rek

Star Wars: EA wciąż tworzy niezapowiedzianą grę strategiczną

Star Wars: EA wciąż tworzy niezapowiedzianą grę strategiczną
...i to w zasadzie wszystko, co wiemy na jej temat.

Lista gier osadzonych w uniwersum Star Wars, które EA posłało do piachu, jest niestety dość długa i tylko się powiększa. Wystarczy wspomnieć takie anulowane projekty, jak Yuma, Ragtag, Orca czy spin-off serii Battlefront… A w zeszłym tygodniu dołączył do nich jeszcze FPS Respawnu o Mandalorianach. Z opisu zapowiadał się całkiem ciekawie.

Być może pamiętacie, jak dwa lata temu EA potwierdzało prace nad trzema tytułami ze świata Star Wars: kontynuacją Jedi: Fallen Order, wspomnianym FPS-em Respawnu oraz tajemniczą strategią, o której do dziś nie wiadomo nic więcej. Pojawiła się jednak dość istotna informacja: mimo medialnej ciszy projekt w dalszym ciągu powstaje. Potwierdzenie przyszło z oficjalnych kanałów studia Bit Reactor, które go opracowuje.

Zeszły tydzień był trudny dla naszej branży, a dla nas szczególnie ze względu na bliskie relacje z innymi zespołami wewnątrz Respawnu. Ale jeśli byście pytali, to wciąż ciężko pracujemy i nasza gra nie została dotknięta przykrymi komunikatami.

https://twitter.com/bitreactor/status/1763949374940258744

To oczywiście bardzo dobra wiadomość, ale chyba wszyscy zgodzimy się co do tego, że po dwóch latach można by było już cokolwiek pokazać z tej powstającej gry. Niestety, gdy ktoś w dalszej konwersacji na Twitterze poruszył ten temat, twórcy odpowiedzieli lakonicznie, że zaprezentują coś, gdy tylko będzie gotowe. Pozostaje więc cierpliwie czekać i zgadywać, cóż to może być za projekt.

Uniwersum Star Wars doczekało się w przeszłości kilku tytułów strategicznych, lecz nie cieszyły się one szczególną estymą. Star Wars: Rebellion okazało się zbyt skomplikowane dla przeciętnego zjadacza chleba, Star Wars Episode I: The Gungan Frontier obracał się wokół znienawidzonych gungan, Star Wars: Force Commander rozczarował niewygodną obsługą w 3D, a Star Wars: Galactic Battlegrounds, nawet jeśli samo w sobie całkiem sympatyczne, to stanowiło w zasadzie tylko reskin Age of Empires II. Impas tak naprawdę przerwało dopiero świetne Star Wars: Empire at War z 2006 roku.

Czy strategia Bit Reactora dorówna temu tytułowi sprzed lat? Na razie trzymajmy kciuki, aby nikt wcześniej nie odłączył jej wtyczki…

Dodaj komentarz