Ark: Survival Evolved – Sony przeciwne cross-playowi
Wiemy też, jak gra będzie wyglądać na konsoli Xbox One X.
Superpopularny tytuł już wkrótce (tj. 29 sierpnia) wyjdzie z early accessu i doczeka się oficjalnej premiery. Jeremy Stieglitz, jego główny projektant, nie zaniedbuje tymczasem komunikacji z fanami, którzy zalewają jego konto na Twitterze rozmaitymi wątpliwościami.
Jeden z nich podpytał developera o to, jak gra będzie działać na nowym modelu XBO. Projektant odparł, że gracze otrzymają możliwość wyboru znanych z pecetów ustawień "średnich" (wówczas rzecz wyświetli się w 1080p i będzie działać w 60 klatkach na sekundę) lub "wysokich" (1440p/30 fps).
On Xbox One X, ARK runs at 1440p 30 FPS, with settings approximately equivalent to "PC High"
— Jeremy Stieglitz (@arkjeremy) August 18, 2017
It can run at 60fps 1080p with settings equivalent to PC "Medium", we'll probably provide option to toggle between that or 30 FPS 1440p High
— Jeremy Stieglitz (@arkjeremy) August 18, 2017
Co się zaś tyczy opcji gry międzyplatformowej (między PS4 a XBO), to – bez zaskoczenia – developerzy są na nią gotowi, ale... na przeszkodzie znów stanęło Sony.
We have it working internally, but currently Sony won't allow it :(
— Jeremy Stieglitz (@arkjeremy) August 18, 2017
Znów, bo też z odmową spotkali się (chociażby) twórcy Rocket League, którzy umożliwili swego czasu wspólną grę pecetowcom i użytkownikom XBO oraz pecetowcom i właścicielom PS4. Ale cross-play nie był i nie jest możliwy między konsolami. Na podobny problem natrafili autorzy rodzimego Gwinta.
Po ogłoszeniu, że również w przypadku Minecrafta Sony nie chce zaprosić do wspólnej zabawy właścicieli innych sprzętów, Jim Ryan, szef działu sprzedaży i marketingu japońskiego giganta, próbował sprawę uargumentować. Padła wówczas odpowiedź:
Mamy pewną odpowiedzialność wobec użytkowników PlayStation. Minecraft – i ty, i ja wiemy, w jakim wieku są jego gracze. W każdym, ale też w bardzo młodym. Mamy pewną umowę z ludźmi, którzy przy naszej pomocy wyruszają online, zajmujemy się nimi wewnątrz uniwersum PlayStation, obejmujemy ich naszą opieką. Wystawianie między innymi dzieci na zewnętrzne wpływy, nad którymi nie mamy kontroli, to coś, co musimy bardzo mocno przemyśleć.
Niedobrze słyszeć, że nic się w tej kwestii nie zmieniło.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.