około 6 godzin temuLektura na 2 minuty

Metro 2033 skończyło 15 lat, a twórcy zajawiają kolejną część. Ma być jeszcze mroczniej niż dotychczas

4A Games podkreśla, jak wojna w Ukrainie wpłynęła na rozwój kolejnej gry z serii Metro.


Michał Gąsior

Od wydania pierwszej części serii Metro stworzonej na podstawie książek Dmitrija Głuchowskiego dzieli nas już 15 lat. 4A Games zaprezentowało nam w sumie trzy pełne gry, z których najpopularniejszą jest Metro Exodus z 10 milionami sprzedanych sztuk oraz VR-owy spin-off opowiadający o wydarzeniach sprzed „jedynki”. Studio przechodziło (i przechodzi) przez szereg problemów pochodzących z zewnątrz, w tym choćby niepewną sytuację w kwestii możliwej sprzedaży studia przez Embracera czy też wciąż trwającą wojnę z Rosją.

Obecnie ukraińscy twórcy pracują nad kolejną odsłoną serii, a także zupełnie nową marką, lecz teraz świętują 15-lecie pierwszego Metra. W przygotowanym na tę okazję materiale dziękują fanom za tyle lat wsparcia, a także pokazują fragmenty gameplayów czy streamów internetowych twórców grających w ich gry. Ponadto we wpisie na stronie studia wspominają swoje początki sięgające 20 lat wstecz i przywołują Głuchowskiego jako tego, który zainspirował ich do działania.

4A Games zapewnia, że mimo spadających bomb i syren alarmowych kolejne Metro i nowe IP nadal są rozwijane zarówno w kijowskim oddziale studia, jak i  w jego obecnej siedzibie na Malcie. Twórcy piszą, że działania wojenne na terenie ich kraju wpłynęły na kierunek artystyczny, który obrali, i gra ma przybrać przez to jeszcze mroczniejsze tony. Podkreślają, że cała seria, włącznie z książkami, „zawsze miała mocną, polityczną, antywojenną i często emocjonalną historię”, z czego twórcy nie rezygnują i tym razem.

Jak dotąd zarówno nowa autorska marka, jak i następne Metro, wciąż są owiane tajemnicą – o tym pierwszym wiemy w zasadzie tyle, że istnieje, natomiast co do drugiego wiemy niewiele więcej. Kilka lat temu mówiło się o tym, że 4A Games ma już w pełni grywalną grę, niemniej nie poszła za tym żadna zapowiedź czy wskazanie choćby przybliżonego czasu jej premiery. Trudno się jednak dziwić, że w obecnej sytuacji studia planowanie czegokolwiek parę lat w przód jest sporym wyzwaniem i nie rzucane są żadne twarde deklaracje co do daty premiery.


Czytaj dalej

Redaktor
Michał Gąsior

Gracz kiszący się przez większość życia na słabiusieńkim pececie, stąd pałający miłością do kilku tytułów wydanych przed swoim rokiem urodzenia jak Thief 2 czy Heroes III. Niezdrowo analizujący spójność mechanik gry ze światem przedstawionym. Zawsze daje najwięcej punktów w charyzmę. Fortnite spalił mu zasilacz.

Profil
Wpisów377

Obserwujących1

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze