W XDefiant zagrały już 3 miliony osób

Osoby śledzące losy XDefiant po tym, jak kilkukrotnie zmieniano datę jego premiery, mogły już spisać go na straty. Choć początkowa liczba graczy w beta-testach była imponująca, to przez takie ruchy produkcja Ubisoftu miała stracić na zainteresowaniu. To się jednak nie stało, bowiem debiut przywiódł zdecydowanie więcej osób niż w trakcie testów.
Jeśli próbowaliście zagrać w XDefiant, ale mieliście problemy z logowaniem, to teraz wiadomo przez co, a ściślej mówiąc – przez kogo. Jak pisze Insider Gaming, 3 miliony graczy szturmem ruszyły do gry w pierwszych 48 godzinach od jej premiery. Po zaledwie 2 i pół godzinie od niej bawić się się miało już ponad milion osób, a jednocześnie w szczytowym momencie było to pół miliona. Tym samym XDefiant pobił rekord, jeśli mówimy o tytuły Ubisoftu, pod względem jak najszybszego przebicia bariery miliona unikalnych graczy.
To wszystko udało się osiągnąć mimo poważnych problemów z serwerami gry. I choć teraz prezesi Ubisoftu najpewniej skaczą ze szczęścia, trzeba pamiętać, że jest to de facto połowa sukcesu. Jako że jest to sieciowa gra free-to-play, te miliony graczy muszą być zachęcone do tego, by kontynuować swoją przygodę z XDefiant.

A czynników, które mogą od niej odstręczać, może być sporo, na przykład: cheaterzy, agresywny system mikrotransakcji, problemy techniczne, czy jak donoszą niektóre media, powolny progres w kwestii zdobywania nowych poziomów broni. W takich przypadkach nie pomogą deklaracje, że w grze nie będzie mechanizmów pay-to-win. Choć i tu można się kłócić, czy osoby, które sypnęły groszem za „zestaw założyciela” i otrzymały premię do zdobywanych punktów doświadczenia, a także garść wirtualnej waluty, już na starcie nie zdobyły pewnej przewagi nad innymi.

XDefiant zadebiutowało 21 maja i dostępne jest na pecetach, PlayStation 5 i Xboksach Series S/X.