15
30.10.2017, 08:58Lektura na 1 minutę

Wolfenstein II: The New Colossus – PS4 vs XBO. Czy konsole trzymają 60 klatek? [WIDEO]

Niezawodna ekipa Digital Foundry sprawdziła, czy Nowy kolos nie stoi przypadkiem na glinianych nogach.

Kolejny (po ubiegłorocznym Doomie) pokaz możliwości silnika ID Tech 6 wypada lepiej niż dobrze. Wersje konsolowe mają jednak problemy z osiągnięciem pełnych 60 fps-ów.

Dzięki nowej wersji technologii gra punktuje dynamicznym oświetleniem, lepszym cieniowaniem i implementacją wielu postprocesów. Bloom, efekt ziarna, lepsza głębia ostrości, wygładzanie temporalne (8x TSAA)... optymalizacja tych wszystkich cudowności udała się nieźle, choć by rzecz zachowała płynność, zdecydowano się nieco pogmerać przy rozdzielczości. Na XBO gra działa w 1440 x 810, na PS4 osiąga 1920 x 1080 (PS4 Pro: 2560 x 1440). Wolfensteinowi zdarza się gubić klatki, ale nie są to spadki znaczące. Płynność rozgrywki nie spada poniżej 50 klatek.

Przypomnijmy, że gra pewnie zmierza po tytuł najlepszego shootera A.D. 2017.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze