Słodko-kwaśne sceny z Night City. Recenzja komiksu „Cyberpunk 2077. Twój głos. Tom 2”
Braindance to naczelna rozrywka w uniwersum Cyberpunka. Headset i odpowiedni soft zapewnią ci więcej frajdy niż gogle VR, bo doświadczasz nie tylko obrazu i dźwięku, ale też bodźców czysto fizycznych. Komiks „Cyberpunk 2077. Twój głos. Tom 2” eksploruje niespecjalnie etyczne kulisy produkcji takiego oprogramowania.
Trochę to dziwne, że na dziewięć miesięcy przed premierą mogliśmy kupić cyberpunkowy dysk HDD i figurki, a drugi tom oficjalnego komiksu trafił do nas w polskiej wersji dopiero w październiku 2021, a więc niemal rok po wydaniu gry. Patrząc jednak na to, ile zajęło Redom przygotowanie patcha 1.5 i aktualizacji nextgenowych, można założyć, że temat Cyberpunka 2077 jeszcze z nami pobędzie, więc czemu nie sięgnąć i po „Twój głos”. Tym bardziej że historie obrazkowe to świetny sposób na zapełnienie braków w Night City.
Tak jak pierwszy tom był po prostu w punkt skrojony pod masy fanów, które słusznie lamentowały, że Trauma Teamu w grze było jak na lekarstwo, tak drugi zgłębia jedną z największych atrakcji systemu CP2020 – wszczepy, tech i braindance. Na ich brak w grze trudno narzekać, ale niedosyt pozostał. I „Cyberpunk 2077. Twój głos. Tom 2” zdecydowanie dostarcza nowych wrażeń.
zdjęć
To zwarta, rozgrywająca się na przestrzeni niecałych dwóch dni historia o pracowniku metra w Night City, który przypadkiem wdaje się w całkiem grubą akcję przestępczą. Piękna miniaturka, do której spokojnie można by dopisać i prequel, i dziesięć sequeli – ale nie trzeba. To migawka z futurystycznej metropolii, która idealnie oddaje charakter życia w Night City – nagły wzlot na wyżyny, upadek z hukiem i rozpłynięcie się w miejskiej mgle z ludzi i neonów. Do tego fenomenalna kreska, w której estetyka noir podana jest na zmieniających się jak w kalejdoskopie kolorowych kliszach. Raz zimnoniebieska miejska tkanka, raz krwiście czerwona akcja, a raz spowite bladym, kremowym tłem Badlandsy. No i satysfakcjonujący, choć oczywiście gorzki finał. Warto.
Ocena
Ocena
Świetne rozwinięcie wątku braindance'u, którego zdecydowanie za mało było w Cyberpunku 2077.
Czytaj dalej
Jestem szefem działów online w CD-Action. O gierkach piszę od 20 lat od gazetki szkolnej i fansite'ów, przez Playa, Komputer Świat Gry, Gamezillę, Gamikaze, Rzeczpospolitą, Gazeta.pl, Pixel, gry.wp.pl, po bycie redaktorem naczelnym Polygamii. Poza grami pielęgnuję kolekcję kilku tysięcy CD, winyli i kaset, piszę recenzje do magazynu Jazz Forum i prowadzę muzycznego peja The Seventies.