06.06.2019
Często komentowane 14 Komentarze

Quake II RTX dostępny za darmo na Steamie

Quake II RTX dostępny za darmo na Steamie
Pierwsze trzy poziomy dla wszystkich, cała gra dla posiadaczy oryginału.

Nvidia już od kilku miesięcy próbuje nam udowodnić na przykładzie Quake’a II, że RTX to „największy przełom w grafice od czasu przejścia na 3D”. Teraz wszyscy możemy się o tym przekonać na własnej skórze. Warunkiem jest oczywiście posiadanie karty graficznej GeForce RTX 2060 lub lepszej. Gra wymaga także 64-bitowej wersji Windowsa co najmniej z cyferką 7, 8 GB RAM oraz procesora na poziomie Intel Core i3-3220 (lub odpowiednika AMD). Jeśli spełniamy te wymagania, wystarczy wejść na Steama i zainstalować 2-gigabajtową grę.

Pierwsze trzy poziomy dostępne są za darmo dla każdego chętnego. Jeśli jednak będziemy chcieli grać dalej (albo pobawić się w trybie multiplayer), niezbędne będzie już posiadanie w bibliotece oryginalnego Quake’a II. Gra jest obecnie dostępna na Steamie w cenie 19,99 zł. Jeśli z jakichś powodów nie chcemy używać do pobrania ulepszenia Steama, możliwe jest też pobranie go bezpośrednio ze strony Nvidii. Aby jednak zagrać w pełną wersję, wciąż będziemy potrzebowali oryginalnych plików gry.

14 odpowiedzi do “Quake II RTX dostępny za darmo na Steamie”

  1. Pierwsze trzy poziomy dla wszystkich, cała gra dla posiadaczy oryginału.

  2. Z jednej strony w ostatnim akapicie stoi, że „niezbędne będzie posiadanie w bibliotece oryginalnego Quake’a II”, z drugiej, że „wciąż będziemy potrzebowali oryginalnych plików gry”. Dla rozwiania wątpliwości dodam, że wersję RTX możemy pobrać spoza Steama i zainstalować na Quake II pochodzącego również spoza Steama. Dobra oferta dla szczęśliwych posiadaczy ww. tytułu dodanego do CDA w numerze 07/03, do których i ja się zaliczam. Ciekawe, ile czytelników jest młodszych od tej plytki 😀

  3. Na GTX 1660 Ti działa z najnowszymi sterownikami, więc RTX chyba nie jest wymagane. Inna sprawa że w 1080p osiąga może 15-20 fps.

  4. Jak się nie ma RTX, to można po prostu odpalić „klasycznego” Quake’a II, na OpenGL. Użycie technologii Ray-Tracing raczej nie wchodzi w grę, na moim GTX1070 miałem jakiś 1FPS co 5 sekund.

  5. O ile FXAA czy TXAA stworzone przez Nvidia są potrzebne grom i dają przyzwoity efekt ale RTX niczemu dobremu się nie przysłuży będzie jedynie zmniejszał wydajność gier i jeśli nie można dobrze zoptymalizować nowego efektu graficznego to niech dadzą sobie z nim na spokój.

  6. GTX1080 i stałe 15-16FPS na full hd. Bajer do zobaczenia u siebie, ale nie przekonuje mnie jakoś to całe „wow” w odbiciach itd. Zmniejszenie rozdzielczości trochę podbija fpsy.

  7. @Dantes przeczytają i na pewno dadzą sobie z tym spokój 😉 Po pierwsze RT dopiero raczkuje a po 2 jest cała masa ludzi którym się to bardzo podoba. Licze na to, że RT będzie sie mocno rozwijac. W BFV gra się bardzo przyjemnie 🙂

  8. +PeterL RTX wyszło za szybko na rynek a karty graficzne nie dają sobie z tym rady, patrząc wstecz jak producenci nie chcą optymalizować gier wykorzystujących fizykę i podobnie może być RTX, nie każda nowa technologia jest potrzebna a wszystko dobrze zostało przemyślane jak zapchać wydajność dobrych kart graficznych.

  9. w moim regionie niesotepne hah

  10. @Dantes rozumiem o czym piszesz, ale prawda jest taka, że masz wybór. Nie musisz RT włączać. Na 2080 wszystko działa całkiem przyzwoicie i myślę, że to własnie dla tych ludzi którzy lubią patrzeć na te wszystkie efekty. Ja lubię odpalić grę na ultra, mieć włączone wszystkie opcje i cieszyć się grafiką. Takich ludzi jest sporo i nie uważam, żeby to był problem. Własnie o to chodzi, że nikt nas nie zmusza do kupienia, włączenia itd. Wiadomo że namawiają, reklamują i chcą sprzedać. Wybór należy do nas. 🙂

  11. @Dantes Raytracing akurat jest ciężko zoptymalizować bo sama technologia bazuje na surowych obliczeniach. Ma dokładnie ten sam problem z którym ówcześnie się borykał Doom 3 czyli ledwo wystarczającą mocą obliczeniową do wymagań.

  12. @Gumis2 – ale muzyki pewnie nie masz ? Ktoś pisał gdzieś na forum steamowym że ta wersja jest bazowana na kodzie który nie obsługuje muzyki (w sensie utworów muzycznych, nie że ogólnie nie ma w ogóle audio) i nawet jeżeli jest ona w plikach gry to w grze jej po prostu nie ma

  13. @ZygfrydQ: Zatem miałeś 0,2 fps.

  14. Był kiedyś Q2 w cd-action na płycie

Dodaj komentarz