Rząd Wielkiej Brytanii zdecydowanie o lootboksach. „Tylko pod nadzorem dorosłych”

Wielka Brytania w 2020 roku rozpoczęła wewnętrzne śledztwo, research w sprawie lootboksów. Akcja została przeprowadzona przez tamtejsze Ministerstwo ds. Cyfrowych, Kulturalnych, Medialnych i Sportowych (DCMS). Po uzyskaniu 32000 odpowiedzi w ankietach, 50 odpowiedzi bezpośrednich i przyjrzeniu się wynikom jednego badania naukowego, wydało oświadczenie – ta forma zakupów w grach zdecydowanie potrzebuje regulacji.

Jak uważa ministerstwo, pozyskane wnioski wykazują związki między kupowaniem pudełek-niespodzianek z „objawami uzależnienia od hazardu”. Co więcej, lootboksy mają korelować z występowaniem chorób umysłowych, problemów finansowych i uzależnienia od gamingu. Odnalezione ryzyko jest większe u dzieci i młodzieży.
W związku z tym Wielka Brytania planuje wymusić akceptację zakupu skrzynek przez dorosłych opiekunów. Jak zaznacza rząd, obecne ograniczenia, nałożone np. przez Xboksa, nie wystarczają; trzeba podjąć dalsze kroki, z prawnymi włącznie. Co więcej, powołana ma zostać zróżnicowana grupa złożona ze specjalistów, prawników, pracowników branży i innych. Będą działać na rzecz wypracowania stosownych rozwiązań w tamtejszych firmach.
Chcemy powstrzymać dzieci przed wybieraniem się na zakupowe szaleństwo, które motywowane jest takimi zakupami w grze jak lootboksy, bez zgody rodziców.
Choć podjęta przez UK decyzja zdaje się dość zachowawcza, jest również potrzebna. Przypomnijmy, że Belgii udało się w 2018 roku uznać skrzynki za hazard i zablokować ich sprzedaż całkowicie. Do akcji przyłączają się Holandia i Hiszpania. Z kolei aż 18 innych krajów nawołuje do podjęcia kroków w temacie.

Tymczasem najnowsze Diablo Immortal oferuje graczom 43 różne waluty.
Czytaj dalej
6 odpowiedzi do “Rząd Wielkiej Brytanii zdecydowanie o lootboksach. „Tylko pod nadzorem dorosłych””
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
I co to daje, skoro lootboxy trzeba zakupić z karty kredytowej rodziców? XD
Jest jeszcze bardzo popularny bypass w postaci Paysafecard i zawieszek w kioskach, które mogą na tym mocno stracić
Przyznam, że zapomniałem o istnieniu czegoś takiego
nic dziwnego, młodzi gracze 12-14 lat za tym szaleją (zresztą i tak coraz mniej, bo już są konta młodzieżowe, 5 lat temu prawie nie było) a potem to jest totalnie niepotrzebne i znika ze świadomości, chyba że chce się fanowi Steama prezent dać ;p
Młodzi gracze są najłatwiejszym celem do obrania, inna sprawa dziećmi należy się zajmować sami się nie dobrze nie wychowają, swego czasu dobrą reakcją w branży gier było krytykowanie NFT i tak samo powinno się zareagować na Lootbox, tylko tutaj reakcja jest spóźniona ponieważ chory system się zbyt dobrze rozwinął.
To wszystko i tak nie ma znaczenia, bo Blizz pokazał, jak obejść obostrzenia lootboxowe i jestem pewien, że reszta studiów i devów skopiuje to rozwiązanie: crafting, z zawiłymi, kilku poziomowymi mikro-transakcjami do kilku(nastu) walut i surowców, żeby skonfundować system (i potencjalnego kupca) i utrudnić precyzyjne obliczenie, co i ile będzie potrzebne do stworzenia danej rzeczy. Gaijin (War Thunder) wprowadził ten system w swoich eventach dwa lata temu