8.02.2018, 14:30Lektura na 3 minuty
Metro Exodus: Sporo nowych informacji
Ogromne lokacje, masa misji i dużo zmian.
W najnowszym numerze magazynu Game Informer znalazło się miejsce na obszerny materiał poświęcony nowej odsłonie serii Metro. Oto najważniejsze informacje, jakie się w nim znalazły:
Najnowsza produkcja studia 4A Games nie jest klasycznym sandboksem. Na grę składa się kilka rozległych obszarów. Po wypełnieniu misji głównych i pobocznych przechodzimy do kolejnej lokacji. Warto zauważyć, że bohater nie ma możliwości powrotu do odwiedzonych wcześniej miejsc. Lokacje z Exodusa mogą być od 10 do 18 razy większe od map przygotowanych na potrzeby Last Light.
Scenariusz Exodusa jest obszerniejszy od tych napisanych na potrzeby 2033, Last Light i wszystkich późniejszych dodatków razem wziętych.
W grze zobaczymy wiele misji pobocznych. Są one źródłem cennego sprzętu i punktów moralności. Sidequesty aktywuje choćby lektura notatek, kontakt z enpecami czy podsłuchanie rozmowy.
Amunicja nie jest już podstawą handlu. Teraz walutę stanowić będzie właściwie wszystko, co znajdziemy podczas naszej podróży. Rupiecie można wymieniać na cenniejsze materiały i chemikalia, z których wytworzymy narzędzia i wartościowe przedmioty. Pojawi się opcja szybkiego craftingu.
Gra pozwoli na całkowite ominięcie zagrożenia. Nie musimy dążyć do bezpośredniej konfrontacji. Misje możemy wykonać dopiero w nocy (dynamiczny cykl), co oczywiście wpłynie na całą rozgrywkę. Wielbiciele skradanek będą mieli okazję do zaprezentowania swoich umiejętności.
Mechanika skradankowa uległa całkowitej przemianie. Zwiększono realizm, co przekłada się na poziom trudności.
W kryjówkach znajdziemy miejsce do spania. Sen regeneruje siły witalne.
4A Games rozbudowało repertuar finiszerów. Na ich wygląd wpływa posiadany ekwipunek, pozycja wroga czy szybkość, z jaką zbliżymy się do celu.
Należy pamiętać o konsekwencjach naszych działań. Ciągłe nękanie przedstawicieli tej samej frakcji może mieć nieprzyjemne skutki w późniejszych etapach gry. Każda frakcja żyje w całkowitej izolacji, nie ma kontaktu z innymi społecznościami.
Czasami napotkamy postacie niezależne, które nie są zainteresowane konfrontacją. Możemy po prostu schować broń i kontynuować podróż.
W grze głównym hubem będzie pociąg o nazwie Aurora. W czasie gry stopniowo obrasta on w nowe funkcje, na które wpływ mają np. osoby, które zdecydują się dołączyć do załogi.
Podczas kampanii otrzymamy szansę poprowadzenia pewnych środków lokomocji. W demie, które widział Game Informer, pojawiła się na przykład łódź wiosłowa.
Akcja Exodusu rozgrywa się przez pełen rok, a zatem mamy szansę zasmakowania odmiennych warunków pogodowych.
Każda lokacja, a także pora roku oferuje unikalne typy przeciwników.
Ulepszenia broni mogą zostać zdemontowane i użyte na innym, kompatybilnym elemencie arsenału. Podstawowe bronie możemy doposażyć w maksymalnie pięć dodatków.
Arsenał uległ znaczącemu powiększeniu.
Jeśli chodzi o technikalia, należy wspomnieć o ulepszonym oświetleniu, mimice odwzorowanej w przerywnikach dzięki motion capture, odzwierciedleniu złożonych zachowań zwierząt czy wreszcie chęci spełnienia standardu 4K + HDR na Xboksie One X.
Premiera Metro Exodus przewidziana jest na ten rok. Gra pojawi się na PC, PS4 i Xboksie One.
Redaktor
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.
Dyskusja
Dodaj komentarz
Najlepsze
Najnowsze
Najstarsze
- Dodaj komentarz
- Najlepsze
- Najnowsze
- Najstarsze