rek

Cyberpunk 2077: Spore zmiany w grze, wersje na PS5 i Xboksa Series X/S już dostępne

Cyberpunk 2077: Spore zmiany w grze, wersje na PS5 i Xboksa Series X/S już dostępne
Posiadacze PlayStation 5 i Xboksów Series X/S mogą też wypróbować Cyberpunka za darmo.

O wersjach Cyberpunka 2077 na PlayStation 5 i Xboksa Series X/S usłyszeliśmy jeszcze przed samą premierą gry, jednak gdy w końcu do niej doszło, uwagę CD Projekt Red w całości pochłonął proces poprawiania produkcji. Przez to na wieści o pierwszym drobnym DLC musieliśmy czekać ponad pół roku, a edycja skierowana na nowe konsole została przełożona na pierwszy kwartał 2022.

Ostatnie miesiące były jednak dla tytułu wyjątkowo udane, a my zaczęliśmy niecierpliwie wypatrywać obiecywanej nextgenowej wersji (która zdążyła się w tym czasie zmienić w currentgenową). Po wczorajszym zaproszeniu na oficjalny stream nie mieliśmy raczej wątpliwości, czego będzie dotyczyć transmisja – zresztą przecieki z ostatnich godzin tylko nas co do tego upewniły. Zgodnie z oczekiwaniami zobaczyliśmy gameplaye Cyberpunka 2077 z PS5 i Xboksa Series X/S:

https://www.youtube.com/watch?v=xDU9x3rW1k8
https://www.youtube.com/watch?v=mFk_ivrgPCA

By nie przedłużać: patch 1.5 i darmowa aktualizacja na PS5 i Xboksa Series X/S dostępna są już teraz

To jednak nie koniec, bo aktualizacja 1.5 wprowadzi mnóstwo nowinek w samej grze. Zmieniono drzewa perków, poprawiając balans walki: niektóre z atutów zniknęły całkowicie, inne zostały w dużym stopniu zmodyfikowane. Przeciwnicy stali się też podobno mądrzejsi, dzięki czemu starcia mają stanowić większe wyzwanie.

Poprawy doczekał się model jazdy (m.in. o symulację ABS-u), który ma być teraz bardziej przewidywalny. Dodatkowo twórcy skupili się na usprawnieniu kierowania z pierwszoosobowej kamery i zmienili niektóre wnętrza samochodów. Zmiany dotknęły także przechodniów. NPC-e nie będą teraz znikać, gdy odwrócimy się do nich plecami. Dodatkowo mają zachowywać się o wiele naturalniej.

https://www.youtube.com/watch?v=Sbc9QWvuNIo

Developerzy przebudowali również wiele elementów interfejsu, poprawiając m.in. mapę (i to, jak się wydaje, znacząco) czy możliwość przewijania czasu. Z drobnostek: rzucane noże można w końcu podnosić, a do tego po pewnym czasie wracają one do nas same.

Po trafieniu aktualizacji na serwery będziemy też mogli zmienić wygląd naszej postaci w jednym z jej mieszkań (w kreatorze pojawi się zresztą nieco nowych opcji). A piszę „w jednym z”, bo wraz z darmowym DLC w końcu zyskamy możliwość kupowania nowych apartamentów – a także zmieniania ich wyglądu. Drobnych zmian ma być sporo więcej (np. rozbudowano romanse albo dodano różnego rodzaju buffy do zdobycia w trakcie rozgrywki). Inne DLC dodadzą nowe bronie czy poza dla Johnny’ego Silverhanda. Pełną listę zmian wprowadzonych w patchu 1.5 znajdziecie TUTAJ.

Szczegóły na temat zawartości aktualizacji 1.5 do Cyberpunka na poszczególnych platformach znajdziecie poniżej:

Posiadacze PS5, którzy już grają w Cyberpunka, mogą być jednak odrobine niepocieszeni, bo wersję na najnowszą konsolę Sony będę musieli pobrać ponownie. 

A oto i szczegóły związane z działaniem gry na poszczególnych platformach: 

Na PS5 i Xboksie Series X zagramy więc w 4K i 60 fps-ach, na Xboksie Series S w 1440p i 30 fps-ach. Jeżeli uruchomimy ray tracing, liczba klatek spadnie do 30 na sekundę.

