Reklamy w grach skuteczne i tolerowane
Grupa Nielsen przeprowadziła ostatnio badania, z których wynika, że 82% graczy pecetowych reklamy w grach nie przeszkadzają. Do tego takie akcje reklamowe są skuteczne.
Badania zlecone zostały przez IGA Worldwide (firma współpracuje m.in. z Sony przy reklamach w grach na PS3) i objęły 1300 graczy pecetowych. Badani dostali gry wydane przez Electronic Arts (nie podano konkretnych tytułów, ale można przypuszczać, że znalazł się wśród nich Battlefield 2142) oraz Activision.
Wyniki z pewnością ucieszą growych reklamodawców. Ponad 70% badanych stwierdziło, że reklamy w grach nastawiły ich pozytywnie do promowanych marek i wzmogło zainteresowanie nimi. Odbiorcy wiązali reklamowanie produktu w grze z jego innowacyjnością. Ponad 60% graczy przyznało, że reklamy tego typu przykuwają ich uwagę, sprawiają, że gra jest bardziej realistyczna (bo np. na bilbordach w wirtualnym mieście pojawia się coś, co znają z realu), nie zakłócają odbioru gry i promują właściwe produkty. Każda reklamowana w grze marka odnotowała 33-procentowy wzrost pozytywnych skojarzeń u badanych.
A co Wy myślicie o reklamach w grach? Zapraszamy do komentowania.
Czytaj dalej
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.