rek

Dragon’s Dogma 2: Nowy gameplay pokazuje miasto i walkę z cyklopem

Dragon’s Dogma 2: Nowy gameplay pokazuje miasto i walkę z cyklopem
"Sam Goldman"
Niby nic nowego, ale i tak robi wrażenie – Dragon’s Dogma 2 na nowym gameplayu wygląda zjawiskowo.

Dragon’s Dogma to jedna z tych gier, po których spodziewałem się biegania po całym świecie, nudnych fetch questów i szczątkowej fabuły, będącej pretekstem do wykonywania kolejnych zadań. Paradoks tej gry polega na tym, że mniej więcej właśnie to otrzymałem, ale i tak bawiłem się wybornie. Zapowiedziane w czerwcu Dragon’s Dogma 2 zaoferuje rozwinięcie pomysłów z „jedynki”, a także czterokrotnie większą arenę działań i, niestety, większą cenę.

Mimo tego kolejny materiał pozwala zaostrzyć apetyt na więcej – najpierw pokręcimy się po mieście, potem wyjdziemy do otwartego świata, gdzie zobaczymy starych znajomych w postaci żubropodobnych zwierząt, przerośniętych jaszczurek z włóczniami oraz cyklopa. Walka z rosłym bydlakiem robi wrażenie, choć nie ma tu niczego, czego nie widzielibyśmy w pierwowzorze. Gameplay zaczyna się około 1:21:

https://youtu.be/ONCs93QsjNI?t=4855

No właśnie – w kolejnych materiałach z Dragon’s Dogma 2 nieco brakuje przykuwających uwagę nowości i mechanik. Twórcy pokazują raczej to, co większość fanów zna, jednak to niekoniecznie musi być wadą: oryginał nawet dzisiaj daje radę, a dopracowany tytuł z większym budżetem w zbliżonym settingu pozwoli pozwoli rozwinąć oryginalne pomysły. Na ile okaże się to wystarczające dla blisko 8 nabywców „jedynki” i czy przyciągnie nowych graczy, sprawdzimy już 22 marca 2024 roku. Dragon’s Dogma 2 zostanie wydane na pecetach, PS5 oraz Xboksach Series X|S, ale niestety bez polskiej wersji językowej.

Jedna odpowiedź do “Dragon’s Dogma 2: Nowy gameplay pokazuje miasto i walkę z cyklopem”

  1. „No właśnie – w kolejnych materiałach z Dragon’s Dogma 2 nieco brakuje przykuwających uwagę nowości i mechanik. ”

    Jak to brakuje?
    – imersyjna szybka podróż (wozem)
    – rozbijanie własnego obozu
    – zupełnie nowy, i bardzo kontrowersyjny, system klas i umiejętności (turlanie dla wszystkich ew)
    – dwie nowe rasy NPC (dodane do jedynej jaka była w oryginale), w tym jedna mówiąca własnym językiem, który Pionki tłumaczą na bieżąco
    – nowy, i znowu potencjalnie kontrowersyjny, system ekwipunku
    – zupełnie nowy system fizyki pozwalający np na budowanie mostów z powalonych wrogów
    – albo choćby mała rewolucja pt. możliwość celowania rzucanymi obiektami
    – obecność konkurencyjnych band przemierzających świat gry
    – walka na czas z kolosem wdeptującym w ziemię całe domy

    To mało?

Dodaj komentarz