2
18.04.2018, 06:15Lektura na 2 minuty

Wasteland 3: Co się dzieje z następcą następcy poprzednika Fallouta?

(Nadal) nie ma wody na pustyni, ale ta obrasta w szczegóły.


Mateusz Witczak

Trzecie Pustkowia pojawiły się na branżowej mapie we wrześniu 2016, gdy zespół inXile Entertainment zapowiedział kwestę na Figu. Ta rozpoczęła się niedługo później (developerzy zaprezentowali na tę okoliczność pierwszy gameplay) i zakończyła wynikiem ponad 3 mln dolarów.

Jednak od tego czasu o tytule przycichło, a jeśli developerzy coś o nim mówili, to półgębkiem, chociażby rozliczając się z lichej sprzedaży Tormenta: Tides of Numenera (który ponoć zmienił podejście studia do dialogów i opowiadania historii, co w Wastelandzie 3 odczujemy). Nie dziwota, bo zespół był skupiony raczej na dopinaniu The Bard’s Tale IV (które zyskało ostatnio podtytuł i przedstawiło się zbiórkowiczom w wersji alfa).

Jednak nowa aktualizacja profilu gry przypomina, że prace postępują, a zespół osiągnął „kamienie milowe” na przynajmniej kilku frontach produkcji. Nowości w rodzaju modelu jazdy wehikułami czy multiplayer już działają, a główny projektant George Ziets (Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer) intensywnie testuje aktualnego builda i zapewnia, że do końca maja główna ścieżka fabularna (od tutoriala do zakończenia) ma być grywalna, zaś walka, zadania i eksploracja „istnieją w pewnej formie”. Trwa opracowywanie endgame’u i pisanie dodatkowych kwestii dla kluczowych postaci (np. dla władającego Kolorado Patriarchy oraz znanych z poprzedniczki towarzyszy).

Tymczasem dyrektor artystyczny Charlie Bloome skupia się na cyzelowaniu wewnątrzgrowych frakcji, mających legitymować się właściwym tylko sobie stylem. Jako przykład podaje model jednego z kolekcjonerów blizn.


Nadmienia też, że opracowano systemy gestykulacji i mimiki, zarejestrowano też sesje motion capture. No i że zespół usprawnił (w stosunku do „dwójki”) interfejs.

Developer pochwalił się nowymi nabytkami (projektantami Blizzarda czy Daybreak) oraz powrotami kilku starych wyg (chociażby Marka Morgana, kompozytora Wastelanda 2, ale też Planescape: Torment czy Fallouta 2). Potwierdził również przyszłoroczną premierę (acz studio w dalszym ciągu skąpi konkretnej daty).


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3463

Obserwujących21

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze