Quake II RTX dostępny za darmo na Steamie
Nvidia już od kilku miesięcy próbuje nam udowodnić na przykładzie Quake’a II, że RTX to „największy przełom w grafice od czasu przejścia na 3D”. Teraz wszyscy możemy się o tym przekonać na własnej skórze. Warunkiem jest oczywiście posiadanie karty graficznej GeForce RTX 2060 lub lepszej. Gra wymaga także 64-bitowej wersji Windowsa co najmniej z cyferką 7, 8 GB RAM oraz procesora na poziomie Intel Core i3-3220 (lub odpowiednika AMD). Jeśli spełniamy te wymagania, wystarczy wejść na Steama i zainstalować 2-gigabajtową grę.
Pierwsze trzy poziomy dostępne są za darmo dla każdego chętnego. Jeśli jednak będziemy chcieli grać dalej (albo pobawić się w trybie multiplayer), niezbędne będzie już posiadanie w bibliotece oryginalnego Quake’a II. Gra jest obecnie dostępna na Steamie w cenie 19,99 zł. Jeśli z jakichś powodów nie chcemy używać do pobrania ulepszenia Steama, możliwe jest też pobranie go bezpośrednio ze strony Nvidii. Aby jednak zagrać w pełną wersję, wciąż będziemy potrzebowali oryginalnych plików gry.
Czytaj dalej
-
2Nie możecie doczekać się GTA 6? Sprawdźcie ten fanowski projekt,...
-
Hades w Hadesie. Ten mod pozwoli wam przeżyć przygodę z pierwszej...
-
1Twórcy Wreckreation wylądują na bruku. Winią THQ Nordic za niedostateczny entuzjazm
-
1Kingdom Come: Deliverance może dostać nextgenowego patcha. Warhorse droczy...

Pierwsze trzy poziomy dla wszystkich, cała gra dla posiadaczy oryginału.
Z jednej strony w ostatnim akapicie stoi, że „niezbędne będzie posiadanie w bibliotece oryginalnego Quake’a II”, z drugiej, że „wciąż będziemy potrzebowali oryginalnych plików gry”. Dla rozwiania wątpliwości dodam, że wersję RTX możemy pobrać spoza Steama i zainstalować na Quake II pochodzącego również spoza Steama. Dobra oferta dla szczęśliwych posiadaczy ww. tytułu dodanego do CDA w numerze 07/03, do których i ja się zaliczam. Ciekawe, ile czytelników jest młodszych od tej plytki 😀
Na GTX 1660 Ti działa z najnowszymi sterownikami, więc RTX chyba nie jest wymagane. Inna sprawa że w 1080p osiąga może 15-20 fps.
Jak się nie ma RTX, to można po prostu odpalić „klasycznego” Quake’a II, na OpenGL. Użycie technologii Ray-Tracing raczej nie wchodzi w grę, na moim GTX1070 miałem jakiś 1FPS co 5 sekund.
O ile FXAA czy TXAA stworzone przez Nvidia są potrzebne grom i dają przyzwoity efekt ale RTX niczemu dobremu się nie przysłuży będzie jedynie zmniejszał wydajność gier i jeśli nie można dobrze zoptymalizować nowego efektu graficznego to niech dadzą sobie z nim na spokój.
GTX1080 i stałe 15-16FPS na full hd. Bajer do zobaczenia u siebie, ale nie przekonuje mnie jakoś to całe „wow” w odbiciach itd. Zmniejszenie rozdzielczości trochę podbija fpsy.
@Dantes przeczytają i na pewno dadzą sobie z tym spokój 😉 Po pierwsze RT dopiero raczkuje a po 2 jest cała masa ludzi którym się to bardzo podoba. Licze na to, że RT będzie sie mocno rozwijac. W BFV gra się bardzo przyjemnie 🙂
+PeterL RTX wyszło za szybko na rynek a karty graficzne nie dają sobie z tym rady, patrząc wstecz jak producenci nie chcą optymalizować gier wykorzystujących fizykę i podobnie może być RTX, nie każda nowa technologia jest potrzebna a wszystko dobrze zostało przemyślane jak zapchać wydajność dobrych kart graficznych.
w moim regionie niesotepne hah
@Dantes rozumiem o czym piszesz, ale prawda jest taka, że masz wybór. Nie musisz RT włączać. Na 2080 wszystko działa całkiem przyzwoicie i myślę, że to własnie dla tych ludzi którzy lubią patrzeć na te wszystkie efekty. Ja lubię odpalić grę na ultra, mieć włączone wszystkie opcje i cieszyć się grafiką. Takich ludzi jest sporo i nie uważam, żeby to był problem. Własnie o to chodzi, że nikt nas nie zmusza do kupienia, włączenia itd. Wiadomo że namawiają, reklamują i chcą sprzedać. Wybór należy do nas. 🙂
@Dantes Raytracing akurat jest ciężko zoptymalizować bo sama technologia bazuje na surowych obliczeniach. Ma dokładnie ten sam problem z którym ówcześnie się borykał Doom 3 czyli ledwo wystarczającą mocą obliczeniową do wymagań.
@Gumis2 – ale muzyki pewnie nie masz ? Ktoś pisał gdzieś na forum steamowym że ta wersja jest bazowana na kodzie który nie obsługuje muzyki (w sensie utworów muzycznych, nie że ogólnie nie ma w ogóle audio) i nawet jeżeli jest ona w plikach gry to w grze jej po prostu nie ma
@ZygfrydQ: Zatem miałeś 0,2 fps.
Był kiedyś Q2 w cd-action na płycie