rek

Ibru to polska gra na podstawie książki Olgi Tokarczuk

Ibru to polska gra na podstawie książki Olgi Tokarczuk
Olga Tokarczuk wkroczy do świata gier za sprawą rozwinięcia wątków z powieści o sumeryjskiej bogini pt. "Anna In w grobowcach świata".

Jak donosi PolskiGamedev.pl, powstaje gra na podstawie powieści Olgi Tokarczuk, uhonorowanej w 2018 roku Nagrodą Nobla w dziedzinie literatury. Chociaż Ibru będzie bazować na powieści „Anna In w grobowcach świata” z 2006 roku, to opowie zupełnie nową historię. Co istotne, nowe wydarzenia i postaci pomoże stworzyć sama noblistka, która obejmie stanowisko współscenarzystki projektu.

Główna bohaterka książki stanowi kolejne wcielenie sumeryjskiej bogini płodności i wojny, Inanny. Zgodnie z jednym z najstarszych mitów znanych ludzkości, zeszła ona do podziemnego świata, by stawić czoła własnej siostrze, a zarazem władczyni śmierci. Taka podstawa otwiera twórcom szeroki wachlarz możliwości kreowania oryginalnego uniwersum, które sami już zdążyli określić jako połączenie sumeryjskich mitów z cyberpunkiem. Wszystko za sprawą ogromnego zigguratu, który – niczym w cyberpunkowych metropoliach – ma dawać lepsze warunki życia wraz z wyższymi kondygnacjami (do tego stopnia, że szczyt zamieszkują bogowie).

Sama gra ma być nieliniowym, detektywistycznym erpegiem FPP, stawiającym przed graczem wiele wyborów, które doprowadzą do jednego z kilku możliwych zakończeń. Nie mamy co liczyć na widowiskowe walki, zamiast nich twórcy stawiają na oryginalne profesje i zagadki detektywistyczne. Nic dziwnego, skoro wśród inspiracji najchętniej wymieniają Disco Elysium i Return of the Obra Dinn, ale mowa jest też o rozbudowanych poziomach na miarę Deus Ex: Mankind Divided i stylistyce nawiązującej do Overwatcha czy Valoranta. Całość ma działać na silniku Unreal Engine 5.

Ibru będzie stanowić debiutancką produkcję studia Sundog, ale tworzącą go ekipę trudno nazwać debiutantami. Mateusz Błaszczyk i Ola Bieluk mają na koncie pracę przy Paradise Lost w barwach studia PolyAmorous, a dyrektorem artystycznym projektu jest Carlos Castanon znany z kafkowskiego Metamorphosis. W ekipie znalazł się także syn Olgi Tokarczuk, Zbyszko Fingas.

Niestety, tytuł nie ma na razie nawet przybliżonej daty premiery, a prace nad nim są na bardzo wstępnym etapie. Twórcy wiążą z nim duże nadzieje i jeśli tylko gra odniesie odpowiedni sukces, chcieliby kontynuować rozbudowę jej uniwersum w komiksach, filmach czy grach planszowych.

7 odpowiedzi do “Ibru to polska gra na podstawie książki Olgi Tokarczuk”

  1. Barnaba „b-side” Siegel 25 marca 2022 o 16:39

    Inspiracje Disco Elysium i Return of the Obra Dinn brzmi jak fajny punkt wyjścia. Życzę powodzenia ekipie!

  2. Ech, no i pani Olga nie posłuchała Sapkowskiego. 🙂

    • Sapkowskiego?

    • A owszem. I jego opowieści o tym, czego mu narobiła popularna gra.

    • AmberMozart 26 marca 2022 o 13:27

      popularna gra nabiła mu kieszeń kasą. Nie dość, ze dostał kasę za grę (mógł więcej ale się sfrajerzył), to jeszcze podbiła sprzedaż książek poza krajem i dostał popularny w USA serial. Jeśli to mu nie pasuje to juz tylko jego problem

    • Ach, to.

      Znam parę osób, które Sapkowskiego słuchają, ale niewiele…takich osób znam, bo obracam się raczej wśród ludzi inteligentnych.

      Może Pani Tokarczuk również 😉

  3. Sumeryjska mitologia jest jeszcze stosunkowo niewyeksploatowana, dobry pomysł. Mój blog: adeptusrpg.wordpress.com

Dodaj komentarz