14.07.2023
7 Komentarze

Szpile: całe życie w kłamstwie

Szpile: całe życie w kłamstwie
Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

📍 11 bit studios szuka chętnych do przetestowania gry The Alters. Developer proponuje potencjalnym testerom napoje, pizzę i… 188 złotych brutto. Okej, można się krzywić (bo zakładając, że testy potrwają jeden dzień, mamy 18 złotych na godzinę, czyli stawkę minimalną), ale na tle tego, co oferowała konkurencja („Pracujcie dla nas za darmo, ale podpiszcie umowę o poufności, żebyśmy mogli was ścigać o odszkodowanie, jak wygadacie się na jakiś temat”), to nawet całkiem przyzwoity deal. Choć i tak odczuwam pewien niesmak, nawet pomimo pizzy.

📍 Starfielda jeszcze nie ma, a internauci już zachwycają się… skałami widocznymi na udostępnionych materiałach. Ponoć to najefektowniejsze formacje geologiczne w historii gier. Jak to mówią: „It rocks!”. Ja jednak wolę do samej premiery zachować kamienną twarz i nie jarać się na zapas.

Starfield

📍 Dla każdego, kto kiedykolwiek ponaglająco wpatrywał się w pasek ładowania w jakiejś grze, mam wieść, która nim wstrząśnie. To podpucha. Te paski wcale nie oddają prawdziwego postępu, a ich „szarpnięcia” itp. są zaprogramowane! „Gracze nie ufają płynnemu paskowi ładowania. Zaciachy i pauzy pokazują, że ładowanie postępuje, zdradził Mike Bithell, twórca m.in. Thomas Was Alone. I nie tylko on przyznał się do stosowania tej sztuczki. Może to dziwne, bo niejeden raz czytaliśmy o takim czy innym „kancie” developerów, ale teraz autentycznie poczułem się oszukany. Całe życie w błędzie…

📍 Meta idzie śladami Twittera i chce wprowadzić płatną weryfikację na Facebooku i Instagramie. Za mizerne 60-80 złotych… miesięcznie. Do tego trzeba będzie przesłać skan dowodu, a także filmik, na którym widać twarz właściciela konta. Cóż, lepszej pointy niż nasz forumowicz Pablo0307 nie wymyślę, więc po prostu go zacytuję: „Oni już nawet nie udają, że golą frajerów. Może i musisz podać nam swoje dane, ale za to jeszcze musisz nam zapłacić. XD”.

📍 Trzeci sezon „Wiedźmina” ma na razie znacznie niższą oglądalność niż poprzedni. To na pewno przez to, że twórcy starali się być wierniejsi dziełom Andrzeja Sapkowskiego, innego wytłumaczenia nie widzę. Ewidentnie książki narobiły temu świetnemu serialowi sporo smrodu i gówna, co tu kryć.

Wiedźmin. Sezon 3

📍 Coraz gorzej radzi sobie Halo Infinite. Wedle statystyk Valve od czasu premiery w listopadzie 2021 roku gra (mowa o trybie sieciowym) straciła ponad 98% graczy. Przyczyn można by wymienić sporo, ale po co. Po prostu – Halo Finito!

📍 Pewien 65-latek z USA od 15 lat namiętnie gra w CoD: World at War. Ma na koncie blisko 500 tys. fragów (w tym 20 tys. headshotów). Nie rozumiem, jak można tyle lat pykać w tę samą grę i się nie znudzić… A teraz wybaczcie, ale trylogia Mass Effect sama się po raz siedemnasty nie przejdzie. Że tak powiem: odczuwam nagłe „call of duty”.

📍 „Kiedyś zacząłbym po prostu opowiadać o grze i o tym, dlaczego miałaby to być najbardziej genialna produkcja na świecie. Ludzie, którzy potem by to obejrzeli, byliby bardzo zirytowani i zezłoszczeni, więc nie zamierzam tego robić”, powiedział Peter Molyneux o swoim najnowszym projekcie. Ludzie, cholera, piekło zamarzło – Molyneux nie ściemnia o czymś, co właśnie robi. Nie sądziłem, że tego doczekam… a nie, zaraz, zaraz. Oto kolejna wypowiedź: „Natknęliśmy się na mechanikę, jakiej wcześniej w grach nie było. (…) całość będzie wydawać się bardzo świeża”. Ufff, cieszę się, że z Peterem wszystko w porządku.

Peter Molyneux

📍 Zamieszkom we Francji winne są m.in. gry wideo, twierdzi prezydent Emmanuel Macron. Jesteśmy oburzeni, że nie wspomniał ani słowa o planszówkach. Wiecie, jak wiele rewolucji to efekt przegranej partii w warcaby albo chińczyka?! No właśnie, nie wiecie. Historia świadomie przemilcza ich destrukcyjną rolę!

 📍 Revenge to gra komputerowa irańskiego studia Korsar3D powstająca we współpracy z rosyjskimi developerami. Ma stanowić „odtrutkę” na antyrosyjską propagandę uprawianą np. w Call of Duty. Dość powiedzieć, że już w pierwszej misji udamy się do Ukrainy, by zniszczyć tajne amerykańskie laboratorium, w którym produkowany jest wirus zamieniający ludzi w atakujące Rosjan zombiaki. A dalej wcale nie będzie lepiej. Tylko dlaczego ta antyamerykańska i antyzachodnia gra powstaje na imperialistycznym zachodnim silniku Unreal 4? Obejrzawszy zwiastun, oceniam, że Revenge odniesie podobny sukces jak Rosjanie pod Kijowem w 2022 roku.

7 odpowiedzi do “Szpile: całe życie w kłamstwie”

  1. Lewakoprawako 16 lipca 2023 o 10:24

    „Meta idzie śladami Twittera i chce wprowadzić płatną weryfikację na Facebooku i Instagramie.”

    Czyli jednak Elon maił rację i jest to do pewnego stopnia skuteczna walka z multikontami zakładanymi przez boty, które podszywają się pod wartościowe konta.

    Zwykłego użytkownika to oczywiście nie dotyczy, więc „nasz użytkownik Pablo0307” i jego „najlepsza pointa” jest tylko trollingem na poziomie obecnego „społecznego” redaktorstwa cda, czyli okolice onucy LGBT przetykanej fobią foliowych czapeczek – tzw. „prasa brukowa”.

    A tak było… średnio do tej pory, nim jeb-ło całkiem.;)

    • Ale nic to, ty twardo tu siedzisz i narzekasz, święty obowiązek trzyma.
      PANIE KIEDYŚ TO BYŁO A TERA TO NIMA…

    • Gdybyśmy tylko wszyscy kochali się tak mocno, jak lewako elona <3.

    • Lewakoprawako 16 lipca 2023 o 23:19

      @Smugg,

      Mocium panie, toć pretensje miej do tego
      co płodzicie,
      NIE FEEDBACKU SPOŁECZNEGO

    • @ElonMuskNo1Fan

      Ależ to o cenę chodzi, o cenę. Toć nawet na Twitterze nie jest tak źle.

  2. FrankThePug 16 lipca 2023 o 20:54

    Po przejściu trylogii Mass Effect miesiąc temu po raz pierwszy (naczekałem się na przecenę Legendary Edition, oj naczekałem), wreszcie rozumiem wszystkie wpisy Smugglera o ww. serii – arcydzieło!

  3. Planszówki? Ludzie potrafią mordować się z powodu gry w szachy 😀 (https://www.theguardian.com/world/2014/jan/13/chess-murder-dublin)

Dodaj komentarz