Armored Core 6: Sprzedaż przekroczyła oczekiwania FromSoftware

Armored Core 6: Fires of Rubicon sprzedało się rewelacyjnie – zwłaszcza biorąc pod uwagę fakt, że mamy do czynienia z przedstawicielem niszowego gatunku, jakim bez wątpienia są gry o walkach mechów. Firma Kadokawa, do której należy FromSoftware, opublikowała wpis, w którym potwierdza sprzedaż przekraczającą oczekiwania twórców. Tyczy się to zwłaszcza odbioru gry poza Japonią.
Warto pamiętać, że Fires of Rubicon osiągnęło ponad 11 razy lepszy wynik komercyjny od poprzedniej odsłony marki – Armored Core 5, które zadebiutowało w 2012 roku, trafiło w ręce zaledwie około 250 tysięcy graczy. Na tym matematyczne ciekawostki się nie kończą – najdosadniej skalę sukcesu Fires of Rubicon zobrazuje fakt, że sprzedało się ono lepiej niż wszystkie 15 gier sygnowanych marką Armored Core razem wziętych.
I zwyczajnie wypada napisać, że to po prostu bardzo dobra gra jest, ale do jej sukcesu komercyjnego na pewno przyczynił się także drastyczny wzrost popularności FromSoftware – na przestrzeni ostatnich 15 lat japońskie studio trafiło do świadomości zachodnich odbiorców za sprawą m.in. premier takich perełek jak Demon’s Souls, seria Dark Souls, Bloodborne, Sekiro: Shadow Die Twice czy wreszcie – przełamujący kolejne granice popularności japońskiej korporacji – bestsellerowy Elden Ring.
Armored Core 6: Fires of Rubicon zadebiutowało 25 sierpnia 2023 roku na pecetach oraz konsolach Sony i Microsoftu zarówno obecnej, jak i poprzedniej generacji.
Czytaj dalej
-
To może być koniec FBC: Firebreak. Po premierze dużej aktualizacji strzelanka...
-
Kolejny Indiana Jones już powstaje? MachineGames przyznaje, że pracuje nad nową...
-
Alan Wake 2, Heroes 3 Complete i inne. Darmowe gry...
-
Microsoft nie zostaje w tyle. Nowy Xbox ma być sprzętem hybrydowym, na którym odpalimy...
Jedna odpowiedź do “Armored Core 6: Sprzedaż przekroczyła oczekiwania FromSoftware”
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
I bardzo dobrze, bo to świetna gra i kolejny przykład że teksty o niesprzedających się grach singlowych można włożyć między bajki. Cieszę się że sam mogłem dołożyć cegiełkę do tego sukcesu.