rek

Codename: Loop – Fanowski projekt w uniwersum Half-Life’a dostał błogosławieństwo Valve

Codename: Loop – Fanowski projekt w uniwersum Half-Life’a dostał błogosławieństwo Valve
"Sam Goldman"
Wszystkowidzące oko Gabena ponownie okazało się łaskawe. Kolejny fanowski projekt dostanie swoje 5 minut na platformie Valve.

Na rynku mamy bardzo różnych developerów i wydawców. Jedni lubują się w „zdejmowaniu” fanowskich projektów (a nawet pozywają legendarnego twórcę za mówienie o pewnej serii gier), a inni wykazują się o wiele większym zrozumieniem dla kreatywności graczy. Mody często przedłużają życie tytułu, a w licznych przypadkach stają się inspiracją przy pracy nad kolejną, oficjalną odsłoną gry – Stalker jest świetnym przykładem w obydwu tych kategoriach. Jednak niepozorne studio GSC Game World to jedno, a Gabe Newell drugie; mało jest w branży osób (kurierów?) tak wpływowych jak on i choć kierowane przez niego Valve nowe gry wydaje niezwykle rzadko, to Steam – którego także jest właścicielem – od wielu lat właściwie kontroluje rynek sprzedaży cyfrowych wersji gier na PC.

Pośrednio jest to powodem tego, że Half-Life 3 jeszcze się nie wydarzył, ale zapoczątkowana w 1998 roku seria pobudza wyobraźnię wielu moderów na całym świecie. Cry of Fear, Synergy, Entropy: Zero czy Lambda Wars to tylko kilka tytułów z tego uniwersum, które za zgodą Newella ukazały się na Steamie. Są to tytuły darmowe, choć w sklepie znajdziemy również projekty fanowskie, jakie ostatecznie stały się pełnoprawnymi grami – jak Black Mesa, czyli remake pierwszej części cyklu.

Do „rodziny Half-Life’a” niedługo dołączy Codename: Loop, czyli całkiem sympatyczny twin-stick shooter. Wygląda to tak:

https://youtu.be/bJ8cZGctdaU

Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać inaczej, Codename: Loop powstaje na silniku Unity, ale projekt jest kompatybilny z formatem plików oryginalnego Half-Life’a. To otwiera bardzo szerokie możliwości modowania, bo np. każdy posiadacz edytora J.A.C.K. będzie mógł tworzyć nowe poziomy od ręki. Biorąc pod uwagę jego kompatybilność z oryginalnym Quakiem, być może nie tylko Half-Life doczeka się „dwugałkowej” wersji…

Niestety Codename: Loop nie ma jeszcze daty premiery.

2 odpowiedzi do “Codename: Loop – Fanowski projekt w uniwersum Half-Life’a dostał błogosławieństwo Valve”

  1. „Na rynku mamy bardzo różnych developerów. Jedni lubują się w „zdejmowaniu” fanowskich projektów ”

    Developerów, po czym link do artykułu o wydawcy. To raz.
    A dwa. Half-Life wyszedł w 1998.

Dodaj komentarz