Nightdive Studios chce zremasterować oryginalnego Unreala

W zeszłym roku Nightdive Studios wydało remaster oryginalnego Quake’a, w którym otrzymał obsługę rozdzielczości 4K i panoramicznego ekranu, ulepszone modele postaci, dynamiczne i kolorowe oświetlenie, antyaliasing, głębię ostrości i kilka nowych poziomów autorstwa MachineGames. Przywrócono także oryginalną ścieżkę dźwiękową Trenta Reznora, nieobecną wcześniej w wersji cyfrowej ze względu na wygasłe prawa autorskie. Wszystko to – za darmo – dla posiadaczy oryginalnego Quake’a.
Zgodnie z tweetem dyrektora generalnego Nightdive, Stephena Kicka, po wydaniu remastera Quake’a skontaktowano się z dyrektorem generalnym Epica. Zasugerowano, że Unreal zasługuje na podobne odświeżenie.
Tim Sweeeney jest ostatnio zachęcany przez internetową społeczność na reakcję, ale tej na razie brak. Presję na Epic Games miał również wywrzeć Cliff Bleszinski, lecz odmówił komentarza z „powodów prawnych”. Możemy więc podejrzewać, że ruszyły już negocjacje w sprawie remastera.
Choć seria Unreal stała się znana ze swojego multiplayera, oryginał miał imponujący tryb dla jednego gracza, który rozpoczynał się intensywną sekwencją ucieczki ze statku więziennego. Gra była doceniona za ówczesne możliwości graficzne silnika Unreal Engine, klimatyczną oprawę dźwiękową, różnorodność rodzaju broni i wymagające AI wrogów.
Nightdive Studios jest odpowiedzialne za remastery i wznowienia starych gier, takich jak Blood, Doom 64, Sin, PowerSlave, Strife, Shadow Man i wiele innych. Obecnie Nightdive pracuje nad remakiem oryginalnego System Shocka, który ma się ukazać jeszcze w tym roku, a prace nad nim trwają już od dawna. Jak widzieliśmy w marcu, ten remake jest wreszcie bliski ukończenia.
Czytaj dalej
8 odpowiedzi do “Nightdive Studios chce zremasterować oryginalnego Unreala”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Ehhhh… A nie mogliby tak zremasterować No One Lives Forever skoro juz nabyli do niego prawa? 🙁
Chyba nie do końca jest jasna sytuacja prawna NOLF, skoro do dziś remastera nie wypuścili. Ale dobrze by było, gdyby zremastorewano pierwszego Unreal wraz z dodatkiem. Może kiedyś chociaż jakiegoś pełnoprawnego sequela się doczekamy? Bo Unreal 2 zawiódł mocno.
Jak próbowałem się zagłębić w meandry zawiłości prawnej z NOLFem to aż się za głowę złapałem. Nie lubię i nie chce tego mówić ale powaga, NOLF ma TAK zawiłe problemy z prawami autorskimi że spokojnie można powiedzieć że to abandonware i… „znaleźć” albo kupić gdzieś używaną kopię. Bo wątpie byśmy szybko [o ile w ogóle] dostali jakąkolwiek wersję NOLFa na GOG czy STEAM.
„Wszystko to – za darmo – dla posiadaczy oryginalnego Quake’a.”
Chyba jednak nie dla wszystkich. Z tego co czytałem, to o wersji Enhanced dla GOG ani widu, ani słychu.
No nie doczekałem się tej wersji. Jak ktoś kupił w 96. to pewnie też nie dostaje. 🙂
Odświeżony Quake wyszedł im całkiem zacnie. Spodziewałem się zwykłego portu, więc byłem zaskoczony. Skoro że za dzieciaka byłem bardziej #TeamUnreal (teraz odwrotnie), to na tego remastera również czekam. Przyda się to Epicowi, bo poza Fortnite, EGS i kilkoma kupionymi studiami nie mają nic.
Bez sensu, oryginalny Unreal jest średnio grywalny współcześnie. Gra jest bardzo powtarzalna i szybko wkrada się monotonia. Lepszym pomysłem byłby remaster pierwszego UT które dalej gameplayowo potrafi bawić jak w dniu premiery.
„remaster pierwszego UT które dalej gameplayowo potrafi bawić jak w dniu premiery”
Gra, gdzie cały tryb single, to potyczki z botami na garstce map do multi
„gameplayowo potrafi bawić jak w dniu premiery”
podczas, gdy Unreal, który oprócz potyczek z botami na garstce map do multi ma też pełnoprawną kampanię złożoną z 30+ map w 10cośtam różnorodnych środowiskach, z fenomenalnym podkładem muzycznym
„jest średnio grywalny współcześnie. Gra jest bardzo powtarzalna i szybko wkrada się monotonia”.
Hmm.