16
19.11.2017, 19:21Lektura na 2 minuty

Need for Speed: Payback – EA dłubie przy mikropłatnościach

Negatywne opinie graczy po raz kolejny postawiły giganta pod ścianą.

Przypomnijmy (bo już sprawę opisywaliśmy), że po każdym wyścigu Payback nagradza nas jedną z trzech losowo generowanych kart. Te można również wykupić za wewnątrzgrową walutę... albo za złotówki (za które nabywamy dostawy, czyli tutejsze odpowiedniki loot boksów).

W redditowym wątku poświęconym nowej odsłonie NfS-a niejaki F8RGE (członek odpowiedzialnego za grę zespołu) obwieścił, że system progresji doczeka się korekty. 


W oparciu o głosy społeczności oraz o nasze wewnętrzne dane, przyszykowaliśmy dużo zmian, z których wiele już wprowadziliśmy. Naszym celem jest sprawienie, by progresja, zwłaszcza dotycząca posiadanych samochodów, była przyjemniejsza.



Słowem: produkcja nagrodzi nas większą liczbą punktów pozwalających na zakup kart, co pozwoli na szybszy rozwój auta. Ponoć to zresztą dopiero pierwsza faza zmian i już wkrótce możemy oczekiwać kolejnych reform.

To kolejna sytuacja, w której Electronic Arts jest zmuszone do rewizji swojej polityki. Szczególnie głośnym echem odbił się przypadek Battlefronta II, który zadebiutował z cokolwiek zamotanym systemem mikropłatności (który szczegółowo opisaliśmy w tym materiale). Jeszcze przed premierą gracze policzyli, że aby odblokować Luke'a czy Vadera, trzeba poświęcić... 40 godzin. Lub zapłacić. Elektronicy starali się ratować sytuację, wystosowując oświadczenie, które szybko dorobiło się miana najgorzej ocenianego wpisu w historii Reddita. Agresywna monetyzacja odbiła się na pierwszych recenzjach, loot boksy zainteresowały też belgijską komisję hazardową, która duma nad tym, czy tytuł powinien być obecny na tamtejszym rynku. Finalnie, po telefonie od szefa Disneya, wydawca usunął system mikropłatności. Pytanie jednak, na jak długo.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3464

Obserwujących22

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze