rek

Diablo IV zarobiło dla Blizzarda 666 mln dolarów w 5 dni

Diablo IV zarobiło dla Blizzarda 666 mln dolarów w 5 dni
Activision Blizzard podzieliło się kolejnymi ciekawymi liczbami związanymi z Diablo IV, w tym jego rekordowo szybką sprzedażą.

Z jakiegoś powodu Activision Blizzard wciąż nie chce podać konkretnej liczby egzemplarzy Diablo IV, które trafiły już w ręce graczy, więc wiemy tylko, że to najszybciej sprzedająca się gra w historii firmy. Teraz do tej ciekawostki dodano iście diabelskie trzy szóstki: okazuje się bowiem, że w przeciągu zaledwie pięciu dni od premiery Diablo IV zarobiło 666 mln dolarów.

Teoretycznie możemy pobawić się w dzielenie tego wyniku przez cenę gry, ale nie wiadomo, czy w kwocie tej nie zawierają się także obecne w grze mikropłatności, więc niewiele nam to da. Pozostańmy zatem przy porównaniu, że niesławne Diablo Immortal przebiło próg 300 mln dolarów przychodu w… pięć miesięcy. Oczywiście tamta gra pozostaje darmowa i wszystkie pieniądze pochodziły z mikropłatności.

Wracając jednak do Diablo IV, twórcy udostępnili także garść interesujących statystyk.

https://twitter.com/Diablo/status/1668373185853816832

Gracze spędzili już w Sanktuarium ponad 276 mln godzin, zabijając przy tym prawie 3 miliardy potworów i ginąc ponad 300 mln razy (w tym prawie 6 mln z ręki słynnego Butchera). Co ciekawe, już ponad 6 tysięcy śmiałków doprowadziło swojego bohatera do 100. poziomu, a 163 z nich grało w trybie hardcore. Najczęściej wybieraną klasą postaci jest niezmiennie czarodziej.

Activision Blizzard kolejny raz podziękowało graczom za tak ciepłe przyjęcie jego najnowszego tytułu. W imieniu całej firmy wypowiedział się jej szef, Mike Ybarra.

Diablo IV jest wynikiem pracy naszych niesamowitych zespołów, które razem tworzą i wspierają gry definiujące cały gatunek, budują legendarne światy i inspirują wspomnienia, które zostaną na całe życie. Jesteśmy zaszczyceni reakcjami graczy, dumni z naszego zespołu i pozostajemy oddani słuchaniu naszych graczy oraz upewnianiu się, że Diablo będzie przerastać wszelkie oczekiwania w kolejnych latach.

4 odpowiedzi do “Diablo IV zarobiło dla Blizzarda 666 mln dolarów w 5 dni”

  1. Tyle warte jest podejście prokonsumenckie do gracza. Możesz klientowi napluć w twarz niezliczoną ilość razy, a na koniec dnia to ty będziesz spać w dolarach, nie zaś twórcy gier pokroju Deep Rock Galactic.

    • Nie byłoby tak dobrego wyniku gdyby D4 nie było tak dobrą grą. Jasne wymaga poprawek i balansu, ale jako całość jest naprawdę bardzo dobrze. Jedyne do czego można się przyczepić jeśli chodzi o Twoje wspomniane „naplucie w twarz” to płatny wczesny dostęp. Już D3 było gorszym napluciem, bo stan gry był o wiele wiele gorszy na premierę.

    • jakoś wątpię, by aż tyle ludzie kupili po premierze na podstawie recenzji. Większość to preordery, kiedy nie było wiadomo czy gra będzie dobra (a na podstawie ostatnich lat można było w to wątpić)

  2. haha, a mnie Buczer nie zabil bo szybko ucieknelem

Dodaj komentarz