Starfield z milionem graczy jednocześnie zaraz po premierze

Starfield zadebiutował zaledwie wczoraj. Z tej okazji Łukasz Morawski przygotował dla was poradnik, który ułatwi pierwsze kroki w najnowszej grze Bethesdy. I przy okazji jednej z najważniejszych premier września. Zaraz po premierze gry pisałem, że dość szybko doczekała się zalewu pozytywnych ocen na Steamie i byłem ciekaw, co przyjdzie dzisiaj.
No to wiem już, że od wczoraj liczba wystawionych przez graczy ocen się podwoiła (jest nieco ponad 20 tysięcy) – z czego tych pozytywnych jest aktualnie 84%. To jednak nie jest temat tego newsa, więc przejdę do rzeczy. Jak napisał na Twitterze Phil Spencer, jednocześnie gratulując Bethesdzie wyniku, Starfield przebił milion jednocześnie zalogowanych graczy na wszystkich platformach razem wziętych – czyli najpewniej wliczając w to również Game Passa (Niestety już nie za 4 złote). Niemniej wynik wciąż godny zanotowania.
Z ciekawości zerknąłem jeszcze na SteamDB i tam pokazuje, że szczyt jednocześnie zalogowanych graczy na Steamie sięgnął 269 tysięcy. Podobnie do tego, czym chwalili się developerzy po odpaleniu wczesnego dostępu na początku września, tylko wtedy było 230 tysięcy.
Czytaj dalej
14 odpowiedzi do “Starfield z milionem graczy jednocześnie zaraz po premierze”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Nie ma co – trzeba przerzucić się na jedzenie gó**a – w końcu miliony much nie może się mylić 🙂
Cyberpunk już dał graczom możliwość poznać ten smak. Nie załapałeś się?
Nie, bo nie kupuję gier przed premierą, chyba że wychodzą recenzje przedpremierowe jak np. The Crew Motorfest, albo Hogwart Legacy, a i tak wolę poczekać – szczególnie, że kupkę wstydu mam naprawdę imponującą.
pierdolicie towarzyszu, gierka jest ok (7,5/10), wyjda patche, mody i bedzie GOTY na dyche 😉
Dziękuję m$ za tabelkę z ocenami, dzięki której wiem jakich serwisów unikać. A co do Starfielda, mam nadzieję, że ten sukces zmotywuje Bethesde do naprawy wszystkich niedociągnięć, bo jak na razie, z moim ryzenem 2600, nie mam zamiaru ryzykować 12 fps-ów na low. Ale do czasu GOTY za 60 zł już pewnie wszystko naprostują.
Jak to mawiają: papier przyjmie wszystko. Spencer mógłby równie dobrze napisać o dwóch, a nawet trzech milionach, bo nikt z zewnątrz nie jest w stanie tego zweryfikować, a marketing kocha Duże Liczby. Z drugiej strony, w tym krótkim tweecie znalazło się też kilka oczywistych kłamstw, tym razem w formie cytatów. Śmiem bowiem twierdzić, że Starfield to nie „cinematic masterwork” (serio?), „instatnt classic” (wątpliwe)), „masterpiece” (w którym miejscu?), czy (to już szczerze mnie rozbawiło) „absolute triumph”. To po prostu całkiem fajna gra ze średnią ocen 86-88, której recenzenci największych serwisów wytknęli cały szereg poważnych mankamentów. Ponownie: papier przyjmie wszystko, ale jeśli Starfield miał być argumentem za wyborem ekosystemu Microsoftu w miejsce konsol Sony, to „trochę” nie wyszło.
Problem w tym, że ten milion na wszystkich platformach, w grze od legendarnego studia, które nie wypadało nic od 2015 roku, to nie za dużo, patrząc z perspektywy ogromnego hype-u okołopremierowego i tego, że gra jest „za darmo” na game passie.
straszne, za „free” och ty biedny, moze wykup GP i graj zamiast marudzic
Milion, i to na wszystkich platformach, przy grze, na którą czekały dziesiątki milionów, miała hype train jak ten ze Snowpiercera, i do tego miała być GOTY i mesjaszem gamingu to moim zdaniem bardzo mało. Podobno na to czekał każdy i ich babcie. Do tego przy grze, która jest dostępna 'za darmo’ albo tak przy okazji bo już mam GP. Moim zdaniem to wynik może i dobry, gdyby to była inna gra albo gdyby ci wszyscy gracze kupili grę na własność. Ciekawe czy im się koszty produkcji i marketingu zwrócą czy GP sprawi, że będą pod kreską
straszne… powinni ci doplacac do grania w cokolwiek 🙂
Oh, widzę, że bardzo czekałeś na Skyrima w kosmosie i nie jesteś zadowolony, że nie wszyscy wykrzykują tylko ochy i achy. No sorry ale 6M dla gry dostępnej w GP nie brzmi jakoś niesamowicie. F4 został wysłany do sklepów w 12M sztuk i nawet jeśli nie wszystkie się sprzedały to i tak za każdą kopię w dniu premiery trzeba było płacić pełną kwotę. Forza Horizon 5 chwaliłą się 10 milionami graczy – gra wyścigowa, które to nigdy nie były jakoś mega popularne, a my tutaj mówimy o kolejnej grze Bethesdy.
Jeśli gra ci leży to baw się dobrze. Może akurat tobie tak bardzo spasowała.
I nie, nie potrzebuje by mi dopłacano do grania. Tak się składa, że mam GP Ultimate. Nie o tym była mowa więc z tym komentarzem to wyskoczyłeś z tyłka trochę i nie bardzo wiem co chciałeś nim osiągnąć.
Myślałem że na samym Steam. Milion na wszystkich platformach? BG3 miał prawie tyle tylko na Steam, a miał kampanię marketingową o wiele mniejsza.
Kampania marketingowa Baldurka na tle kampanii marketingowej Starfielda wypada jak tankietka TKS przy czołgu Maus. „O wiele mniejsza” to „delikatne” niedopowiedzenie. 😛 Starfield jest super popularny, ale chyba sam wróżbita Maciej nie byłby w stanie przewidzieć, że Baldurek osiągnie równie kosmiczny wynik. Ot, rzadki przykład gry tak dobrej, że sprzedaje się sama.
Nie wiem, ja czułem spory marketing BG3, właściwie taki sam jak Starfielda.