rek
16.11.2022
8 Komentarze

Grammy 2023: Soundtracki z gier po raz pierwszy nominowane do nagrody

Grammy 2023: Soundtracki z gier po raz pierwszy nominowane do nagrody
Ścieżki dźwiękowe z gier wideo to jedna z nowych kategorii, w których nominowano wykonawców do nagrody Grammy.

Nagrody Grammy, czyli muzyczny odpowiednik Oscarów, przyznawane są od 1959 roku za nadzwyczajne osiągnięcia w branży muzycznej. Wczoraj poznaliśmy pełną listę nominacji do przyszłorocznego rozdania nagród. Tym razem Amerykańska Narodowa Akademia Rejestracji Sztuki i Nauki zdecydowała się wprowadzić pięć nowych kategorii, m.in. związanych z poezją słowa mówionego i americaną. Nas jednak spośród tych nowości najbardziej interesuje Najlepsza ścieżka dźwiękowa do gry wideo i innych mediów interaktywnych.

W nowej kategorii nominowano pięć pozycji:

  • Austin Wintory – Aliens: Fireteam Elite;
  • Bear McCreary – Call of Duty®: Vanguard;
  • Christopher Tin – Old World;
  • Richard Jacques – Marvel’s Guardians of the Galaxy;
  • Stephanie Economou – Assassin’s Creed Valhalla: Dawn of Ragnarök.

Jak widać amerykańską akademię zachwyciły zarówno najgłośniejsze hity ostatnich miesięcy, takie jak najnowsze odsłony serii Call of Duty i Assassin’s Creed, jak i nieco mniej doceniane Marvel’s Guardians of the Galaxy czy Aliens: Fireteam Elite. Pojawiło się nawet miejsce dla mniej głośnej, strategicznej gry historycznej Old World.

To miłe, że przy rozdawaniu tak szanowanych nagród jak Grammy dostrzeżono w końcu naszą branżę. Nawet jeśli ich prestiż w ostatnich latach nieco przygasł, z pewnością informacja o nominacji czy otrzymaniu Grammy będzie prezentować się doskonale w CV kompozytora. A tych niestety wciąż traktuje się w gamedevie różnie, o czym ostatnio przekonał się Mick Gordon, autor muzyki m.in. do Doom Eternal

8 odpowiedzi do “Grammy 2023: Soundtracki z gier po raz pierwszy nominowane do nagrody”

  1. Grammy widzę jak Oscary – same Hamerykańskie nominacje, tam gdzie Japonia niszczy konkurencję: soundtracki i filmy animowane. Wiem, że mój profil sugeruje bias, ale o te dwa przypadki jestem gotów się bić, że mam rację x)

    • Zależy które japońskie soundtrack’i. Nachalne wokale, czy bardziej coś w stylu Devil May Cry.

  2. Top kek, soundtrack z Aliens:Fireteam nominowany do Grammy, te nagrody to jakiś żart, ta gra ma tak słaby, pozbawiony emocji soundtrack, że ludzie, którzy streamowali tą grę i mieli włączone propozycje muzyczne z donate-ów, dostawali donate-y z muzyką z Obcego 2, ludzie w kółko wysyłali Futile escape…. Ja wiem, że te wszystkie konkursy i nominacje to zawsze była korporacyjna ściema, ale do tej pory nie była aż tak bezczelnie ewidentna…

  3. Gdzie nominacja za soundtrack z Darktide? Przecież ten gothsynth rozwala wszystkie gry z tego roku na łopatki.

  4. Szkoda, że nie wprowadzili tego wcześniej. Za Doom 2016, czy też obie części Ori jak najbardziej należy się nagroda.

Dodaj komentarz