Oryginalny Quake dostał moda z ray tracingiem

Legendarna seria Quake nadal żyje i nawet niedawno Quake Champions opuściło wczesny dostęp – po pięciu latach od „premiery”. Lata jednak minęły i na przykład „czwórka” była już rozdawana całkiem za darmo, jeśli zapisaliśmy się do testów Xbox Insider Club. Nawet „jedynka” dostała nowe mapy i ułatwienia dostępu po 26 latach. I to właśnie na tej odsłonie się skupimy, bo nadeszła bardzo dobra okazja, żeby powrócić do pierwszego Quake’a.
Otóż teraz możliwe jest odpalenie gry z ray tracingiem. Niestety nie jest to bajer wypuszczony przez oficjalną aktualizację, ale to tylko nieistotne detale. Wszystkie niezbędne pliki możecie pobrać z GitHuba. Instalacja nie jest szczególnie skomplikowana i instrukcję krok po kroku znajdziecie na dole strony, na którą was przeniesie. Jednak ostrzegam: nie chciałbym obrazić żadnych weteranów czy fanów Quake’a, ale przez ten ray tracing nie mogę pozbyć się wrażenia, że patrzę po prostu na bardzo wierne odwzorowanie map z Quake’a w Minecrafcie z wgranymi shaderami.
Pragnę jeszcze dopowiedzieć, że ten sam użytkownik – sultim-t – stworzył również taką samą modyfikację do klasycznego Dooma. Z ray tracingiem możemy także młócić w drugiego Quake’a, w tym przypadku już dzięki oficjalnemu portowi.
Czytaj dalej
3 odpowiedzi do “Oryginalny Quake dostał moda z ray tracingiem”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Kiedy na Nextgenach?
Wymaga to RTX’a od zielonych, czy na starszych karta, lub konkurencji, też będzie działać?
Efekty świetlne biorąc pod uwagę wiek produkcji wyglądają świetnie.