20
6.05.2018, 21:49Lektura na 2 minuty

Wiedźmin 3: Walka i rozwój Geralta kompletnie odmienione dzięki ciekawemu modowi [WIDEO]

Retuszu doczekało się też wiele innych elementów gry.


Paweł „Cursian” Raban

Modder o wdzięcznym pseudonimie Sir Reaperrz Custard McButtfuck Esq od dłuższego czasu pracuje nad modyfikacją, która rewolucjonizuje wiele elementów Dzikiego Gonu. Choć wielu z Was zapoznało się już zapewne z wcześniejszymi wersjami jego dzieła, być może warto zrobić to ponownie, gdyż właśnie udostępnił udoskonaloną, finalną wersję. Możecie ją pobrać TUTAJ.


Po co właściwie zawracać sobie głowę Enhanced Edition V3.30? Autor przebudował między innymi system walki, czyniąc go znacznie bardziej realistycznym. Oduczył Geralta kręcenia hołubców i skłonił go do większej ostrożności. Znaczenia nabrała wytrzymałość, która zużywa się szybciej w przypadku bezrefleksyjnego, losowego naciskania przycisku ataku. Podstawowe ciosy ze względu na zasięg podzielono na trzy kategorie: bliskie, średnie i dalekie. Atakowanie na większy dystans zabiera więcej czasu i wytrzymałości. Każdy cios może wywołać uraz. Konkretny efekt zależy od tego, która część ciała została trafiona. Rany nóg bądź rąk mogą powodować problemy z równowagą, uszkodzenia głowy skutkować ogłuszaniem, a korpusu – krwawieniem.  

Zmieniono również system rozwoju postaci, upodabniając go do tego znanego ze Skyrima. Stare talenty pozostały na swoim miejscu, ale punkty potrzebne do ich odblokowania zdobywa się poprzez używanie danej kategorii umiejętności. Chcesz szkolić się w obronie – wykonuj uniki. Pragniesz być mistrzem lekkich ataków – stosuj je w walce.

Enhanced Edition V3.30 odmienia też masę innych aspektów gry, między innymi alchemię, która wymaga większych nakładów, ale oferuje lepsze rezultaty czy ekonomię podkreślającą wiedźmińską biedę. Zwiększyła się również użyteczność kuszy, a oprócz mieczy Geralt może chwycić w ręce topory i maczugi. Ciekawą decyzją zdaje się również pozbawienie postaci niezależnych poziomów. Każdy bohater i potwór ma teraz ściśle określone statystyki wynikające z logiki świata gry. Nie spotkacie już nekkerów, które polegną w starciu z wściekłymi psami, a ekimmy wreszcie staną się należycie zabójcze. Ilość włożonej w Enhanced Edition V3.30 pracy imponuje i jeśli uważaliście, że oryginalny Dziki Gon był nie dość wymagający, być może warto dać modyfikacji szansę.


Czytaj dalej

Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3206

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze