Ibru to polska gra na podstawie książki Olgi Tokarczuk

Jak donosi PolskiGamedev.pl, powstaje gra na podstawie powieści Olgi Tokarczuk, uhonorowanej w 2018 roku Nagrodą Nobla w dziedzinie literatury. Chociaż Ibru będzie bazować na powieści „Anna In w grobowcach świata” z 2006 roku, to opowie zupełnie nową historię. Co istotne, nowe wydarzenia i postaci pomoże stworzyć sama noblistka, która obejmie stanowisko współscenarzystki projektu.
Główna bohaterka książki stanowi kolejne wcielenie sumeryjskiej bogini płodności i wojny, Inanny. Zgodnie z jednym z najstarszych mitów znanych ludzkości, zeszła ona do podziemnego świata, by stawić czoła własnej siostrze, a zarazem władczyni śmierci. Taka podstawa otwiera twórcom szeroki wachlarz możliwości kreowania oryginalnego uniwersum, które sami już zdążyli określić jako połączenie sumeryjskich mitów z cyberpunkiem. Wszystko za sprawą ogromnego zigguratu, który – niczym w cyberpunkowych metropoliach – ma dawać lepsze warunki życia wraz z wyższymi kondygnacjami (do tego stopnia, że szczyt zamieszkują bogowie).
Sama gra ma być nieliniowym, detektywistycznym erpegiem FPP, stawiającym przed graczem wiele wyborów, które doprowadzą do jednego z kilku możliwych zakończeń. Nie mamy co liczyć na widowiskowe walki, zamiast nich twórcy stawiają na oryginalne profesje i zagadki detektywistyczne. Nic dziwnego, skoro wśród inspiracji najchętniej wymieniają Disco Elysium i Return of the Obra Dinn, ale mowa jest też o rozbudowanych poziomach na miarę Deus Ex: Mankind Divided i stylistyce nawiązującej do Overwatcha czy Valoranta. Całość ma działać na silniku Unreal Engine 5.
Ibru będzie stanowić debiutancką produkcję studia Sundog, ale tworzącą go ekipę trudno nazwać debiutantami. Mateusz Błaszczyk i Ola Bieluk mają na koncie pracę przy Paradise Lost w barwach studia PolyAmorous, a dyrektorem artystycznym projektu jest Carlos Castanon znany z kafkowskiego Metamorphosis. W ekipie znalazł się także syn Olgi Tokarczuk, Zbyszko Fingas.
Niestety, tytuł nie ma na razie nawet przybliżonej daty premiery, a prace nad nim są na bardzo wstępnym etapie. Twórcy wiążą z nim duże nadzieje i jeśli tylko gra odniesie odpowiedni sukces, chcieliby kontynuować rozbudowę jej uniwersum w komiksach, filmach czy grach planszowych.
Czytaj dalej
7 odpowiedzi do “Ibru to polska gra na podstawie książki Olgi Tokarczuk”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Inspiracje Disco Elysium i Return of the Obra Dinn brzmi jak fajny punkt wyjścia. Życzę powodzenia ekipie!
Ech, no i pani Olga nie posłuchała Sapkowskiego. 🙂
Sapkowskiego?
A owszem. I jego opowieści o tym, czego mu narobiła popularna gra.
popularna gra nabiła mu kieszeń kasą. Nie dość, ze dostał kasę za grę (mógł więcej ale się sfrajerzył), to jeszcze podbiła sprzedaż książek poza krajem i dostał popularny w USA serial. Jeśli to mu nie pasuje to juz tylko jego problem
Ach, to.
Znam parę osób, które Sapkowskiego słuchają, ale niewiele…takich osób znam, bo obracam się raczej wśród ludzi inteligentnych.
Może Pani Tokarczuk również 😉
Sumeryjska mitologia jest jeszcze stosunkowo niewyeksploatowana, dobry pomysł. Mój blog: adeptusrpg.wordpress.com