Cyberpunk 2077 w wersji na PS5 i Xboksie Series X/S dostępny jest już teraz. Patch 1.5 waży ponad 60 GB. CD Projekt udostępnił też na wspomnianych platformach 5-godzinny trial, dzięki któremu wszyscy chętni mogą wypróbować grę za darmo.

20 odpowiedzi do “Cyberpunk 2077: Spore zmiany w grze, wersje na PS5 i Xboksa Series X/S już dostępne”

  1. Przecieki w dużej części się potwierdziły.

    Edit. „Dodano kilka sekretów, które gracze mogą odkryć w Night City. Ze względu na pewne ograniczenia techniczne zmiana ta nie jest dostępna na poprzedniej generacji konsol.” – Jestem ciekaw jakiego rodzaju są to sekrety.

  2. Jeśli chodzi o sam patch to jest świetnie. Teraz chciałbym wiedzieć, czy gra będzie rozwijana, jeśli chodzi o jej zawartość czy jednak zostanie porzucona (sic!). Mam nadzieję, że teraz skupią się na zawartości, bo tryb NG+ by był wskazany a i dodatek na skalę tych Wiedźmińskich też by się przydał.

  3. Fajnie, że coś się ruszyło. Teraz tylko poczekać na wszystkie małe i duże dlc i będzie nożna jakieś goty kupić. Ciekawe, a może szkoda, że nie na opcji Full HD, RT i 60fps

  4. Wszystko fajnie, tylko takie rzeczy to się obwieszcza w dosłownie jednym tweecie, zamiast odwalać cyrk z godzinnym streamem, podczas którego mogliśmy obserwować, między innymi, jak samochód spawnuje się w powietrzu na oczach gracza. Sama aktualizacja wydaje się być zrobiona po najniższej linii oporu (wygląd postaci można w końcu modyfikować w trakcie gry – tyle, że przed własnym lustrem), a informacja o „okazyjnych spadkach płynności” na next genach to ponury żart, ale fajnie, że będzie można pobrać wersję testową gry i przekonać się, czy warto wydać te 100 złotych. Bez względu na wszystko, podziwiam odwagę CD Projektu, bo wyskakiwać z czymś takim tuż przed premierą Forbidden West to naprawdę śmiałe posunięcie. No, chyba, że celem było uwydatnienie przepaści dzielącej obu deweloperów – w takim przypadku Kiciński może odtrąbić sukces.

  5. to co zapowiedzieli mogło by wyjść szybciej

  6. No to kolejny patch za rok i gra w końcu wyjdzie z early accesu. Trzeba podziękować wszystkim beta testerom, którzy kupili w trakcie jej testowania!

    • Wszystkim beta testerom którzy zapłacili pełną cenę za tego gniota, bo ja osobiście nie mogłem ukónczyć gry ze względy na błąd uniemożliwiający pchnięcie fabuły dalej a gra już później była za 100pln na wyprzedaży, a ja nadal nie mogłem pchnąć fabuły… czuję się jak f*****.

    • MagickStalker 15 lutego 2022 o 22:09

      @tata_gra winić możesz tylko jedną osobę…

  7. Czekałem. Kupiłem grę jakiś czas temu „na promocji” i czekałem na tę aktualizację. Właśnie się pobiera i zobaczymy czy było warto. Mam nadzieję, że tak.

  8. Co z tego jak fundamentalny gameplay zawodzi? Strasznie byłem rozczarowany tym chaosem, nawet nie licząc błędów. Swoją drogą ciekawe gdzie jest Sławek samozwańczy ostatni obrońca tej gry?

  9. Dlaczego perki na nowo muszę rozdawać, nie pamiętam Bildu postaci, który wcześniej zrobiłem.

  10. Lewakoprawako 15 lutego 2022 o 18:09

    W końcu większe zmiany. Niby zachęcające do powtórnych odwiedzin w Night City, ale niedostatecznie zachęcające jak dla mnie.;)

    Spędziłem w CP ponad 80 godzin i nie żałuję ani tego czasu, ani kasy za edycję premierową, jednak fajnie byłoby zagrać drugi raz z jakimś większym fabularnym DLC wplecionym w grę, tak jak to było np. w przypadku „Noc Kruka + Gothic 2”.

