26
3.01.2018, 22:48Lektura na 5 minut

Nagrody Steama rozdane!

Kto zasłużył na babciny obiadek?


Paweł „Cursian” Raban

Nic to, że wielu dopiero co porządnie wytrzeźwiało po Sylwestrze i wstępnie zwalczyło okrutnego moralniaka. Czas ponownie otworzyć szampany, wdziać odświętnie ciuszki i gremialnie podrygiwać z uciechy – tym razem ku czci i chwale szczęśliwych zwycięzców tegorocznych Nagród Steama. Oto i oni, wraz z opisami kategorii:

  • Wybór ma znaczenie: Wiedźmin 3: Dziki Gon

  • Zabawa w grach leży w podejmowaniu decyzji, a ta nagroda powędruje do tej, która ma ich w bród. Może istnieje 31 sposobów na zdobycie twierdzy głównego złego? Może droga ku romantycznej przyszłości tylko czeka, aż przebędziesz ją z jednym z wielu potencjalnych partnerów? A może zajmiesz się hodowlą jedwabników? Wszystkie te kwestie mają wspólną cechę: wybór zawsze należy do ciebie.


     

  • Babciny obiadek: PlayerUnknown’s Battlegrounds

  • Istnieją gry, które cię ekscytują. Istnieją gry, które dają ci szczęście. Istnieją również gry tak intensywne, że aż reagujesz całym swoim ciałem. Mówimy o nogach jak z waty. Mówimy o pocących się dłoniach. Mówimy o atakach paniki. Mówimy o twoich znajomych, którzy przypominają ci o oddychaniu. Mówimy o babcinym obiadku.


     

  • Owoc miłości: Warframe

  • Z tej gierki żadna nowość, a członkowie zespołu stojącego za nią zdążyli już wyhodować brody, których nie powstydziłby się rasowy czarodziej. Ale że rodzice z nich na medal, to wciąż wspierają swoje dziecko, wydając nowe aktualizacje po tych wszystkich latach.


     

  • Nie do wiary: Rocket League

  • Bądźmy szczerzy: gry mogą zawierać w sobie dosyć absurdalne elementy… od historii, które napędzają fabułę, poprzez przedmioty wymagane do pokonania przeszkód, aż po samych głównych bohaterów. Ta nagroda przeznaczona jest dla gry, która posiada kluczowy komponent, który poza kontekstem wydaje się szalony, ale podczas rozgrywki sprawia, że nawet powieka ci nie drgnie, bo w tej chwili ma sens.


     

  • Kochać wszystkich, nikogo nie oszczędzać: Stardew Valley

  • Gry nas rozbawiają i sprawiają, że chociaż na chwilę odrywamy się od smutków dnia codziennego i ciężkich okresów naszego życia… i bądźmy szczerzy, rok 2017 był dla wielu osób ciężki. Z tego powodu właśnie KPNS pragnie wybrać grę, w której nie istnieje żadna walka lub konflikt.


     

  • Nie przepraszaj za nic: Wiedźmin: Edycja Rozszerzona

  • Nagroda ta jest przeznaczona dla gry, którą kochasz mimo wszystko. Czy ma jakieś wady? Być może. Czy inni nie rozumieją waszej miłości? Na pewno. Ale nie martw się, nie ma się o co obwiniać. To czysta przyjemność.


     

  • Nie do opisania: Garry's Mod

  • Ta gra jest jak... w zasadzie to jest bardziej podobna do... wyobraź sobie połączenie... a wiesz co, nie umiem jej opisać, po prostu w nią zagraj.


     

  • Wszystkie psy wojny puszczone ze smyczy: Just Cause 3

  • Poeta nie mógł ująć tego lepiej. Ta gra nie oferuje może największych fajerwerków... ale oferuje coś lepszego. Potencjał. Potencjał bycia potężną siłą natury. Albo i nie. Kto wie. Jesteś panem na włościach i nikt nie będzie ci mówił, co masz robić.


     

  • Mój senny koszmar: Counter-Strike: Global Offensive

  • Ta nagroda jest nieco myląca, bo ta gra nie jest jedynie koszmarem. Ona wkrada się do każdej twojej myśli. Ta gra nie wymaga poświęcenia twojego czasu. To ty go jej oddajesz.


     

  • Dusza Witruwiusza: Rise of the Tomb Raider

  • Człowiek witruwiański był wyobrażeniem idealnej formy według Leonarda. W podobnym stylu KPNS chce uczcić najlepiej zbudowaną postać... bez znaczenia, czy jest to człowiek, obcy, przedstawiciel rasy antropologicznych kotów czy czarna krowa w kropki bordo.


     

  • Łooooo, stary! 2.0: The Evil Within 2

  • Akademia niewystarczająco jasno opisała tę nagrodę w ubiegłym roku. Spróbujmy jeszcze raz. Ta nagroda jest dla „Las Vegas Parano” gier komputerowych.


     

  • Najlepsza ścieżka dźwiękowa: Cuphead

  • Jest niewiele rzeczy, które potrafią wzmocnić wrażenia z gry bardziej niż muzyka. Odpowiednia piosenka potrafi nadać atmosferę każdemu aspektowi rozgrywki, od zwykłej eksploracji po walki z bossami. Ta nagroda zostanie przyznana tytułowi, którego ścieżka dźwiękowa perfekcyjnie odwzorowała klimat gry i bez trudu wciągnęła graczy w tworzony przez nią świat.


     

  • Lepsze, niż się spodziewaliśmy: Cuphead

  • Wszyscy to kiedyś odczuliśmy. Podekscytowanie na myśl o tej jednej produkcji, zamówienie jej w przedsprzedaży, nerwowe oczekiwanie na zakończenie pobierania i w końcu upragnione granie. A emocje i wrażenia z niego płynące? Jeżeli swoje możesz określić słowami „Jaram się bardziej niż Rzym za Nerona”, to znasz już swojego kandydata do tej nagrody.


     

    Listę nominacji we wszystkich kategoriach znajdziecie TUTAJ.

    Miłośnicy wszelakich podsumowań powinni też zapoznać się z kilkoma ciekawymi zestawieniami, którymi podzieliło się Valve. Dowiecie się między innymi, jakie gry przyniosły najwyższe dochody w 2017 roku.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Paweł „Cursian” Raban

    Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

    Profil
    Wpisów3207

    Obserwujących6

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze