Thimbleweed Park ma datę premiery!
Maniac Mansion-bis trafi do nas wkrótce po tym, jak rozpocznie się kalendarzowa wiosna.
Czyli 30 marca. W dodatku przedstawiciele Terrible Toybox (czyli studia założonego przez Rona Gilberta, branżowego weterana, który dał nam dwie pierwsze odsłony Małpiej Wyspy) ukaże się zarówno na pecetach, jak i konsoli Xbox One.
Przypomnijmy, że mowa o ufundowanym na Kickstarterze point'n'clicku, mającym hołdować klasycznym dokonaniom LucasArts (przede wszystkim zaś: Maniac Mansion). Przy projekcie udzielają się zasłużeni dla gatunku developerzy, poza Gilbertem także Gary Winnick (współtwórca MM), David Fox (koder przy Indiana Jones and the Last Crusade) i Mark Ferrari (autor teł do Monkey Island). W naszej zapowiedzi (CDA 01/2016) pisaliśmy o ich wysiłkach tak:
Co się tyczy tzw. gameplayu: witajcie z powrotem w 1987! Gra przypomina perełki stworzone na podstawie silnika SCUMM, ma uroczo archaiczny interfejs z dziewięcioma komendami, który – jak w czasach wyrobów czekoladopodobnych i gumy Donald – zajmuje 1/3 ekranu (na „goły” kursor pozwolił sobie dopiero Sam & Max Hit the Road). Podobnie jak w przeznaczonym na C64 Maniac Mansion piksele wielkości ziaren ryżu będą kłuć w oczy, powrócą też nienaturalnie wielkie głowy (znak rozpoznawczy wczesnych gier Lucasa. Sprite’y składały się z tak niewielkiej liczby kwadracików, że aby ukazać na buziach jakiekolwiek emocje, trzeba było rzeczone buzie stosownie powiększyć). Wszystko to nie znaczy wcale, że nowy tytuł pokaże współczesności język. Za znak czasów należy uznać znacznie płynniejszą animację, oderwanie ścieżki dźwiękowej od formatu MIDI i... skalę. O ile MM mogło się pochwalić raptem 36 ekranami lokacji (Małpia Wyspa miała ich dwa razy tyle), Thimbleble Park celuje w okolice setki. Nie zabraknie natomiast lucasowej szkoły dowcipu: rozlicznych zabaw słowem, komizmu postaci i purnonsensowych wtrętów.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.