17
21.02.2018, 13:49Lektura na 3 minuty

CI Games: Prezes „absolutnie nie wyklucza” kolejnego Ghost Warriora, sytuacja firmy jest „stabilna”

A za kiepski debiut trzeciego Snajpera odpowiadają... testerzy.

Na łamach Strefy Inwestorów odbył się czat z Markiem Tymińskim, prezesem i założycielem CI Games. Moment na rozmowę jest zresztą szczególnie dobry, w ubiegły piątek spółka ogłosiła bowiem restrukturyzację (pracę straciła większość developerów z Warszawy i Rzeszowa), zapowiadając, że skupi się na działalności wydawniczej. Równocześnie podzielono się szacunkowym przychodem (nie mylić z dochodem!) ze sprzedaży w 2017 (100 mln złotych) i zbytem trzeciego Snajpera (ponad milion egzemplarzy).

Zagadnięty o skalę kolejnych produkcji Tymiński potwierdził, że trwają prace nad taktycznym shooterem, który ma wykorzystywać rozwiązana wyniesione z ostatniego projektu.


Obecnie, od pół roku, pracujemy nad grą tactical shooter. Obecny okrojony zespół ma bardzo mocne kompetencje, to naprawdę mocne studio deweloperskie. Na dzień dzisiejszy planujemy gry w kategorii A, AA, oraz AA z aspiracjami.



Trwają rozmowy ze studiami („wieloma firmami z Europy, Ameryki Północnej oraz Azji”), które mogłyby się podjąć produkcji Lords of the Fallen 2 (które „absolutnie jest priorytetem”). Prezes uderzył się również w pierś, przyznając, że zwlekanie z produkcją (zapowiedzianą w grudniu 2014!) było błędem.


Z perspektywy czasu było błędem nie przystąpienie do realizacji LotF2 wcześniej. Jednocześnie nasze wewnętrzne studio nie miało kompetencji do pracy nad tego typu grą, ale mogliśmy już wtedy podpisać umowę z zewnętrznym studiem. 



Przy okazji dostało się zespołowi testującemu Ghost Warriora 3. Zapytany, co poradziłby samemu sobie sprzed roku, Tymiński odparł:


Mimo że masz zaufanie do swojego działu QA, ostatecznie przed premierą sprawdź szczegółowo grę przez zewnętrzny zespół QA. (...) Zarząd podjął decyzję o wydaniu gry w terminie koniec kwietnia 2017 na podstawie błędnych informacji pochodzących z wewnętrznego działu QA. Jednocześnie nie mieliśmy presji, ani finansowej, ani od inwestorów, aby wydać grę w tym terminie i z tej perspektywy mogliśmy przesunąć premierę gry o kolejne miesiące. Wyciągnęliśmy wnioski, jak usprawnić proces dopuszczenia gry do jej wydania, i tego typu sytuacja się już więcej nie powtórzy.



Podkreślił też, że „absolutnie nie wyklucza” kolejnej odsłony Ghost Warriora, a zarząd „podejmuje działania, aby ułatwić znalezienie nowej pracy” zwolnionym pracownikom.

Według prezesa stan spółki jest dobry (zapewne dzięki pożyczce udzielonej przez mBank pod zastaw papierów wartościowych), nie jest ona zadłużona, choć zarazem nie planuje dywidendy (czyli wypłat dla akcjonariuszy). Jeszcze w tym roku CI Games chce osiągnąć zysk z tytułu działalności wydawniczej. 

Więcej o sytuacji warszawiaków przeczytacie w nadchodzącym wydaniu CD-Action.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze