rek

Wiedźmin 3 Next Gen dostał potężną aktualizację

Wiedźmin 3 Next Gen dostał potężną aktualizację
Wiedźmin 3: Dziki Gon otrzymał dużą łatkę, więc fani przygód Geralta mogą zabierać się za aktualizowanie swojej ulubionej gry.

Na początku roku informowaliśmy, że Wiedźmin 3: Dziki Gon – Edycja Kompletna, zgodnie z zapowiedziami CD Projektu Red, trafi do pudełek. W teorii kolekcjonerzy mogą być zadowoleni z takiego finalnego, nextgenowego wydania popularnej gry z 2015 roku. W rzeczywistości jednak płyta jest tu wyłącznie czymś symbolicznym, bo ostatecznie i tak trzeba pobierać kilkadziesiąt gigabajtów aktualizacji.

Wiedźmin 3: Dziki Gon

Nextgenowy Wiedźmin 3: Dziki Gon właśnie otrzymał aktualizację 4.02, która trafi na platformy PC, PlayStation oraz Xbox. Twórcy informują, że w teorii ma ona poprawiać stabilność i wydajność gry, a także nieść ze sobą szereg poprawek. Kilka z nich wymieniamy poniżej.

Wiedźmin 3 na PC

  • Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
  • Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje, Wideo, Grafika.
  • Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
  • Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
  • Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.

Wiedźmin 3 na konsole

  • Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
  • Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
  • Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
  • Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
  • Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
  • Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
  • Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.
https://twitter.com/Marcin360/status/1635209183527321600

Wszystkich zainteresowanych zachęcamy do zapoznania się z obszerniejszą listą zmian aktualizacji 4.02. Patch wymaga pobrania około 2 GB na PC oraz między 10 a 20 GB na konsolach. Korzystając z okazji: przypominamy, że jakiś czas temu w internecie było głośno o sprawie, w której CD Projekt Red miał rzekomo wykorzystać modyfikację bez wiedzy autora w edycji kompletnej Wiedźmina 3. Ostatecznie twórcy gry wyjaśnili sprawę z modem.

11 odpowiedzi do “Wiedźmin 3 Next Gen dostał potężną aktualizację”

  1. Rzeczywiście, garść bugfixów jest teraz POTĘŻNĄ aktualizacją…

    • 16 GB to jednnak spora łatka jak na bugfixy.

    • Ja nie wiem, skąd się wzięła ostatnio ta moda na wyolbrzymianie. Na YT gdzie nie spojrzysz, to w tytułach filmów też „OGROMNA wyprzedaż”, „POTĘŻNE hity”, „NIESAMOWITE rabaty”!

    • W byle „artykule” na smartfonie to samo się dzieje. Nie wiem na jakich kretynów to działa.

  2. No nie bardzo na konsoli to 20GB; dokładnie na PS5 ten bugfix ma 2 giga i… oczywiście powoduje kolejne paskudne dropy na Skellige. Dajcie spokój, oni sami nie wiedzą co wydają już nie mówiąc o testowaniu tego. Puścili łatkę 4.0 która w trybie wydajności trzymała stałe 60 klatek po czym puścili nikomu nie potrzebnego fixa 4.01 który spowalnia fpsy. Teraz dwa miesiące czekania i coś co poprawia w teorii wydajność powoduje kolejne dropy oraz miganie ubrań NPC w dialogach. Koszmar; tak jak kocham CDPR tak już naprawdę… brak słów.

    • Mi się wydaje, ze oni totalnie nie potrafią zapanować nad Red Engine, który nie był dostosowany do tego typu produkcji pod nowe konsole. Ilość dodanych elementów po prostu sprawia iz ten silnik pada. To samo było widać w CP2077.

  3. Przeszedłem całego Wieśka na XSX i muszę przyznać, że problemów technicznych było bardzo mało. Były pewne irytujące problemy wydajnościowe, przede wszystkim klikanie po menu, ładowanie sejwów i spadki FPSów w Novigradzie i Beauclair, ale tak w zasadzie to gra jest w pełni grywalna, a problemy imo wyolbrzymiane.

    • To teraz pomnóż te „pewne irytujące problemy wydajnościowe” x20 i otrzymasz obraz tego, jak ta gra działa(ła?) na PC. Ja na to gwiżdżę, bo na RTX 4070 Ti wyciąga średnio jakieś 90 klatek przy wszystkich opcjach na full w 1440p, ale gdyby nie obsługa DSSL 3.0, nie byłoby mowy nawet o 50. Można więc powiedzieć, że nową wersją W3 w jej pełnej krasie może się cieszyć grono osób tak wąskie, że nawet nie łapie się do statystyk. Cała reszta ma wszelkie postawy być po raz kolejny rozczarowana nieudolnością programistów CD Projektu.

    • @Shaddon Zaiste, polać Ci!

    • Grałem na GF 1060 6 GB. Rozdziałka 2560×1080 (mam ultrapanoramę). Większość ustawień na uber+, jedynie dwa suwaki związane z roślinnością na wysokich. Hairworks i raytracing z wiadomych względów wyłączone, bo karta by mi się spaliła 🙂 Ale tak czy siak – grało się dobrze, skok względem wersji z 2015 wyraźny (wtedy grałem na starym kompie na średnich ustawieniach, więc różnica kosmiczna). Sprawdziłem właśnie ten nowy update i działa jeszcze płynniej. No ale jak widać, co komp, to inna bajka. A tak być nie powinno.

    • @Shaddon – a dlaczego Chmielok ma mnożyć problemy wydajnościowe x20? Bo Ty miałeś 20 razy więcej problemów, czy dlatego, że tak sobie przyjąłeś wartość z tylnej części ciała?

Dodaj komentarz