11
1.06.2017, 12:23Lektura na 3 minuty

Tekken 7: Spłynęły pierwsze oceny

Wygląda na to, że tym razem Bandai Namco nie musi wstydliwie odklepywać.


Mateusz Witczak

Dotychczas pretendenta do bijatykowego tronu oceniło 25 recenzentów. Z ocen wersji na PS4 (edycje na pecety i XBO wciąż czekają na pierwsze noty) wyłania się optymistyczny obraz. Gra uciułała bowiem metakrytykową średnią na poziomie 81%.

Tradycyjnie zacznijmy od przeglądu ocen.

  • XGN – 9/10
  • Attack of the Fanboy – 4/5
  • DualShockers – 8/10
  • Destructoid – 8/10
  • Game Informer – 8/10
  • EGM – 7,5/10
  • InsideGamer.nl – 7+/10
  • Digital Chumps – 7/10
  • Jednym z najbardziej optymistycznych przedstawicieli zachodnich mediów okazał Chris Carter z Destructoida. Krytyk nagrodził produkcję wysokim 8/10, chwaląc angażującą kampanię (rozpoczynającą się od retrospekcji, w której Heihachi spycha młodziutkiego Kazuyę z klifu), która ponoć zgrabnie przedstawia nowe twarze i wątki. Na dobre słowo, zdaniem Cartera, zasługuje także tryb "character stories" (rozgrywający się równolegle do głównej osi fabuły, pozwalający nieco lepiej poznać poszczególnych wojowników). Dziennikarz zaznacza jednak, że i tak większość czasu zajmie nam treasure mode, niekończący się ciąg pojedynków z przeciwnikami przyodzianymi w losowe, niekiedy absurdalne stroje, pozwalający zdobyć nowe wyposażenie (w przeciwieństwie do Injustice 2 ma jednak ono znaczenie wyłącznie kosmetyczne).

    Carter twierdzi przy tym, że tryb VR-owy (pozwalający zarówno stoczyć pojedynek, jak i skorzystać z przeglądarki postaci) w ogóle nie powinien się w grze pojawić. Podkreśla też, że z wiekiem Tekken nie stał się wcale przyjazny dla osób, które nie miały z serią do czynienia, a choć kampania może służyć za samouczek, bynajmniej nie wystarcza (bo też postacie bywają trudne w obsłudze). Jak podsumowuje:


    Byłem pozytywnie zaskoczony Tekkenem 7 i zamierzam kontynuować grę. Choć Harada (Katsuhiro Harada, reżyser tytułu – dop. red.) i jego załoga mogliby niewielkim nakładem pracy dać nam trochę więcej do roboty w długim okresie, a nie poprzestać na ganianiu za skarbami, to nie czuć, by było to grindowanie, tak wiele daje zabawy.


    W ochach i achach wtóruje mu Suriel Vasquez z Game Informera, który ocenia przenosiny na współczesne konsole (i odświeżenie konfliktu na łonie rodziny Mishima) równie wysoko (8/10). Recenzent chwali oprawę (aczkolwiek, twierdzi, soundtrack ratuje głównie fakt, że możemy przerzucać się kompozycjami z poprzednich odsłon) oraz kompleksowość systemu walki (liczba ciosów, jakie może wystosowywać każda postać, jest ponoć imponująca), premiującego nie bloki, ale unikanie ataków. Duże wrażenie robi także lepsza prezentacja starć (osiągnięta dzięki dynamiczniejszej pracy kamery) oraz niuanse w rodzaju Rage Art (szczególnie potężne kombo, jakie może wykorzystać przegrywająca postać) i Rage Drive (ciąg nieprzerywalnych ciosów). Z drugiej jednak strony Tekken 7 miewa trudności w przedstawianiu nowinek. 


    Tekken 7 dobrze przenosi markę na współczesne konsole. Chociaż ma problem z trybem historii i przedstawianiem graczom frajdy z unikania wrogiego ciosu i kontrowania kończącym rundę kombo, oferuje dość podniety doświadczonym użytkownikom, by chciało się w niego grać. Kod sieciowy działa dość dobrze, by dać powód na wnikliwe poznanie systemu walki i przygotowanie się do kolejnego starcia.


    Gra zadebiutuje (na PC, PS4 i XBO) już jutro. Pierwsze minuty kampanii (oraz prezentację wzmiankowanego wyżej systemu Rage Art) możecie obejrzeć pod tym adresem, tutaj zobaczycie natomiast zbiór samouczków. Przed kupnem edycji przeznaczonej na pecety koniecznie sprawdźcie jej wymagania sprzętowe

    Naszą (wyjątkowo obszerną) recenzję przeczytacie w CDA 08/2017. Nad nową bijatyką Bandai Namco pochyli się na łamach CDA największy w redakcji entuzjasta cyklu, kolega redaktor Cross.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3462

    Obserwujących20

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze