Nadchodzi płatny Facebook. Będzie bardzo drogi
Meta wprowadza płatną weryfikację na Facebooku i Instagramie.
Stało się. Meta poszła w ślady Twittera i wprowadziła w Polsce Meta Verified – usługę, która za stosowną opłatą pozwoli użytkownikowi na zweryfikowanie konta na Facebooku lub Instagramie. Meta chwali się, że pozwoli to na „ugruntowanie swojej obecności” na portalach społecznościowych. Ale cena usługi wydaje się być trudna do usprawiedliwienia nawet przez taką zachętę.
Dowód daj Zuckerbergowi
Z Meta Verified będą mogły skorzystać osoby pełnoletnie; usługa obecnie nie działa w przypadku kont biznesowych. Użytkownik, który zakupi subskrypcję, będzie mieć obok nazwy profilu znaczek weryfikacji; Meta informuje też, że będzie „aktywnie chronić konto”, np. poprzez wymaganą weryfikację dwuetapową. Nie zabraknie też elementów czysto estetycznych: na Stories i Reels dostaniemy ekskluzywne naklejki i „gwiazdki”, którymi na Facebooku możemy wspierać ulubionych streamerów.
Chcecie kupić Meta Verified? Nic prostszego – należy wybrać swoje konto na Facebooku i Instagramie, a następnie przejść do płatności. W ciągu następnych 48 godzin pracownicy Mety będą weryfikować, czy naprawdę jesteśmy tą osobą, za którą podajemy się na platformie. By im w tym pomóc, trzeba będzie przesłać zdjęcie dowodu osobistego oraz, jeśli to możliwe, filmik, na którym widoczna jest nasza twarz.
Brzmi zachęcająco? To słuchajcie: za Meta Verified zapłacimy 65 zł w przeglądarce i 80 zł w aplikacji mobilnej. Miesięcznie. To drożej nawet niż w przypadku Twitter Blue, który kosztuje w Polsce ok. 50 zł. Usługa będzie dostępna na polskim rynku w ciągu najbliższych kilku tygodni. Jeśli chcecie więc hojnie zapłacić Zuckerbergowi, musicie jeszcze trochę uzbroić się w cierpliwość.

Meta niewątpliwie zainspirowała się wspomnianym Twitterem Blue – subskrypcją, która również polega na płatnej weryfikacji konta, udostępniając przy tym użytkownikowi nowe zabawki na platformie, m.in. możliwość pisania dłuższych postów czy, już niedługo, TweetDeck. Czy Meta naprawdę oceniła, że strategia marketingowa mierzącego się z coraz większymi problemami Twittera jest sensowna? Cóż, czas i pieniądze użytkowników zweryfikują słuszność wprowadzenia Meta Verified.
Czytaj dalej
Moim ulubionym zajęciem związanym z grami jest notoryczne umieranie w Dead Cells. Interesują mnie nowe technologie, ale nie mogę oprzeć się wrażeniu, że wszystko, co było na ich temat do powiedzenia, napisał już Philip K. Dick. Lubię robić kawę, filozofować i obserwować swojego kota.