    Fabuła CP ma to do siebie, że jest wciągająca, ale za pierwszym razem – potem już raczej traci na braku efektu nowości/ zaskoczenia.
    No i sam gameplay, chociaż przyzwoity, to dość już oklepany i sam z siebie nie ciągnie, żeby wciąż się nim bawić.

    Dlatego cieszę się ze zmian, ale czekam na jakiś dodatek fabularny, żeby znów zanurzyć się w bezwzględnym, neonowo-neurotycznym świecie wszczepów i walki o przetrwanie. 😉

  11. Minął ponad rok a zmiany są tak żałosne, że aż nie wiem czy się śmiać czy nie xd.
    Nawet nie powiedzieli nic o jakimś fabularnym DLC. Rozwój tej gry jest niesamowicie spowolniony.

  12. lukaszhitman 15 lutego 2022 o 22:31

    Wreszcie wyczekiwana aktualizacja, będzie grane 🙂 Witaj ponownie Night City.

  13. SicksTeaPhoar 16 lutego 2022 o 07:24

    Możemy dopiero mówić o premierze CP2137 na konsolach.

  14. Pograłem parę godzin i stwierdzam, co następuje: na moim PC (z wiekową GF 1060 6GB na pokładzie) zmiany są kolosalne. Gra działa i wygląda wyraźnie lepiej. Włączenie w trybie jakości AMD FSR dało potężnego kopa, zwiększyłem detale na wysokie i działa jak złoto. DLC (mieszkania i więcej interakcji w nich) sympatyczne, ale nie spędziłem przy tym wiele czasu. Interfejs uległ nieco poprawie, ale wg mnie nadal średnio czytelny. Niby popracowali też nad totalnie zepsutym wcześniej systemem perków, ale moim zdaniem nadal jest przekombinowany. Np. okna z podziałem na broń długą, krótką i ostrza można było uprościć i zmieścić na jednym ekranie. To samo hakowanie (po co ten podział na hakowanie bojowe i to drugie – można to było uprościć bez szkody dla stylu gry). Niby mam 50 lvl, a punktów do rozdzielenia – w porównaniu do liczby opcji do wyboru – bardzo mało. Znacznie lepszy, bardziej miękki, jest model jazdy oraz ogólne wrażenia z ruchu ulicznego. Cieszy, że poprawki zaszły tu daleko i głęboko. Na razie grę odstawiam, bo już dawno ją wymaksowałem i nie mam w tym świecie nic do roboty. Ale najlepsze (najgorsze?) jest to, że po 130 h grania mam ogromny niedosyt jeśli chodzi o zawartość i questy. Te, jak zawsze u REDów, były świetne. Czekam na fabularne DLC, bo potencjał (i sporo wątków do dokończenia, m.in. Paralesowie) jest w dalszym ciągu niesamowity. Po tym patchu obawy o dalszy rozwój gry (i jej wsparcie) mam znacznie mniejsze. REDzi – piłka po waszej stronie, nie zmarnujcie tego!

  15. Pograłem wczoraj w wersję demonstracyjną na ps5. Przez 3h gry zauważyłem kilkunastu pojawiających się i momentalnie znikających przechodniów podczas jazdy samochodem. Podczas walki na pięści przeciwnik wiele razy potrafi na sekundę przybrać T-Pose. Miasto w porównaniu do pc jest puste, mało ludzi, mało samochodów. Trochę się boje kupować gry, poczekam, poczytam i zobaczy się.

  16. Zawartość godna podziwu, zwłaszcza te mieszkania. Tylko wielka szkoda, że posiadacze płytowych wersji na PS4 mogą się nimi nacieszyć tylko oglądając filmiki na YouTubie. Patch powoduje uszkodzenie plików gry na dysku i nie pomaga reinstalacja i ponowne łatanie. Zgaduję, że na naprawę tej usterki przyjdzie poczekać pewnie z pół roku albo dłużej.

Dodaj komentarz