Wasteland 3: Co się dzieje z następcą następcy poprzednika Fallouta?
(Nadal) nie ma wody na pustyni, ale ta obrasta w szczegóły.
Trzecie Pustkowia pojawiły się na branżowej mapie we wrześniu 2016, gdy zespół inXile Entertainment zapowiedział kwestę na Figu. Ta rozpoczęła się niedługo później (developerzy zaprezentowali na tę okoliczność pierwszy gameplay) i zakończyła wynikiem ponad 3 mln dolarów.
Jednak od tego czasu o tytule przycichło, a jeśli developerzy coś o nim mówili, to półgębkiem, chociażby rozliczając się z lichej sprzedaży Tormenta: Tides of Numenera (który ponoć zmienił podejście studia do dialogów i opowiadania historii, co w Wastelandzie 3 odczujemy). Nie dziwota, bo zespół był skupiony raczej na dopinaniu The Bard’s Tale IV (które zyskało ostatnio podtytuł i przedstawiło się zbiórkowiczom w wersji alfa).
Jednak nowa aktualizacja profilu gry przypomina, że prace postępują, a zespół osiągnął „kamienie milowe” na przynajmniej kilku frontach produkcji. Nowości w rodzaju modelu jazdy wehikułami czy multiplayer już działają, a główny projektant George Ziets (Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer) intensywnie testuje aktualnego builda i zapewnia, że do końca maja główna ścieżka fabularna (od tutoriala do zakończenia) ma być grywalna, zaś walka, zadania i eksploracja „istnieją w pewnej formie”. Trwa opracowywanie endgame’u i pisanie dodatkowych kwestii dla kluczowych postaci (np. dla władającego Kolorado Patriarchy oraz znanych z poprzedniczki towarzyszy).
Tymczasem dyrektor artystyczny Charlie Bloome skupia się na cyzelowaniu wewnątrzgrowych frakcji, mających legitymować się właściwym tylko sobie stylem. Jako przykład podaje model jednego z kolekcjonerów blizn.
Nadmienia też, że opracowano systemy gestykulacji i mimiki, zarejestrowano też sesje motion capture. No i że zespół usprawnił (w stosunku do „dwójki”) interfejs.
Developer pochwalił się nowymi nabytkami (projektantami Blizzarda czy Daybreak) oraz powrotami kilku starych wyg (chociażby Marka Morgana, kompozytora Wastelanda 2, ale też Planescape: Torment czy Fallouta 2). Potwierdził również przyszłoroczną premierę (acz studio w dalszym ciągu skąpi konkretnej daty).
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.