32
13.02.2018, 12:52Lektura na 3 minuty

Ubisoft: Ogromny wzrost wpływów z mikrotransakcji, warto inwestować w pecety

A poza tym: Origins jest na dobrej drodze, by sprzedać się dwukrotnie lepiej od Assassin’s Creed Syndicate, For Honor i Wildlands to sukcesy, a w planach jest sporo nowych tytułów.

Temat raportu finansowego Ubi poruszyliśmy już w newsie o tym, że gry wideo są warte więcej niż książki, filmy czy rynek muzyczny, a teraz czas wyciągnąć z tego dokumentu znacznie więcej. Na przykład informację, że w ostatnich dziewięciu miesiącach firma zanotowała z tytułu „inwestycji powracających graczy” (mikrotransakcje, DLC, subskrypcje, zaszyte w gry reklamy) wpływy na poziomie 318,5 mln euro. To wzrost o 87,4 % w stosunku do roku ubiegłego i aż 26,7 % sprzedaży ogółem. 

Sukcesy Rainbow Six Siege, które w grudniu 2017 (dwa lata po premierze!) osiągnęło największą liczbę równocześnie grających, oraz For Honor skłaniają Ubi do większych inwestycji w gry-usługi. Szef ds. finansów, Alain Martinez, odniósł się do kontrowersji wokół DLC słowami: „to pytanie o jakość i wybór”, jednocześnie zapewniając, że odpłatne przedmioty pozostaną w produkcjach firmy opcjonalne. Zastrzegł też, że w dyskusji na temat zrównania DLC z grami hazardowymi (ostatnio temat podjęli Niemcy) należy stonować nastroje.

Firma pochwaliła się też innymi sukcesami:

  • Assassin's Creed Origins to trzecia najlepiej sprzedająca się gra w regionie EMEA (Europe, the Middle East and Africa).
  • Ghost Recon Wildlands zajęło siódmą pozycję w EMEA i dziesiątą w NCSA (North, Central, South America).
  • Mario + Rabbids: Kingdom Battle to najlepiej sprzedająca się gra na Switcha, której nie wyprodukowało Nintendo.
  • For Honor było w ubiegłym roku piątą najchętniej oglądaną gra na Twitchu.
  • Na rynku mobilnym Ubi zanotowało wzrost wpływów na poziomie 76,5 %, podpisano też umowy partnerskie z chińskimi Ketchapp i Tencentem.
  • W gry sygnowane nazwiskiem Toma Clancy'ego zagrało już 60 milionów graczy.
  • Assassin's Creed Origins jest na dobrej drodze, by osiągnąć dwa razy lepszy wynik niż Syndicate. Przepustka sezonowa ponoć radzi sobie lepiej niż dobrze.
  • W przyszłym roku podatkowym (między 1 kwietnia 2018 a 31 marca 2019) firma zamierza wydać cztery wysokobudżetowe tytuły. Jak do tej pory znamy tylko jeden z nich – The Crew 2.

  • Firma pochwaliła się także, że jako jedyny z czterech dużych wydawców posiada prawa do wszystkich swoich znaczących marek.


  • Co się zaś tyczy pecetów – z tych korzysta do grania przeszło 300 milionów ludzi. I są to osoby dla Ubików ważne, bo też spędzają na swoim hobby o 30% więcej niż właściciele konsol, prezentują większą aktywność w mediach społecznościowych, a zarazem sa bardziej skłonni do nabywania dodatkowej zawartości. Matecznikiem pecetów niezmiennie pozostają Chiny.

    Nie dziwi zatem, że (na poziomie deklaracji) firma kocha pecety.

    Ubi twierdzi, że w przypadku pecetowców najlepiej inwestować w rolpleje i komponent multi. Ma też okazje do świętowania, bo udział gier na PC w zyskach wydawcy wzrósł w ciągu pięciu lat z 7% do 18%.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Mateusz Witczak

    Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

    Profil
    Wpisów3462

    Obserwujących20

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze