Wolfenstein III pewnie się wydarzy, ale twórcy muszą go sobie przemyśleć na nowo
I być może – ja wiem – dodać moduł sieciowy?
The New Colossus potęgą jest i basta, o czym zresztą doskonale wiecie z CDA 13/2017 (w którym wyżej podpisany przyznał tytułowi wysoką "dziewiątkę") oraz z CDA 02/2018 (w którym redakcja kolektywnie nagrodziła wysiłki Szwedów tytułem najlepszej produkcji roku).
Sęk w tym, że ponoć nieszczególnie się sprzedał. Nie znamy dokładnych danych, ale według SteamSpy'a, wersja dostępna na platformie Valve rozeszła się w 200-500 tys. egzemplarzy, zaś Wccftech sugeruje, że ogółem tytuł MachineGames dotarł do niespełna dwóch milionów użytkowników (i to mimo, że już dwa miesiące od premiery doczekał się obniżek sięgających 50%!).
W dużym tekście Eurogamera o przyszłości marki wypowiedział się starszy projektant Andreas Öjerfors. Ów przyznał, że zespół jest w trakcie rozmów na temat przyszłości Blazkowicza. Zagadnięty o to, co firma zamierza zmienić w "trójce", odparł:
Nie mogę powiedzieć! Jeśli to (Wolfensteina III – dop. red.) robimy, to opowiemy o tym za dwa lata podczas E3.
Projektant jest zaskakująco konkretny, nieprawdaż? Öjerfors przyznał ponadto, że Szwedzi są nieco zmęczeni dotychczasowymi odsłonami.
To (był – dop.) nasz trzeci Wolfenstein (po The New Order i The Old Blood – dop. red.). Jeśli chcielibyśmy kontynuować tę drogę (i wydać Wolfensteina III – dop. red.), chcielibyśmy trochę pobawić się formułą, zrobić coś, co nas interesuje.
Z całą pewnością nie odbiegną w kierunku symulatora piłki plażowej, gdyż...
Jesteśmy studiem od shooterów. To rdzeń i ambicja MachineGames. Cokolwiek robimy, nawet jeśli byłby to Tetris 2, będzie to pierwszooosobowa strzelanka.
Jak słusznie przypomina Wccftech, jakiś czas temu na stronach studia pojawiło się ogłoszenie, w jakim developer szuka specjalisty od infrastruktury sieciowej, który mógłby „udoskonalić systemy i funkcje online”. Jest to symptomatyczne, bo studio zasłynęło za sprawą wybitnie singlowych shooterów.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.