Horizon Zero Dawn – Recenzenci są niemal jednogłośni
To ogromny sukces.
Sony ma smykałkę do pozyskiwania "gier ekskluzywnych". Tylko w tym roku użytkownicy PS4 dostali na wyłączność drugiego Gravity Rusha (średnia: 81%), Yakuzę Zero (84%) i Nioha (87%).
Jeśli wierzyć metakrytykowemu agregatowi – nowa marka Guerrilli wyprzedza wszystkie z ww. konkurentek. Z niemal 70 recenzjami na koncie Horizon Zero Dawn może się pochwalić średnią na poziomie 88%.
Jak tytuł oceniły największe media? Ano tak:
Giant Bomb – 5/5
Telegraph – 5/5
Polygon – 9,5/10
IGN – 9,3/10
GameSpot – 9/10
VentureBeat – 87/100
VideoGamer – 8/10
Destructoid – 7,5/10
USgamer – 2,5/5
W recenzji GameSpotu Peter Brown nie może się nachwalić projektów przeciwników i świata oraz kompleksowej walki z robotycznymi oponentami. Nie jest natomiast przekonany do starć na krótki dystans i interfejsu. Swój tekst konkluduje następująco:
To pierwsze odejście Guerrilla Games od serii Killzone i może wam się wydawać, że zespół podjął ryzyko, opuszczając swoją FPS-ową strefę komfortu, by stworzyć trzecioosobową grę z otwartym światem. Na każdą drobną wadę przypada element wielkości. (...) to jedna z najlepszych piaskownic tej generacji, która zupełnie zmienia reputację studia.
Mike Minotti (VentureBeat) nie boi się mocnych słów. "Horizon Zero Dawn dołącza do Uncharted i God of War i staje się kolejną ikoniczną marką Sony" – zaczyna swój tekst. Recenzent chwali bogaty, interesujący świat oraz gameplay (czerpiący garściami z serii Far Cry i Tomb Raider). Mimo (rzekomo) dobrej historii dostaje się natomiast niektórym cutscenkom (ekhem... ekhem...) oraz gorszej (w stosunku do starć z robotami) walce z ludzkimi przeciwnikami.
Bodaj najostrzejszy była w swych ocenach Caty McCarthy (USgamer), która przyznała Horizonowi skromne 2,5/5. Recenzentka narzeka w swym artykule na nudne, pozbawione znaczenia zadania poboczne i niepotrzebnie rozpychający zabawę crafting. Przyznaje jednak, że oprawa (robiąca użytek z dodatkowej mocy PS4 Pro) jest absolutnie pierwszoligowa.
Horizon Zero Dawn to rozczarowanie. Gra ma historię, którą bardzo starałam się przejmować, pozbawioną wyrazu protagonistkę i nazbyt powtarzalne misje.
Nasz enki też gra i właśnie szykuje się do napisania własnego tekstu. Jego opinię poznacie w nadchodzącym CDA 04/2017.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.