CD Projekt Red: Brak premier nie przeszkodził w większych zyskach
W pierwszym kwartale 2017 firma sprzedała więcej egzemplarzy Wiedźmina 3 niż rok wcześniej. W efekcie wygenerowała przychód na poziomie niemal 100 milionów złotych.
"Niemal", bo warszawska spółka osiągnęła 99 mln zł, czyli wynik o 14% lepszy niż w 2016. Za tak dobry rezultat odpowiada przede wszystkim sprzedaż trzeciego Wiedźmina. Jak czytamy w udostępnionym przez Redów raporcie, w okresie od początku 2017 do końca marca tego roku przychody ze sprzedaży produktów wyniosły 77,7 milionów złotych. Pozostałe środki (niemal 22 mln) pochodzą ze zbytu usług oraz towarów i materiałów.
Największy udział w przychodach Grupy Kapitałowej CD PROJEKT w pierwszym kwartale 2017 roku miała prezentowana w pozycji "Przychody ze sprzedaży produktów" wartość uzyskanych tantiem licencyjnych wynikających z kontynuowanej, wysokiej sprzedaży gry Wiedźmin 3: Dziki Gon wraz z dodatkami Krew i Wino oraz Serca z Kamienia. Przychody ze sprzedaży towarów i materiałów Grupy wynikały w największym stopniu ze sprzedaży realizowanej przez platformę GOG.com oraz w mniejszym stopniu ze sprzedaży fizycznych elementów gier (nośniki, pudełka, etc.) przez studio CD PROJEKT RED.
– czytamy. Ponoć w śrubowaniu wyników bardzo pomogło obniżenie kosztu wytwarzania produktów i usług.
Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych CD Projekt S.A, skomentował sytuację w specjalnej odezwie.
Efektywnie wynik netto grupy CD Projekt za pierwszy kwartał 2017 wyniósł ponad 45 milionów złotych, tj. o ponad 40% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W minionym kwartale sprzedaliśmy nie tylko więcej kopii Wiedźmina 3 niż przed rokiem, ale również przychody ze sprzedaży trzeciej części Wiedźmina wraz z dodatkami były wyższe niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.
Gwint, choć wciąż znajduje się w becie, nawet teraz generuje pierwsze "zauważalne" przychody. I ponoć zwraca się już na tym etapie. Rośnie także GOG (przychody są o 63% wyższe niż w I kwartale 2016!).
Choć na nowe projekty wydano w pierwszych trzech miesiącach tego roku aż 16 mln zł, inwestorzy i tak nie powinni czuć się rozczarowani.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.