rek

Amnesia: The Bunker – Strzelanie na króciutkim, acz ciekawym gameplayu

Amnesia: The Bunker – Strzelanie na króciutkim, acz ciekawym gameplayu
To co prawda niecałe 20 sekund, ale hej – w Amnesii dotąd nie mogliśmy używać broni.

Frictional Games nie odpuszcza. Po nieźle odebranych kontynuacjach kultowej Amnesii studio powraca z kolejną propozycją – zapowiedzianą dwa tygodnie temu Amnesią: The Bunker. Tym razem wcielimy się w rolę francuskiego żołnierza, który próbuje wydostać się z tytułowego bunkra zbudowanego w trakcie pierwszej wojny światowej. Ścigać nas będzie „wszechobecne zagrożenie”, co przywodzi na myśl konwencję Obcego: Izolacji. W grze znajdziemy półotwarty świat, zagadki środowiskowe oraz elementy losowe.

A także… broń. Po raz pierwszy w historii serii otrzymamy możliwość obrony przed Złym. Jak może wyglądać potencjalne użycie pukawek? To pokazuje nowy, króciutki gameplay:

https://youtu.be/6KKYb52t72k

Amnesia: The Bunker ukaże się w marcu 2023 na PC, PS4, XSX oraz XBO. Nie wiemy, czy brak PS5 na tej liście jest pomyłką twórców.

6 odpowiedzi do “Amnesia: The Bunker – Strzelanie na króciutkim, acz ciekawym gameplayu”

  1. Hey, jakaś walka 🙂
    Może wreszcie jakaś Amnesia będzie warta zainteresowania.

    • MagickStalker 18 grudnia 2022 o 12:26

      XD

    • Wiadomo, gra bez systemu walki jest tylko bezwartościowym, niemającym nic wartego do zaoferowania marnotrawstwem miejsca na dysku

    • Czy horror czy nie, gra, w której można tylko unikać zagrożenia, jest strasznie monotonna. I głupia, a przez to niestraszna. No bo jak gra bez faktycznej walki o przeżycie może być straszna?

      W rzeczywistości człowiek ma mnóstwo sposobów bronienia się, zwłaszcza w grze, gdy ma chwilę na planowanie:
      – oczywiście można używać broni, w tym zaimprowizowanej, ale i…
      – używać kończyn i masy ciała, by na przykład odepchnąć zagrożenie, zepchnąć z wysokości, przewrócić itp
      – i jeśli tylko nie poruszamy się w czystych, gładkich tunelach będą tam nie tylko kryjówki ale i przedmioty, które można podnieść/wymachiwać nimi, ale i nimi rzucać
      – a jeśli nie da się czegoś podnieść, a nie jest przyspawane do podłogi, można spróbować to przewrócić, na samego przeciwnika, albo by się od niego odgrodzić
      – z innych opcji, cios drzwiami powinien kojarzyć każdy kto zna Hotline Miami
      – jeśli przeciwnik bazuje na wzroku można by użyć przemocy… na źródłach światła, w tym niesionych przez przeciwnika
      – usuwanie podpory, by zawalić część korytarza, brzmi dobrze?
      – obrzucanie małymi stworzonkami np. szczurami, by rozproszyć przeciwnika lub robienie hałasu by zmylić pościg? Podoba się?
      – a stawianie przeszkód na poziomie nóg/kopanie wgłębień w ziemi by ścigający mógł paść na pysk?
      – plama wody + przewód pod napięciem?
      – wywołanie lokalnego pożaru? Działało by?
      – lampa błyskowa by oślepić wroga?
      – już nie mówię o potencjale drzemiącym we wszelkiej maści maszynerii
      Wymieniać dalej?

      Tak że jeśli w grze nie kierujemy samym korpusem na wózku, albo przeciwnik używa broni palnej, w stopniu eksperckim, to coś powinno dać się z zagrożeniem zrobić.

    • Hitmanesia jakaś by z tego wyszła. Eee nie dzięki.

    • @Coroner
      Raczej coś w stylu Alien: Isolation.

Dodaj komentarz