4
18.02.2022, 12:05Lektura na 2 minuty

Słodko-kwaśne sceny z Night City. Recenzja komiksu „Cyberpunk 2077. Twój głos. Tom 2”

Braindance to naczelna rozrywka w uniwersum Cyberpunka. Headset i odpowiedni soft zapewnią ci więcej frajdy niż gogle VR, bo doświadczasz nie tylko obrazu i dźwięku, ale też bodźców czysto fizycznych. Komiks „Cyberpunk 2077. Twój głos. Tom 2” eksploruje niespecjalnie etyczne kulisy produkcji takiego oprogramowania.


Barnaba „b-side” Siegel

Trochę to dziwne, że na dziewięć miesięcy przed premierą mogliśmy kupić cyberpunkowy dysk HDD i figurki, a drugi tom oficjalnego komiksu trafił do nas w polskiej wersji dopiero w październiku 2021, a więc niemal rok po wydaniu gry. Patrząc jednak na to, ile zajęło Redom przygotowanie patcha 1.5 i aktualizacji nextgenowych, można założyć, że temat Cyberpunka 2077 jeszcze z nami pobędzie, więc czemu nie sięgnąć i po „Twój głos”. Tym bardziej że historie obrazkowe to świetny sposób na zapełnienie braków w Night City.

Tak jak pierwszy tom był po prostu w punkt skrojony pod masy fanów, które słusznie lamentowały, że Trauma Teamu w grze było jak na lekarstwo, tak drugi zgłębia jedną z największych atrakcji systemu CP2020 – wszczepy, tech i braindance. Na ich brak w grze trudno narzekać, ale niedosyt pozostał. I „Cyberpunk 2077. Twój głos. Tom 2” zdecydowanie dostarcza nowych wrażeń.

3
zdjęć

To zwarta, rozgrywająca się na przestrzeni niecałych dwóch dni historia o pracowniku metra w Night City, który przypadkiem wdaje się w całkiem grubą akcję przestępczą. Piękna miniaturka, do której spokojnie można by dopisać i prequel, i dziesięć sequeli – ale nie trzeba. To migawka z futurystycznej metropolii, która idealnie oddaje charakter życia w Night City – nagły wzlot na wyżyny, upadek z hukiem i rozpłynięcie się w miejskiej mgle z ludzi i neonów. Do tego fenomenalna kreska, w której estetyka noir podana jest na zmieniających się jak w kalejdoskopie kolorowych kliszach. Raz zimnoniebieska miejska tkanka, raz krwiście czerwona akcja, a raz spowite bladym, kremowym tłem Badlandsy. No i satysfakcjonujący, choć oczywiście gorzki finał. Warto.

Ocena

Świetne rozwinięcie wątku braindance'u, którego zdecydowanie za mało było w Cyberpunku 2077.

8
Ocena końcowa


Czytaj dalej

Redaktor
Barnaba „b-side” Siegel

Jestem szefem działów online w CD-Action. O gierkach piszę od 20 lat od gazetki szkolnej i fansite'ów, przez Playa, Komputer Świat Gry, Gamezillę, Gamikaze, Rzeczpospolitą, Gazeta.pl, Pixel, gry.wp.pl, po bycie redaktorem naczelnym Polygamii. Poza grami pielęgnuję kolekcję kilku tysięcy CD, winyli i kaset, piszę recenzje do magazynu Jazz Forum i prowadzę muzycznego peja The Seventies.

Profil
Wpisów139

Obserwujących16

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze