracowaną formułę FromSoftware i oferuje Soulsom duchową kontynuację, która jest zarówno ambitna, jak i przystępna. […] Elden Ring to pełne, tajemnicze doświadczenie, w którym ciekawość jest niestrudzenie odnawiana przez uczucie odkrywania czegoś po raz pierwszy.

Choć Digital Trends (4/5) jest najbardziej krytyczne, jednocześnie nie szczędzi grze pochwał:

Elden Ring to nowy złoty standard projektowania gier w otwartym świecie, oferujący jedną z najlepszych możliwości swobodnej eksploracji od czasu The Legend of Zelda: Breath of the Wild. Ciekawość jest nagradzana na każdym kroku, a sekrety naprawdę wydają się sekretne. Dla weteranów Soulsów liczba dostępnych narzędzi doda nowy poziom głębi do walki, która sprawia, że nieustanne eksperymentowanie jest warte zachodu. Nawet przy tych mocnych stronach trudno jest zignorować brzydkie dziwactwa gier FromSoftware, które jeszcze bardziej wyróżniają się w nowej tehcnologii. Upór w rozwiązywaniu archaicznych problemów powstrzymuje Elden Ring przed byciem grą całego pokolenia – ale i tak jest przełomowym osiągnięciem.


Elden Ring ukaże się 25 lutego na pecetach, PS4, PS5, Xboksie One i Xboksie Series X/S.

10 odpowiedzi do “Elden Ring to jedna z najlepiej ocenianych gier w historii [RECENZJE]”

  1. Ale przecież tyle osób z płomiennym zapałem przekonywało tutaj pod każdym możliwym newsem że to będzie klapa i porażka, a tu się okazuje że wyszła jedna z najlepszych gier w historii!

    No cóż, gdy oni będą zgrzytali zębami i wymachiwali pięściami, od jutra reszta z nas będzie się świetnie bawiła przy najnowszym tytule From Software 🙂

    • Doprawdy? Ja zapamiętałem to trochę inaczej. Przypominam sobie, że wiele osób, w tym ja, nazywało Elden Ring Dark Souls 4 i nie wydaje mi się, by From specjalnie się wysilało, by stworzyć coś faktycznie świeżego. Zdecydowano się na rozwinięcie wcześniejszych pomysłów studia i sprzedanie tego pod szyldem nowej marki, co trudno odczytywać inaczej niż jako sprytne, ale czysto marketingowe zagranie. Kto odbijał się od gier From Software, ten odbije się i od Elden Ring, fani dostaną zaś niewątpliwie jego największe, najbardziej udane dzieło, które jednak samo w sobie jakimś przełomem nie jest – bo i, jak widać, wcale nie musi nim być. Z drugiej strony, chyba nikt by specjalnie nie narzekał, gdyby oprawa przypominała bardziej tę z Demon’s Souls Remake, a mniej Dark Souls 3, nieprawdaż?

    • Bez przesady. Są też ludzie, którym ta gra jest obojętna, albo czekają z zakupem aż cena gry spadnie do akceptowalnego poziomu.

  2. Wszystko fajnie, gratki panowie, polać im … ale Bloodborne na PC to ja wciąż poproszę.

  3. GarbatyGrabarz 24 lutego 2022 o 13:17

    Oj, bo nie pyknie spikainowi :/

  4. Nie polecam czytać tutejszej recenzji, ani nawet tam wchodzić jeśli ktoś chce wejść w grę na czysto i przeżyć świetne doświadczenie.
    Spojlery na screenach z miejsc, które nie były wcześniej pokazywane.

  5. Niezależnie czy to się komuś podoba czy nie, From Software to Rockstar wśród komputerowych Rpg’ów.

    • Z całym szacunkiem dla FS i gier, które tworzą, bo są to produkty najwyższej jakości – chociaż sam nigdy ich nie polubiłem, to twierdzenie, że jest inaczej byłoby jak zaprzeczanie temu, że woda jest mokra, bo samemu nie lubi się kąpać. No więc, z całym szacunkiem, ale gry od FS to nie do końca RPGi. Mają oczywiście wspólne cechy, jak większość gier obecnie, jednak nie wpisują się w charaktersytkę gry RPG. Zresztą, gdyby były rpgami, to by nie mówiło się o odrębnym gatunku, jakim jest Soulslike.

    • Takie z nich RPG jak z Far Cry. W końcu tam też masz rozwój postaci poprzez talenty, lvlowanie, customizowany ekwipunek. Proszę Cię, jest dokładnie jak Xellar napisał.

    • To tylko twoje przeświadczenie.

Dodaj komentarz